U skladu sa odredbama Statuta International Schoola, Upravni odbor International Schoola (u daljem tekstu: Škola) je na sastanku dana 25.08.2020. usvojio:

Pravilnik o učenju na daljinu

Osnovne odredbe

Član 1

Pravilnik o učenju na daljinu propisuje način, procedure i druge odredbe vezane za učenje na daljinu, kao i prava i obaveze učenika koji nisu u mogućnosti da pohađaju nastavu u tradicionalnom okruženju u učionici.

Učenici su u mogućnost da pohađaju nastavu na daljinu u toku školske godine usled:

  1. Bolesti ili drugih zdravstvenih stanja;
  2. Učešća na takmičenjima ukoliko je učenik profesionalni sportista;
  3. Odluke roditelja;
  4. Drugih objektivnih okolnosti gde je ovaj vid nastave preporučen od strane Vlade ili Škole.

Učenje na daljinu

Član 2

Učenje na daljinu obezbeđuje obrazovanje učenicima koji nisu fizički prisutni u tradicionalnom okruženju u učionici. Informacije i sadržaj časova se prenose uz pomoć tehnologije.

Učenici koji nastavu pohađaju na daljinu su u obavezi da postupaju u skladu sa školskim Pravilnicima i Pravilnikom o ponašanju.

Ista pravila i Pravilnici koji se primenjuju na učenike koji nastavu pohađaju u prostorijama škole se primenjuju i na učenike koji nastavu pohađaju na daljinu.

Pristup nastavi na daljinu se mora sprovesti na odgovoran, siguran i efikasan, uz poštovanje svih etičkih i pravnih normi.

Učenici koji prate nastavu na daljinu imaju isti raspored časova kao i učenici koji su fizički prisutni u školi i prate raspored u realnom vremenu. Kada se nastava na daljinu preporučuje od strane Vlade ili Škole, učenici pohađaju časove putem aplikacija Google Meet, Zoom ili drugih aplikacija za konferencije.

Akademski integritet

Član 3

Akademski integritet je skup etičkih načela kojima učenik garantuje da je celokupan rad učenika njegov autorski rad.

Akademska iskrenost je preduslov za usvajanje znanja i, kao takva, nužan uslov za akademski integritet učenika.

U cilju sprovođenja akademske iskrenosti, učenicima je zabranjeno da:

  1. predaju bilo kakav rad koji nije njihovo autorsko delo;
  2. koriste plagirane sadržaje u bilo kakvim radovima (pisani, multimedijalni, usmeni, kreativni i sl. radovi);
  3. postavljaju pismene radove, zadatke, odgovore na pisane radove ili zadatke, ili bilo kakve nastavne materijale ili multimedijalne sadržaje koji mogu biti viđeni od strane drugih učenika ili trećih lica;
  4. pružaju ili primaju neodobrenu pomoć tokom pismenih zadataka;
  5. predstavljaju bilo kakve falsifikovane ili prepravljane dokumente svojim nastavnicima.

U cilju podrške učenicima da sprovode akademsku iskrenist, mentori, tutori, roditelji i treća lica ne smeju pružati pomoć u toku pismenih provera ili tokom drugih radova za ocenu.

Ukoliko se učenik ne ponaša prema stavu 3 ovog člana, biće primenjen Pravilnik o ponašanju Škole.

Ispitni materijali ili komponente ispita za finalne Kembridž ispite koji nisu u skladu sa ovim članom neće biti uzeti u obzir.

Korišćenje autorskih materijala

Član 4

Nastavni plan i program i kursevi koje koristi International School su autorsko delo Škole.

Preuzimanje, kopiranje, umnožavanje, distribucija ili izmena autorskog dela bez pisanog odobrenja autora predstavlja kršenje autorskih prava.

Muzika, filmovi i knjige su takođe primeri autorskih dela. Korišćenje autorskih materijala u vidu školskih radova učenika je strogo zabranjeno.

U slučaju aktivnosti protivnih ovom Članu, biće primenjen školski Pravilnik o ponašanju.

Bezbednost učenika u toku nastave na daljinu

Član 5

International School je posvećena održavanju okruženja za rad i učenje, u kome učenici, nastavnici i drugo osoblje mogu napredovati u intelektualnom, profesionalnom, ličnom i socijalnom smislu. Takvo okruženje mora biti oslobođeno od zastrašivanja, straha, prisile ili odmazde.

Podaci koji su sačinjeni na internetu, preneti, kojima je pristupljeno ili koji su primljeni od strane drugog lica putem interneta ne smeju imati sadržaj koji bi mogao biti protumačen kao uvredljiv, diskriminatoran, nepristojan, preteći, uznemirujući ili služe za remećenje mira ili zastrašivanje drugih lica.

U skladu sa Pravilnikom o merama, načinu i postupku zaštite i bezbednosti učenika, u cilju zaštite bezbednosti učenika u nastavi na daljinu, učenicima je zabranjeno da:

  1. daju i dele svoje ili tuđe osetljive lične podatke putem interneta (korisničko ime, lozinku, lične informacije);
  2. neovlašćeno uzimaju, koriste ili otkrivaju tuđe šifre ili lozinke;
  3. podstiču ili šalju uvredljive mejlove i poruke ili da odgovaraju na iste;
  4. prosleđuju SPAM mejlove, lančane poruke ili druge nepoželjne reklamne materijale ili poruke;
  5. koriste neprikladan, nepristojan, preteći ili omalovažavajući rečnik;
  6. preduzimaju bilo kakve deskriminatorne aktivnosti;
  7. kreiraju ili prenose kompjuterske viruse;
  8. kopiraju, umnožavaju ili preuzimaju softverske ili elekstronske podatke bez dozvole;
  9. šalju ili postavljaju diskriminatorne, uznemirujuće ili preteće poruke ili slike;
  10. koriste sadržaj ili slike drugih ljudi bez njihovog odobrenja;
  11. vređaju na osnovu rase, godina, pola, verskih ili političkih stavova, nacionalnog porekla, invaliditeta, seksualnog opredeljenja ili bilo kojih drugih osobina koje su zaštićene zakonom.

Ponašanje protivno odredbama u ovom članu će rezultirati merama u skladu sa Pravilnikom o ponašanju.

Pravilnik o ponašanju tokom nastave na daljinu

Član 6

Učenici su odgovorni za prikladno ponašanje tokom časova na daljinu.

Učenici su u obavezi da obaveste direktora škole ili nastavnika, ukoliko primete problem na školskim kompjuterima i/ili na edukativnoj platformi, a koji bi mogao dovesti u pitanje sigurnost ili bezbednost učenika i nastavnika.

U prilogu školskom Pravilniku o ponašanju, učenicima je zabranjeno da:

  1. šalju ili postavljaju poverljive materijale, razmenjuju tajne ili informacije u vlasništvu van organizacije;
  2. krše autorska prava Škole;
  3. učestvuju u neodobrenim transakcijama koje mogu izložiti trošku školu ili prouzrokovati neželjene internet servise ili prenose podataka;
  4. učestvuju kao gledaoci ili da razmenjuju pornografskih ili nepristojnih sadržaja;
  5. šalju ili postavljaju sadržaj koji služi za klevetu ili omalovažavanje drugih osoba;
  6. odbiju učestvovanje u sigurnosnoj istrazi;
  7. koriste školsku mejl adresu u političke ili religiozne svrhe ili u svrhu bilo kakvog vida klađenja;
  8. ugroze sigurnost sistema za elektronsku komunikaciju u vlasništvu organizacije;
  9. šalju anonimne mejlove;
  10. učestvuju u bilo kakvoj ilegalnoj aktivnosti koristeći školsku mejl adresu;
  11. ometaju virtuelno okruženje za učenje;
  12. odbijaju da prate pravila virtuelnih učionica;
  13. uključe zvuk svojih mikrofona nakon što ih nastavnik ugasi;
  14. snimaju i šalju bilo koji održan čas;
  15. snimaju i prosleđuju snimak nastavnika i/ili drugih učenika;
  16. se oblače neprikladno;
  17. učestvuju u uznemiravanju i/ili zlostavljanju putem interneta;
  18. varaju na pismenim proverama i/ili plagiraju pismene provere;
  19. brišu ispitne materijale sa svog Google Drive naloga.

Plagijarizam iz stava 4 ovog člana podrazumeva preuzimanje i predstavljanje ideja, reči ili drugog sadržaja kao sopstveno autorsko delo ili koristiti tuđe autorsko delo bez adekvatnog referisanja na izvor autorskog dela, kao što je:

  1. kopiranje i prenos informacija sa interneta i predstavljanje istog kao sopstveno autorsko delo;
  2. kopiranje bilo kog dela bez adekvatnog navođenja izvora autorskog dela.

Varanje iz stava 4 ovog člana podrazumeva:

  1. delovanje ili dovođenje u zabunu uz pomoć obmane ili prevare;
  2. praktikovanje prevare ili obmane u cilju kršenja pravila;
  3. dostavljanje pitanja/odgovora/školskog rada drugom učeniku;
  4. prihvatanje pitanja/odgovora/školskog rada od strane drugog učenika.

Prepisivanje, dozvola za prepisivanje drugim učenicima i/ili neadekvatno korišćenje sadržaja sa interneta povlači sa sobom određene disciplinske mere propisane Pravilnikom o ponašanju.

Tokom nastave na daljinu, učenik mora:

  1. koristiti prikladan rečnik;
  2. poštovati regulative o autorskim pravima;
  3. nositi svoju školsku uniformu ukoliko se časovi održavaju putem aplikacija Google Meet, Zoom ili drugih aplikacija za konferencije prema predlogu Škole;
  4. poštovati i štititi sve učenike i zaposlene u okruženju nastave na daljinu;
  5. odgovoriti ukoliko ga nastavnik prozove ili ga kontaktira putem Hangouts aplikacije tokom časa;
  6. biti prisutan i pratiti časove prema rasporedu;
  7. pratiti instrukcije nastavnika;
  8. poštovati pravila u okviru Pravilnika o ponašanju.

U cilju podrške obrazovanju učenika u nastavi na daljinu, roditelji su u obavezi da:

  1. obezbede da je rad učenika autentičan, i kao takav, njegovo autorsko delo;
  2. se uzdrže od izveštaja o nadzoru rada učenika koji bi mogao uticati na ishod učenja;
  3. obaveste Školu o bilo kakvim sumnjivim aktivnostima;
  4. obezbede prisustvo učenika tokom časova;;
  5. obezbede zvanično opravdanje za odsustvo učenika odeljenskom starešini;
  6. se ponašaju u skladu sa školskim Pravilnikom o ponašanju.

Izostanci sa časova u školskom portalu će biti odobreni ukoliko učenik pohađa nastavu na daljinu.

Škola je oslobođena odgovornosti u slučaju nepovoljnih ishoda do kojih može doći usled izostanaka učenika sa časova.

Roditelji su dužni da obezbede prisustvo učenika nastavi na daljinu.

Odgovornost nastavnika

Član 7

Nastavnici su u obavezi da:

  1. sprovode časove u skladu sa akademskim kalendarom Škole i rasporedom časova;
  2. obaveste direktora škole ukoliko primete problem na školskim kompjuterima i/ili na školskoj platformi, a koji bi mogao dovesti u pitanje sigurnost ili bezbednost učenika i nastavnika;
  3. se ponašaju u skladu sa školskim Pravilnikom o ponašanju.

Odeljenske starešine su u obavezi da:

  1. dopunjuju dosije učenika u skladu sa školskim Pravilnikom o ponašanju;
  2. obaveštavaju direktora škole o Izveštajima o povredama obaveza učenika;
  3. obaveštavaju roditelje o Izveštajima o povredama obaveza učenika i o ponašanju učenika.

Pismene provere i probni ispiti

Član 8

Učenici su u obavezi rade pismene zadatke i probne ispite na daljinu.

Učenicima je dozvoljeno da pismene zadatke i probne ispite rade u prostorijama škole samo u slučaju pravovremene najave od 7 dana pre zakazane pismene provere ili probnog ispita.

Pismeni zadaci i probni ispiti na daljinu imaju istu validnost kao i pismeni zadaci i probni ispiti rađeni u prostorijama škole.

Pismeni zadaci i probni ispiti na daljinu se sprovode i ocenjuju prema pravilnicima i kriterijumima Cambridge International.

Učenici su u obavezi da se ponašaju u skladu sa instrukcijama dežurnog nastavnika tokom pismenih provera i probnih ispita.

Učenicima nije dozvoljeno da koriste bilo koje programe za kontrolisanje uređaja na daljinu, osim u deljenje svog ekrana sa dežurnim nastavnikom.

Tehnički zahtevi

Član 9

Učenici sa dozvolom pohađanja nastave na daljinu moraju ispuniti sledeće tehničke zahteve:

  1. kompjuter, laptop ili tablet;
  2. pristup internetu;
  3. kamera;
  4. mikrofon.

Ukoliko učenik nije u mogućnosti da ispuni ove tehničke zahteve, Škola će mu obezbediti tehničku opremu iz člana 9 stava 1 tačke 1, 3 i 4.

Roditelj ili staratelj učenika je u obavezi da potpiše revers za tehničku opremu koju je škola ustupila učeniku.

Roditelj ili staratelj koji je potpisao revers je u potpunosti odgovoran za tehničku opremu i u obavezi je da plati za bilo kakvu štetu (softver ili hardver) načinjenu na opremi u skladu sa članom 50 Pravilnika o ponašanju.

Završne odredbe

Član 10

Pravilnik o učenju na daljinu stupa na snagu osmog dana od objavljivanja na oglasnoj tabli Škole.

Predsednik Upravnog odbora

________________________________________

Nikola Subotić

Register
Upis za generaciju 2024/25. je u toku! Prijavite se ovde »