Predstavnici International Schoola Lora Mitić, Dušanka Anđelović i Aleksandar Petrović nedavno su se vratili iz Granade, gde su bili na Erazmus+ projektnom putovanju. Cilj projekta pod nazivom „PT4ASD” (Fizioterapija kao sredstvo za razvoj socijalno-emocionalnih, neverbalnih komunikacionih i veština međuljudskih odnosa mladih sa ASD-om) bio je kreiranje terapeutskih igara posebno dizajniranih za decu sa autizmom (ASD-om). Ovaj sastanak obeležava četvrtu zajedničku sesiju nakon uspešnih okupljanja u Turskoj, Irskoj i Danskoj.
Praktična primena inovativnih pristupa
Za razliku od konvencionalnih obuka, glavni fokus ovog sastanka nije bio samo istraživanje inovativnih pristupa već i praktična primena tih pristupa. Glavni ciljevi uključivali su kreiranje terapeutskih igara prilagođenih deci sa ASD-om, izradu sveobuhvatnog priručnika sa tim igrama i kreiranje posebnog veb-sajta. Učesnici projekta su sa oduševljenjem prisustvovali predstavljanju veb-sajta, koji prikazuje zajednički trud uložen u ovaj vredan resurs.
Ovo predstavlja ključnu prekretnicu u razvoju projekta, budući da su praktični alati za edukatore i roditelje sada spremni za sledeću fazu implementacije. Tim s nestrpljenjem iščekuje da priručnik bude gotov, njegovo štampanje i na kraju sve elemente dostupne i spremne za sveobuhvatnu upotrebu u vidu podrške osobama sa ASD-om.
Živopisna Granada bila je inspirativna za obuku, te je okruženje bilo pogodno za kreativnost, saradnju i efikasno učenje. Dok se projekat nastavlja, tim International Schoola s nestrpljenjem iščekuje sledeće korake, negujući podršku zajednici inkluzivnog obrazovanja.