Onog trenutka kada deca pođu u školu, prijateljstva i interakcije sa vršnjacima dobijaju sve važniju ulogu u njihovim životima. Ove interakcije imaju potencijal da doprinesu učenikovom osećaju socijalne kompetencije, ali mogu biti povezane i sa izlaganjem novim oblicima nasilja. Iako vršnjačko nasilje može imati različite oblike, dostupni podaci koje je dao Unicef sugerišu da je maltretiranje (buling) od strane školskih drugova mnogo češće.
Važno je podizati svesti o vršnjačkom nasilju kod dece od ranog uzrasta
O problemu vršnjačkog nasilja se sve više govori, a diskusija na ovu temu održana je i u International Schoolu. Školski savetnik i nastavnik psihologije Aleksandar Petrović održao je predavanje o vršnjačkom nasilju i prevenciji nasilja, na kom su i učenici aktivno učestvovali. Razgovarali su o razlici između maltretiranja i nasilja, ali su se složili da maltretiranje vrlo lako može da preraste u nasilje.
I nastavnik i učenici naglasili su koliko je važno prepoznati vršnjačko nasilje na vreme i na njega adekvatno odreagovati. Važno je da se od ranog uzrasta počne sa podizanjem svesti kod dece u vezi sa ovom temom, a potrebno je i obučavati ih tehnikama nenasilne komunikacije. Pričali su i o tome da li se smatra „cinkarenjem” ukoliko učenik odeljenjskom starešini ili predmetnom nastavniku prijavi da ga neko uznemirava.
Prevencija nasilja i promocija zdravih načina komunikacije
Vršnjačko nasilje je globalni problem u čiju bi prevenciju trebalo da bude uključeno celo društvo, kao i u edukaciju o zdravim načinima komunikacije i njihovu promociju, ali i u rešavanje interpsihičkih i intrapsihičkih problema.
Ukoliko primetite bilo kakav vid nasilja, psihičkog ili fizičkog zlostavljanja u školi ili u njenoj okolini, molimo vas da to prijavite OVDE, a to možete učiniti i na Portalu za učenike.