U skladu sa članom 34 Statuta International Schoola, na sastanku održanom 09.07.2021. godine, Upravni odbor International Schoola usvojio je:
Pravilnik o upisu učenika
Osnovne odredbe
Član 1
Glavna misija International Schoola je da pomogne svojim učenicima da postanu građani sveta čija će ih znanja, ideje i postupci učiniti uspešnim ljudima i uzorima budućim generacijama.
Imajući viziju da je naša škola mesto gde se rađaju nove ideje, neguju talenti i unapređuje znanje, pozdravljamo upis svih kandidata koji su kreativni, ambiciozni, vredni, refleksivni prema sopstvenom učenju i otvorenog uma.
Upisna procedura
Član 2
- Upisna procedura u International School podrazumeva proces u dva koraka:
Nakon sastanka sa roditeljima/ zakonskim zastupnicima u vezi sa uzajamnim očekivanjima od obrazovnog procesa, zakazuje se intervju sa predstavnikom škole, kako bi se procenili profil učenika i znanje engleskog jezika; - Nakon potpisanog sporazuma između International Schoola i roditelja/ zakonskog zastupnika učenika, učenik i njegovi roditelji/zakonski zastupnik popunjavaju Obrazac za prijem.
Učenik će biti upisan pod uslovom da:
- Stručno osoblje škole odobri upis učenika nakon razgovora;
- Sve odgovarajuće naknade su uplaćene u celosti;
- Poznavanje engleskog jezika ocenjeno je kao zadovoljavajuće;
- Obrazac za prijem je popunjen.
Zahtevi za upis
Član 3
International School je otvorena za upis za sve učenike, bez obzira na njihovu nacionalnost, religiju, etničku pripadnost, pol, poreklo, socijalni status ili lična uverenja. Verujemo da bi kvalitetno obrazovanje trebalo da bude dostupno svim učenicima koji žele da postanu građani sveta čija će ih znanja, ideje i aktivnosti učiniti uspešnim ljudima i uzorima budućim generacijama.
Prilikom procene profila učenika, stručno osoblje International Schoola analiziraće:
- Proces učenja učenika;
- Kognitivne sposobnosti;
- Socijalnu i emocionalnu inteligenciju;
- Veštine saradnje;
- Ostale lične sposobnosti.
Ovo se sprovodi kako bi se učenicima pomoglo da postignu najbolje rezultate, poboljšaju svoje veštine i kako bi se primenila nastavna metodologija u skladu sa učenikovim profilom učenja.
Pri proceni znanja engleskog jezika, stručno osoblje International Schoolae proceniće da li znanje jezika učenika ispunjava uslov za znanje jezika koji je neophodan za pohađanje nastave u International Schoolu.
Zahtevi za poznavanje jezika
Član 4
Službeni jezik u nastavi u International Schoolu je engleski jezik.
Učenici koji žele da upišu školu, čiji maternji jezik nije engleski, moraju da obezbede sertifikat za engleski jezik na nivou B1 ili njegov ekvivalent.
Učenici koji se upišu u Školu sa nižim kompetencijama nego na nivou B1 i dalje mogu da pohađaju školski program. U ovoj situaciji, škola će pružiti dodatnu pomoć učenicima dok se ne postigne minimalni standard.
Zahtevi za upis na Diploma program internacionalne mature
Član 5
Diploma program je program međunarodne mature učenicima 12. i 13. godine.
Učenici koji već pohađaju International School, a žele da se upišu na Diploma program, moraju položiti najmanje 5 (pet) IGCSE Cambridge International predmeta na kraju svoje 11. godine. Učenicima koji nisu položili nijedan IGCSE ispit ili su položili manje od 5 ispita može biti odobren upis na Diploma program sa pismenom izjavom koju su potpisali njihovi roditelji/ zakonski zastupnici, kako je opisano u Ugovoru između roditelja i škole.
Učenici koji ne pohađaju International School, a žele da se upišu na Diploma program, mogu biti primljeni ako:
- Dostave dokaz o svom prethodnom obrazovanju do 12. godine;
- Stručno osoblje škole odobri upis učenika nakon razgovora;
- Sve odgovarajuće naknade su plaćene u celosti;
- Poznavanje engleskog jezika ocenjeno je kao zadovoljavajuće;
- Obrazac za prijem je popunjen.
Učenici koji žele da se upišu na Diploma program, a čiji maternji jezik nije engleski, moraju da obezbede sertifikat za engleski jezik na nivou B2 ili njegov ekvivalent.
Učenici koji se upišu na Diploma program sa nižim kompetencijama nego na nivou B2 i dalje mogu da pohađaju školski program. U ovoj situaciji, škola će pružiti dodatnu pomoć učenicima dok se ne postigne minimalni standard.
U skladu sa školskim Pravilnikom o Inkluziji, tokom upisne procedure, učenici-kandidati će biti intervjuisani i testiraće se njihov profil učenika i sposobnosti učenja.
Od školskog psihologa i stručnog osoblja škole tražiće se da procene da li postoje prepreke za učenje, koje uključuju, ali nisu ograničene na:
- Ometanja u učenju kao što su diskalkulija, disleksija, disgrafija;
- Problemi u ponašanju, socijalni i emocionalni problemi kao što su ADHD, dispraksija ili depresija;
- Medicinska stanja kao što su autizam ili Aspergerov sindrom;
- Jezičke barijere.
Ako školski psiholog ili nastavnici posumnjaju na bilo koju od prepreka učenju, u dogovoru sa roditeljima, učenik će polagati određeni test koji može proceniti nivo prepreka u učenju. Ovaj test će takođe omogućiti nastavnicima da kreiraju individualne obrazovne planove za učenike u saradnji sa školskim psihologom.
International School će, u skladu sa potrebama učenika, dozvoliti neke aranžmane za ocenjivanje bez odobrenja Organizacije za međunarodnu maturu. Ako se prepreka učenju identifikuje kao smetnja u učenju prouzrokovana psihoemocionalnim ili medicinskim problemima, primenjivaće se član 7 Pravilnika o inkluziji.
Stipendije
Član 6
International School nudi različite načine kako se studenti mogu prijaviti i ostvariti pravo na umanjenje školarine.
Pravilnik o načinu i postupku za prijavu i ostvarivanje prava učenika na umanjenje školarine dostupni su na zvaničnoj veb stranici Škole.
Poverljivost podataka
Član 7
Sve informacije dobijene tokom upisne procedure podležu poverljivosti i bezbedno se čuvaju, a dostupne su samo zaposlenima zaduženim za proces upisa.
Lični ili osetljivi podaci učenika i roditelja/ zakonskog zastupnika čuvaju se na sigurnom mestu i podležu poverljivosti, a dostupni su samo školskoj upravi.
Završne odredbe
Član 8
Pravilnik o upisu učenika je uspostavljen od strane Odbora za primenu pravilnika o upisu učenika, koji čine:
- Ljubica Krstić – koordinator Odeljenja za društvene i humanističke nauke;
- Aleksandar Petrović – školski psiholog;
- Zorana Živanović – koordinator programa.
Pravilnik o upisnoj proceduri stupa na snagu osmog dana nakon objavljivanja na oglasnoj tabli škole.
Nastavno osoblje, koordinatori International Schoola, direktor škole i Upravni odbor će zajedno izvršiti ponovni pregled Pravilnika u avgustu 2022, dok će o ishodima obavestiti roditelje i učenike putem zvaničnog mejla u septembru iste godine.
Predsednik Upravnog odbora
_____________________________
Nikola Subotić