Profesorka biznisa u International Schoolu Tatjana Vilček izabrana je za omiljenog profesora za 2022. godinu na takmičenju koje je organizovao „IntergralEdu”, te je imala priliku da govori za razne medije o svojim nastavnim metodama koje su je dovele na mesto pobednika – na mesto omiljenog nastavnika 2022. godine.
Pobedu naše profesorke ispratili su uvaženi mediji kao što su N1, Nedeljnik.rs, Euronews.rs i Nova.rs, koji se izdvajaju svojim profesionalizmom i angažmanom kada se radi o društveno važnim temama, a jedna od tih tema je svakako obrazovanje i napredne nastavne metode, koje je nastavnica International Schoola pozvana da predstavi.
„Nastavnica budućnosti” odgovara na pitanje: Kako zainteresovati učenike za učenje?
International School je pre svega škola koja u potpunosti odgovara na izazove budućnosti, oslanjajući se na sve raspoložive resurse za usavršavanje i unapređenje kako bi nastava bila na visokom nivou i u skladu sa svetskim obrazovnim standardima. To se odnosi najviše na upotrebu savremene tehnologije u obrazovne svrhe, koja čini da učenicima učenje bude interesantno, lako savladivo, blisko njihovom sistemu primanja i obrade informacija, a korist od tih nastavnih metoda je višestruka.
Nastavnica Tatjana tu tezu dokazuje uspehom u svom profesorskom pozivu, koji je ovom nagradom samo još jednom potvrđen, pored validacije koju dobija na svojim časovima – u vidu zainteresovanih, aktivnih i zadovoljnih učenika koji postižu maksimalne rezultate. Tatjana je posvećena uvođenju inovacija u nastavu, za koju kaže da učenici mogu uživati u njoj ako se prilagodi njihovom načinu razmišljanja i funkcionisanja i ako se učini interaktivnom, što učenike stavlja u poziciju aktivnih učesnika u nastavi, za razliku od tradicionalnih, ex cathedra nastavnih metoda, koje učenika stavljaju u poziciju pasivnog recepijenta.
„Moj stil rada je na granici između strogog i nečega što je blisko đacima. Predajem biznis, jer naša škola radi po Cambrige International programu. Žao mi je što mnoge škole u Srbiji i dalje rade sa decom po nekom modelu iz 19. veka. Upotreba tehnologije, mobilnih telefona i gejminga u nastavi je danas ogromna i nastavnici s tim zaista mogu da imaju slobodu da nastavu učine kvalitetnijom i zanimljivijom”, poručuje nagrađena nastavnica International Schoola.
Ceo intervju profesorke Tatjane Vilček za portal Euronews.rs možete pročitati ovde »
U skladu sa tim, Tatjana nastoji da njeni časovi budu kreativni, intelektualno stimulativni, interaktivni i zanimljivi mladim ljudima koji pripadaju digital natives generaciji, te eksperimentiše sa upotrebom pametnih uređaja u nastavi, digitalnih platformi i obrazovnih aplikacija.
Poslednja napredna novina koju je unela u svoju nastavu je koncept gejmifikacije. Taj koncept se pokazao kao veoma efikasan način prezentovanja gradiva novim generacijama, koje, kako kaže omiljena profesorka, žude za inovacijama poput ovih jer se time na pravi način aktivira i koristi dečja prirodna radoznalost i problem solving orijentisan um.
Koliko su zapravo programi i metode nastave u International Schoolu uspešni, pokazuje i činjenica su se učenici International Schoola plasirali među neverovatnih 3% najboljih na svetu kada je reč o rezultatima Cambridge ispita. Zbog takvog uspeha na internacionalnim programima kao što su Cambridge i IB Diploma, naši učenici upisuju najprestižnije univerzitete širom sveta.
Kontinuirano usavršavanje nastavnika je ključ uspeha u profesuri
Kao i svim profesorima u International Schoolu, i profesorki Tatjani su na raspolaganju brojni resursi za lično i profesionalno usavršavanje zarad što kvalitetnijeg obavljanja profesorsko-pedagoškog posla.
Te resurse omogućava LINKgroup, kompanija koja se više od dve decenije uspešno bavi profesionalnom edukacijom i sertifikacijom u oblasti informacionih tehnologija i savremenog poslovanja, budući da je International School, uz Savremenu osnovnu školu i gimnaziju i brojne druge formalne i neformalne obrazovne ustanove, deo LINK edu alijanse.
Institut za moderno obrazovanje, koji predstavlja organizacioni deo LINKgroupa, objedinjuje veoma veliki broj sredstava za usavršavanje nastavnika, kao što su platforma Distance Learning i brojni programi za njihovo usavršavanje nastavnika, čime se lifelong learning koncept u potpunosti sprovodi u delo.
Nedeljnik.rs: Zašto je Tatjana Vilček „nastavnica budućnosti”? »
Sa takvom podrškom nastavnici International Schoola su zaista u mogućnosti da svojim učenicima pruže najkvalitetnije obrazovno iskustvo, čineći učionicu stimulativnim okruženjem za potpuni razvoj talenata i ostvarivanje punog potencijala učenika.
Na taj način se ispunjavaju kriterijumi rada u prosveti i realizuje ideja da kvalitetnu školu čine najpre kvalitetni profesori, koji na ličnom primeru pokazuju da učenje nikada ne prestaje i da uvek ima prostora za lično usavršavanje, jer samo takvi profesori mogu stvarati generacije budućih akademika, inovatora, lidera i učenih ljudi koji menjaju svet nabolje.