School stories

Pošto su se interdisciplinarni časovi pokazali kao plodonosna praksa, nastavnici dva različita predmeta su se odlučili da ponovo udruže snage i svojim učenicima prirede nezaboravan i veoma koristan čas. Nastavnici psihologije i biznisa su za učenike Year 13 pripremili interdisciplinarni čas o stresu i metodama za njegovo prevazilaženje.

Interdisciplinarni čas u International Schoolu

Faktor visoke produktivnosti – stres transformisan u pozitivnu tremu

Učenici International Schoola nisu obični učenici. To su stvarno drugačiji, internacionalni učenici, koji se školuju po svetskim programima, gde su kriterijumi daleko viši i zahtevniji od onih koji su prisutni u većini tradicionalnih škola u Srbiji.

Ti kriterijumi će ih pozicionirati veoma visoko kada dođe trenutak za upisivanje fakulteta, jer su učenici International Schoola u ogromnoj prednosti s obzirom na njihovu spremnost da odgovore na zahteve svetskih obrazovnih institucija i stroge kriterijume po kojima one funkcionišu.

Ipak, visoki zahtevi neretko sa sobom nose i visok nivo stresa, sa kojim se moramo suočavati na konstruktivan način. Stres se može držati pod kontrolom i ne mora nam biti neprijatelj, ukoliko razvijemo mehanizme prevazilaženja stresa i ukoliko naučimo da transformišemo to napeto stanje u gorivo koje nas pokreće i koje pomaže da se fokusirano krećemo ka svom cilju.

Razvijamo mehanizme i povećavamo kapacitet za kontrolu stresa

Učenici koji se školuju u obrazovnim institucijama sa visokim kriterijumima mogu osećati da se od njih traži da rade naporno, kao i odrasli, ili čak i više, i da imaju malo slobodnog vremena za opuštanje ili kreativnost. Stres obično dovodi do mnogih zdravstvenih problema. Zato su nastavnici International Schoola odlučili da razgovaraju sa učenicima na ovu temu, da saznaju kako se oni nose sa stresnim situacijama i da ih obuče kako da izbegnu „burnout” na svom putu do cilja. Predstavili su im šta je to što uzrokuje stres i kako naše telo reaguje na njega, šta su okidači stresa na poslu i u školi, i kako se nositi sa njima na funkcionalan način – da nam ne budu faktori ometanja, već faktori visoke produktivnosti i postignuća.

Kao što smo svi navikli, ovo nije bio običan interdisciplinarni čas – nastavnici su pripremali različite scenarije po kojima su učenici glumili stresne situacije. Podeljeni u parove, pokazali su svoje glumačke sposobnosti i pokušali da ponovo prožive te situacije.

Nakon ovog časa, naši učenici će sasvim sigurno biti još uspešniji, jer su sada upoznati sa svim preprekama, ali i načinima kako da ih prevaziđu i okrenu u sopstvenu korist.