International School je škola posvećena društvenom angažmanu, što se vidi i po inostranim projektima u kojima učestvuje, a jedan od važnih projekata u okviru kojih učenici International Schoola pokazuju visok nivo društvene svesti svakako je projekat „Teach the Future”.
I pre nego što smo svi osetili posledice klimatskih promena, evropska politika je prepoznala gorući problem, a svi znamo da se problemi rešavaju adekvatnim obrazovanjem. Iz ovog razloga je Evropska komisija uspostavila „Education for Climate Coalition”, kao vodeću inicijativu za rešavanje klimatskih promena u partnerstvu sa obrazovanjem.
O kakvom se projektu radi?
Projekat „Teach the future” bazira se na pomenutoj inicijativi Evropske komisije „Education for Climate Coalition”, pokrenutoj kako bi se kroz obrazovanje podigla svest o životnoj sredini i klimatskim promenama.
U želji da zajedno implementiramo učenje o klimatskim promenama i životnoj sredini u obrazovanje, ovaj projekat smo koncipirali vođeni sledećim ciljevima:
- procenjivanje kurikuluma i potrebe u školama za inkorporiranjem ovakvog sadržaja kako bismo videli gde ga možemo implementirati;
- obezbeđivanje kvalitetnih resursa sa informacijama o navedenim problemima nastavnicima i obučavanje nastavnika za održavanje efektivne nastave;
- motivisanje učenika i roditelja za učešće u rešavanju problema primenom inovativnog pristupa u edukaciji;
- promovisanje interdisciplinarnog pristupa učenju i učestvovanja u građanskim inicijativama u lokalnom okruženju kako bi učenici preuzeli odgovornost za svoje postupke i ponašanje, kao i unapređenje digitalnih veština kroz podsticanje mladih da se bave naukom i tehnologijom.
Faze projekta „Teach the Future”
Prva faza: Na osnovu analize nastavnika identifikovaćemo i razviti inovativne pristupe predavanju i učenju kada je reč o obrazovanju u vezi sa klimom. Razgovori sa naučnicima u oblasti klime pomoći će partnerima da identifikuju ključne poruke i važne resurse/alate za nastavu.
Druga faza: Izrada komandne table za podatke o obrazovanju u vezi sa klimom (drugi rezultat), koja nastavi pruža najkorisnije otvorene podatke, vizualizacije i primere, sa relevantnim informacijama i novostima o tome šta se trenutno preduzima. Ovaj alat će se dizajnirati tako da bude pristupačan/dostupan za više platformi: računar, laptop,
tablet računar i pametni telefon.
Treća faza: Podrazumeva kreiranje kursa za obuku nastavnika koji će omogućiti inovativne pristupe obrazovanju u vezi sa klimom i koji će se isprobati u školama.
Četvrta faza: Obuhvata finalizaciju rezultata, sakupljanje primera nastavnih aktivnosti i ishoda učenja, koji će potom biti predstavljeni putem platforme „Storymaps” (https://storymaps.arcgis.com/), kao vid pomoći sveobuhvatnoj promociji projekta.
Kampanja „Teach the Future” osmišljena je radi promocije veoma važnog obrazovnog pristupa učenju o klimatskim promenama.
Očekivani rezultati ovog projekta
- Analiza nastavnog plana i programa kod različitih partnera, kao i potencijala za predavanje o budućnosti, obrazovanju u vezi sa klimom i upotrebi otvorenih podataka (R1);
- Izrada onlajn komandne table za podatke o klimi (R2) – sredstvo namenjeno nastavnicima: ona prikuplja podatke o klimatskim promenama i naučne informacije koje se mogu koristiti kao podrška učenju i nastavi o klimi u školama;
- Onlajn-kurs za obuku nastavnika (R3), koji je fokusiran na učenje o klimatskim promenama, uključivanje predloga za obuhvatanje obrazovanja u vezi sa klimom različitim predmetima i upotrebu naučnih podataka, kao i na podsticanje učenika da budu aktivni državljani i da učestvuju u problemima svoje lokalne zajednice, na primer kroz pristupe građanske nauke.
Šta će omogućiti ovi koraci?
- Snabdevanje/pružanje novih resursa i veština koji će nastavnicima obezbediti delotvorno prenošenje obrazovanja u vezi sa klimom na učenike srednjih škola;
- Pojačano naučno angažovanje učenika i nastavnika u pogledu klimatskih tema, uključujući inovativne pristupe poput građanske nauke;
- Unapređenje sposobnosti mladih ljudi da rukuju digitalnim naučnim podacima i da prepoznaju njihov značaj;
- Poboljšanje interdisciplinarnog učenja i digitalnih veština kod mladih ljudi, čime se povećava njihovo interesovanje za nauku, tehnologiju i aktivno građanstvo.