Pandemija virusa COVID-19 je značajno uticala na sferu obrazovanja. S jedne strane je pokazala koliko efikasno tehnološka rešenja mogu da pomognu tokom krize, dok je s druge strane identifikovala izazove sa kojima se nastavnici susreću u onlajn-nastavi. Istovremeno, imajući u vidu značaj komunikacije u nastavi jezika, upotreba tehnologije u ovoj oblasti nije podjednako učinkovita kao u drugim disciplinama.
Nastava engleskog jezika u srednjim školama je još uvek u velikoj meri okrenuta ka gramatici i tehničkom znanju i učenici posle školovanja često imaju problema sa komunikacijom na engleskom. Ovo je u suprotnosti sa činjenicom da je u današnjem globalizovanom svetu komunikativno znanje engleskog jezika neophodno za lični i profesionalni razvoj. Štaviše, za većinu korisnika interneta kojima engleski nije maternji jezik kontakt sa engleskim je nezaobilazan i u svakodnevnim onlajn-aktivnostima. Konzorcijum partnera je obavio odgovarajuće ispitivanje nastavnika u njihovim mrežama, na osnovu čega je sačinjena analiza potreba u okviru projekta. Prepoznali smo potrebu da nastavnicima engleskog u srednjim školama pružimo digitalne veštine koje će im omogućiti da poboljšaju svoj učinak u nastavi.
Lider projekta je LUMINAR Foundation, a partneri su Atlantic Language (Irska), Istituto Tecnico Tecnologico G. Malafarina (Italija), LO Dubiecko (Poland), CLV Liceum Ogolnoksztalcace z Oddzialami Dwujezycznymi im. Bohaterek Powstania Warszawskiego (Poljska), International School (Srbija), Platon m.e.p.e (Greece), Bursa MEM (Turska) i Nordic Edtech Forum N8 MTÜ (Estonija).