Cilj projekta „Fizikalna terapija kao sredstvo za razvoj socioemocionalne, neverbalne komunikacije i veština građenja odnosa kod mladih sa autizmom” (PT4ASD) jeste da osnaži i unapredi kapacitete institucija kako bi se pomoglo ovim mladim ljudima. Projekat uključuje i izradu platforme koja će biti od koristi svima zainteresovanima, kao i unapređenje kompetencija i profesionalnog razvoja edukatora koji rade sa učenicima sa ASD-om.
Poremećaj ASD je razvojni poremećaj koji često ometa društvenu komunikaciju i interakciju i utiče na ponašanje i interesovanja koja su ograničena ili se ponavljaju.
Širenje svesti o učenicima sa ASD-om i promovisanje inkluzije
Još jedan od ciljeva projekta jeste i širenje svesti o učenicima sa ASD-om i promovisanje inkluzije. Primena metodologije za unapređenje komunikacionih i društvenih veština kroz kreativne igre na različitim jezicima može i te kako biti od koristi učenicima sa ASD-om. Osim toga, planiran je i onlajn-priručnik kako bi se roditeljima i edukatorima pružila potrebna podrška.
Projekat je okupio stručnjake iz prestižnih organizacija iz Turske, Danske, Španije, Irske i Grčke, dok je International School izabran da učestvuje kao istaknuta obrazovna institucija iz Srbije.
Poboljšavanje motorne koordinacije, socioemocionalne i neverbalne komunikacije kod mladih ljudi sa autizmom
Ideja je da se kroz primenu najbolje prakse poveća kapacitet organizacija koje rade sa mladima sa autizmom kako bi im pomogle da poboljšaju svoju motornu koordinaciju, socioemocionalnu i neverbalnu komunikaciju, kao i sposobnost održavanja odnosa.
Edukatori i treneri će se upoznati sa problemima koji sprečavaju mlade sa ASD-om da razviju svoje komunikacione, socijalne i druge veštine. Pored toga, ovladaće i veštinama za pružanje pomoći kroz fizikalnu terapiju mladima koji se nose sa ovim problemima.
Razvijanje inovativnih metoda u oblasti obrazovanja osoba sa ASD-om, pružanje podrške ličnom razvoju učenika i povećanje kompetencija nastavnika samo su neki od planiranih ishoda ovog projekta.
Učesnici
- Ministarstvo nacionalnog obrazovanja – Turska;
- Nacionalna inkluzivna džudo organizacija – Irska;
- Agifodent Group – Španija;
- SOSU Ostjylland – Danska;
- Platon M.E.P.E – Grčka;
- International School – Srbija;
- Yeşildüzce Special Education Practice School – Turska;
- Hacı Hidayet Türkseven Special Education Practice School – Turska.