На основу члана 21 став 1 тачка 1 Закона о јавним службама („Сл. гласник РС”, бр. 42/91, 71/94, 79/2005 – др. закон, 81/2005 – испр. др. закона, 83/2005 – испр. др. закона и 83/2014 – др. закон) и члана 34 став 1 тачка 3 Статута International Schoola, Управни одбор Средње школе International Schoola у Београду је на седници одржаној дана 10. 6. 2022. године усвојио:

ПРЕЧИШЋЕНИ ТЕКСТ СТАТУТА

Средње школе International School

I.ОСНОВНЕ ОДРЕДБЕ

1. Предмет уређивања

Члан 1

Овим Статутом ближе се уређују организација, начин рада, управљање и руковођење стране образовно-васпитне установе, средње школе International School у Београду, ул. Шуматовачка бр. 45 (у даљем тексту: „Школа”), поступање органа Школе ради обезбеђивања остваривања права ученика, заштите и безбедности ученика и запослених, мере за спречавање повреда забрана утврђених законом, начин објављивања општих аката и обавештавања свих заинтересованих страна о одлукама органа и друга питања у складу са законом.

2. Статус Школе

Члан 2

Школа је страна образовно-васпитна установа чији су оснивачи страно и домаће правно лице у којој се остварује делатност јавне службе за средње образовање и васпитање.

У Школи се стиче средње опште образовање за даље школовање у трајању од 4 године за ученике од 14 до 19 година.

Члан 3

Школа остварује образовно-васпитну делатност реализацијом програма Британског националног система школовања у складу са члановима 353, 354 и 356 Закона о образовању (Education Act 1996, Chapter 353, 354, 356; Education Act 2002, 2011), Cambridge International Education.

Члан 4

Оснивачи Школе су предузеће Link Group Education Services SRL, Bulevardul Eroilor de la Tisa, број 20/А, 2 спрат, Румунија и LINK group d.o.o, из Земуна, Цара Душана бр. 34 (у даљем тексту: ,,Оснивач”).

Члан 5

Школа има својство правног лица са статусом Установе која обавља делатност средњег општег образовања на енглеском језику по наставном плану и програму Британског националног система школовања у складу са члановима 353, 354 и 356 Закона о образовању (Education Act 1996, Chapter 353, 354, 356; Education Act 2002, 2011), Cambridge International Education, Zakonom i ovim Statutom.

Школа је организована као јединствена радна целина.

Школа има право да у правном промету закључује уговоре и предузима друге правне послове и правне радње у оквиру своје правне и пословне способности.

За своје обавезе у правном промету са трећим лицима Школа одговара свим средствима којима располаже.

Одлуку о статусној промени, промени назива или седишта Школе доноси Управни одбор, уз сагласност надлежног Министарства и не може се вршити у току наставне године.

Члан 6

Школа има аутономију која се огледа у праву на:

  1. доношење статута и других општих аката, школског програма образовања и васпитања, развојног плана, годишњег плана рада школе, правила школовања у школи и других општих аката;
  2. планирање стручног усавршавања и професионалног развоја запослених;
  3. самовредновање школе;
  4. избор запослених и стручне органе;
  5. уређивање унутрашње организације и рада стручних органа;
  6. начин остваривања сарадње са установама из области образовања, здравства, социјалне и дечије заштите, јавним предузећима, привредним друштвима и другим организацијама ради остваривања права деце, ученика и запослених.

Број и структура запослених у Школи утврђује се правилником о организацији и систематизацији радних места.

Остваривање појединачних права, обавеза и одговорности запослених у Школи уређује се уговорима о раду и другим врстама уговора којима се уређује радно ангажовање, односно правилником о раду и другим општим актима Школе.

3. Назив и седиште

Члан 7

Школа је основана актом Одлуком Оснивача од 30. 4. 2015. године.

Школа се уписује у судски регистар код Привредног суда у Београду.

Школа је верификована од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја Решењем бр. 022-05-00036/2015-03 од 14. 3. 2016. године.

Решењем Министарства просвете, науке и технолошког развоја број 022-05-203/2018-07/1 од 25. 8. 2020.године, верификовано је и обављање делатности основног образовања и васпитања и остваривање припремног предшколског програма, по Националном наставном плану и програму Cambridge Primary i Secondary 1, за ученике узраста од 5 до 14 година.

Члан 8

Назив Школе је International School.

Седиште Школе је у Београду, у улици Шуматовачка, број 45.

Основна делатности Школе је средње опште образовање, шифра 85.31.

Школа има Матични број Школе код надлежног органа за статистику.

Школа има Порески идентификациони број код надлежног органа Министарства финансија.

Допунске делатности Школе су:

  • 85.59 остало образовање;
  • 58.11 издавање књига, брошура и других публикација;
  • 58.19 остала издавачка делатност;
  • 47.61 трговина на мало књигама у специјализованим продавницама;
  • 47.62 трговина на мало новинама и канцеларијским материјалом у специјализованим продавницама;
  • 47.99 остала трговина на мало изван продавница, тезги и пијацa;
  • 85.60 помоћне образовне делатности.

Члан 9

Школа обавља делатност у свом седишту у Београду ул. Шуматовачка бр. 45.

Школа може обављати делатност у издвојеном одељењу уз сагласност Министарства.

4. Средства за рад и рачун

Члан 10

За финансирање своје делатности Школа стиче приходе од ученичких школарина, додатних улагања оснивача, донација, спонзорстава и других извора, сагласно закону.

Све одлуке које се тичу финасирања делатности школе као и питања финасијског и пословног плана и остваривања плана рада школе у искључивој су надлежности Оснивача односно подлежу претходном одобрењу од стране Оснивача.

Школа послује преко свог жиро-рачуна.

Претходна сагласност Оснивача неопходан је услов за закључење следећих послова:

  1. стицање, отуђење и оптерећење удела које школа поседује у другим правним лицима;
  2. стицање, отуђење и оптерећење непокретности, закључења уговора о закупу;
  3. узимање кредита, односно узимање и давање зајмова, давање јемстава, гаранција и обезбеђења за обавезе трећих лица.

    5. Заступање и представљање

Члан 11

Школу заступа директор Школе (у даљем тексту: директор).

У случају одсутности или спречености директора, овлашћења да га замењује има помоћник директора (извршни менаџер). Помоћника директора (извршног менаџера) именује Управни одбор.

Члан 12

Акти и јавне исправе Школе као законски заступник потписује Директор. Директор може овластити помоћникa директора (извршног менаџерa) за потписивање аката које доноси Школа, изузев јавних исправа.

Уз функцију директор додаје свој потпис, а пуномоћник-помоћник директора (извршни менаџер) уноси податак по овлашћењу”.

Помоћник директора (извршни менаџер) за располагање новчаним средствима депонује свој потпис код надлежног суда.

6. Печат и штамбиљ

Члан 13

Школа у свом раду користи следеће печате:

  1. Печат за оверу веродостојних исправа печат округлог облика 32 мм који садржи грб Републике Србије. На печату је кружно ћирилицом и латиницом исписан текст: Република Србија, Београд,  International School.

Печат има ознаку I”.

  1. Печат за свакодневно пословање секретаријата Школе, округлог облика, пречника 32 мм, који садржи грб Републике Србије. На печату је кружно ћирилицом и латиницом исписан текст: Република Србија, Београд, International School. Печат има ознаку I”.
  2. Печат за свакодневно пословање рачуноводстава Школе округлог облика, пречника 32 мм, са истим текстом као у тачки 2. са ознаком III”.

 

Печат и штамбиљ се чувају на начин који онемогућава њихово неовлашћено коришћење.

За употребу и чување печата одговоран је секретар Школе, осим за печат који користи рачуноводство школе, за кога је одговоран шеф рачуноводства.

Члан 14

Школа у свом раду користи следеће штамбиље:

  1. Један штамбиљ за пријем поште, правоугаоног облика, димензија 62 x 32 мм, са текстом: Република Србија, International School, Дел. бр. ___________, датум ________ 20_____ године, Београд.
  2. Један штамбиљ за свакодневно пословање димензија 62 x 32 мм, са називом International School, Београд, Шуматовачка бр. 45.

Члан 15

Директор Школе може, уз потпис, пренети овлашћења руковања и чувања печата другом запосленом, који је дужан да чува печат на начин који онемогућава неовлашћено коришћење печата.

Печат и штамбиљ чувају се после употребе закључани.

Поступак израде, број печата, начин употребе, чување и уништење печата регулише се одлуком директора Школе у складу са законом.

 

II ДЕЛАТНОСТ ШКОЛЕ

1. Основна делатност

Члан 16

Основана делатност Школе је: 85.31   средње опште образовање.

Образовно-васпитну делатност Школа реализује за редовне ученике и ванредне ученике, у складу са Законом о образовању  (Education Act 1996, Chapter 353, 354, 356).

Члан 17

Школа примењује наставни план и програм Британског националног систему школовања у складу са члановима 353, 354 и 356 Закона о образовању  (Aducation act  1996 Chapter 353, 354, 356) и Cambridge International Education.

Члан 18

Извршавајући основну делатност, Школа обезбеђује остваривање општих принципа система образовања и васпитања и циљева образовања, и то:

  • развој кључних компетенција неопходних за даље образовање и активну улогу грађанина за живот у савременом друштву;
  • оспособљавање за решавање проблема, комуникацију и тимски рад;
  • поштовање расне, националне, културне, језичке, верске, родне, полне и узрасне равноправности, толеранције и уважавања различитости;
  • развој мотивације за учење, оспособљавање за самостално учење, самоиницијативе, способност самовредновања и изражавања сопственог мишљења.

Члан 19

Образовно–васпитна делатност школе остварује се кроз образовноваспитни рад који обухвата наставне и ваннаставне активности Школе.

2. Допунска делатност

Члан 20

Школа може да обавља и допунску делатност која је у функцији образовања и васпитања под условом да се њоме не омета обављање делатности образовања и васпитања.

Допунска делатност Школе може да буде давање услуга, производња, продаја и друга делатност којом се унапређује или доприноси рационалнијем и квалитетнијем обављању образовања и васпитања.

Допунске делатности Школе су:

  • 85.59 остало образовање;
  • 58.11 издавање књига, брошура и других публикација;
  • 58.19 остала издавачка делатност;
  • 47.61 трговина на мало књигама у специјализованим продавницама;
  • 47.62 трговина на мало новинама и канцеларијским материјалом у специјализованим продавницама;
  • 47.99 остала трговина на мало изван продавница, тезги и пијацa;
  • 85.60 помоћне образовне делатности.

Одлуку о допунској делатности доноси Управни одбор у складу са законом.

3. Употреба језика

Члан 21

Образовно-васпитни рад остварује се на енглеском језику.

Образовно-васпитни рад за ученике који користе знаковни језик, односно посебно писмо или друга техничка решења остварује се у складу са законом.

 

III ОСТВАРИВАЊЕ ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА

1. Облици образовно-васпитног рада

Члан 22

Обавезни облици образовно-васпитног рада за редовног ученика су:

  1. настава – теоријска и вежбе,
  2. додатна, допунска настава,
  3. при­премна настава,
  4. друштвено-корисни рад, ако се у току школске године укаже потреба за њим.

Обавезни облици образовно-васпитног рада за ванредног ученика школе могу бити:

  1. настава,
  2. припремни рад,
  3. консултативно-инструктивни рад.

Члан 23

Образовно-васпитна делатност Школе остварује се кроз:

  1. редовну наставу,
  2. практичну наставу у сарадњи са прив­ре­дним друштвом, установом, другом организацијом или другим прав­ним лицем,
  3. наставу у блоковима,
  4. допунску наставу,
  5. додатну наставу,
  6. припремну наставу,
  7. наставу на даљину (на захтев родитеља, односно старатеља),
  8. излете и екскурзије ученика,
  9. културне и јавне активности и друге ваннаставне и слободне активности, у складу са посебним програмима који су саставни део школског програма.

Члан 24

У Школи се организују испити по програму Cambridge International Education зa Cambridge Checkpoint, Secondary 2 (IGCSE) иAdvanced-level (A i AS Levels) нивое.

Организација, распоред и спровођење испита из става 1 овог члана врши се у складу са програмом Cambridge International Education. Добијање Cambridge Checkpoint, IGSCE, А и АS Level сертификата, као и ICE и AICE диплома у току и по завршетку школовања, условљено успешним полагањем Cambridge Checkpoint, IGCSE, АS и А-levels испита. Школа ни на који начин не може утицати на резултате испита и издавање предметних сертификата и диплома.

2. Друге активности

Члан 25

Школа може да организује екскурзије, у складу са  програмом Cambridge International Education.

Члан 26

Културне, спортске и друге активности Школа предузима на основу програма активности.

Члан 27

Школа може, уколико се за тим укаже потреба, да организује производни и други друштвено-користан рад ученика у коме узимају учешће сви ученици према својим узрасним и другим могућностима. Избор овог облика рада и његово програмирање врши се планом рада Школе.

Члан 28

Школа организује слободне активности ученика, полазећи од испољених жеља, интересовања и способности ученика. Учешће ученика у слободним активностима је добровољно, и одвија се уз помоћ и стручне савете наставника. Облике и програм слободних активности школа утврђује својим планом рада.

3. Школска година

Члан 29

Образовно васпитни рад Школе остварује се у току школске године која почиње 1. Септембра,  односно првог наредног радног дана ако 1. септембар падне током викенда.

Крај школске године је уређен Школским календаром.

Образовно васпитни рад организује се у три семестра.

Настава у Школи изводи се у једној (или две смене), по распореду часова.

Распоред часова, одлуку о распореду смена, времену почетка и завршетка часова наставе и школски календар и друго у вези школске године, за сваку школску годину доноси Управни одбор.

Директор је у обавези да распоред часова, уз претходно прибављено мишљење стручних органа, као и  Школски календар, предложи Управном одбору, и то најкасније 15 дана пре почетка сваке школске године.

 

IV ОРГАНИ ШКОЛЕ

Члан 30

Органи Школе су: орган управљања, орган руковођења, орган надзора, стручни и саветодавни органи.

Организовање, састав и надлежност органа Школе регулисани су законом и овим Статутом.

1. Управни одбор

Члан 31

Орган управљања Школе је Управни одбор.

Управни одбор има три члана које именује оснивач.

Мандат Управног одбора траје четири године, а новоизабраном члану мандат траје до истека мандата Управног одбора.

Чланови Управног одбора одговорни су Оснивачу за законито и за благовремено доношење одлука из своје надлежности.

Поступак за именовање чланова Управног одбора покреће се најкасније два месеца пре истека мандата претходно именованим члановима.

Члан Управног одбора или Управни одбор у целини може бити разрешен пре истека мандата, на лични захтев члана или из разлога и на начин утврђен законом и овим Статутом.

Члан 32

Чланове Управног одбора именује и разрешава Оснивач. Решење о именовању, односно разрешењу Управног одбора – коначно је у управном поступку.

Члан 33

За члана Управног одбора не може бити предложено ни именовано лице:

  1. које је правноснажном пресудом осуђено за кривично дело за које је изречена безусловна казна затвора у трајању од најмање три месеца или које је осуђено за: кривично дело насиље у породици, одузимање малолетног лица, запуштање и злостављање малолетног лица или родоскрвњење; за кривично дело примање мита или давање мита; за кривично дело из групе кривичних дела против полне слободе, против правног саобраћаја и против човечности и других добара заштићених међународним правом, без обзира на изречену кривичну санкцију, ни лице за које је, у складу са законом, утврђено дискриминаторно понашање;
  2. које би могло да заступа интересе више структура, осим чланова синдиката;
  3. чији су послови, дужност или функција неспојиви са обављањем послова у органу управљања;
  4. у другим случајевима, утврђеним законом. 

Члан 34

Управни одбор:

    • утврђује и спроводи политику Школе;
    • доноси финансијски план Школе уз претходни сагласност оснивача;
    • одлучује о изменама Статута и доноси их;
    • одлучује о општим питањима у пословању школе уз сагласност оснивача;
    • усваја извештај о пословању и годишњи финансијски обрачун;
    • закључује уговор о раду са директором;
    • расписује конкурс и бира директора Школе;
    • одлучује о правима, обавезама и одговорностима директора Школе;
    • доноси одлуку о постављању вршиоца дужности директора у складу са Законом;
    • разрешава директора Школе дужности у складу са Законом;
    • одлучује о проширеној делатности Школе, промени назива и седишта Школе у складу са Законом;
    • одлучује о начину коришћења средстава од донација и од проширене делатности школе;
    • доноси Опште акте школе;
    • даје смернице директору за остваривање пословне политике;
    • доноси одлуку о висини новчаних средстава којима директор у вршењу своје функције располаже уз претходну сагласност Оснивача;
    • даје сагласност на правилник о организацији и систематизацији радних места;
    • одлучује о статусним променама у школи;
    • доноси Правилник о раду;
    • доноси план набавки Школе;
    • одлучује о давању на коришћење, односно у закуп школског простора;
    • усваја извештај о извођењу екскурзије;
    • даје мишљење директору Школе у поступку одлучивања о избору наставника и стручног сарадника за пријем у радни однос;
    • доноси Развојни план Школе;
    • образује комисије из своје надлежности уколико се за то укаже потреба;
    • разматра поштовање општих принципа, остваривања циљева образовања и васпитања и стандарда постигнућа и предузима мера за побољшање услова рада и остваривање образовно – васпитног рада;
    • доноси план стручног усавршавања запослених и усвајања извештаја о његовом остваривању;
    • одлучује по приговору, односно жалби на решење директора;
    • доноси Школски календар и то пре почетка сваке школске године;
    • доноси распоред часова;
    • спроводи анализу резултата ученика и пролазности ученика на завршним испитима које ученици полажу у Школи по програму Cambridge International Education за све нивое предмета, и то на крају сваке школске године.
    • Спроводи упоредну анализу напред наведених резултата испита и пролазности ученика Школе и званичних резултата објављених од стране Cambridge International Education и то на крају сваке школске године;
    • врши и друге послове утврђене Законом, овим Статутом и другим општим актoм.

 

Члан 35

Управни одбор:

Управни одбор одлучује у седницама.

Седницу Управног одбора сазива и њоме руководи председник. У одсуству председника Управног одбора његове послове обавља заменик председника.

Председник и заменик председника Управног одбора бирају чланови Управног одбора.

Члан 36

Управни одбор доноси одлуке већином гласова од укупног броја чланова.

При одлучивању сваки члан Управног одбора има један глас.

Седници Управног одбора присуствује директор и секретар школе.

Пословником о раду Управног одбора ближе се утврђује начин рада и одлучивања Управног одбора у складу са Законом и овим Статутом.

Члан 37

Оснивач школе разрешиће, пре истека мандата, поједине чланове, укључујући и председника или Управни одбор Школе, на лични захтев члана, као и ако:

        1. Управни одбор доноси незаконите одлуке или не доноси одлуке које је на основу закона и статута дужан да доноси;
        2. члан Управног одбора неоправданим одсуствовањима или несавесним радом онемогућава рад Управног одбора;
        3. у поступку преиспитавања акта о именовању утврди неправилности;
        4. овлашћени предлагач покрене иницијативу за разрешење члана Управног одбора због престанка основа по којем је именован у Управни одбор.

Изборни период новоименованог појединог члана Управног одбора траје до истека мандата органа управљања.

Члан 38

Оснивач именује привремени Управни одбор до истека мандата претходно именованим члановима Управног одбора.

Мандат привременог органа управљања установе траје до именовања новог.

2. Директор школе

Члан 39

Директор руководи радом Школе.

За директора може бити именовано лице које испуњава услове утврђене овим Статутом.

О правима, обавезама и одговорностима директора одлучује Управни одбор.

Директор Школе одговоран је за законитост рада и за успешно обављање делатности Школе и за свој рад одговара Управном одбору и оснивачу школе.

 

Услови за избор директора

Члан 40

За директора Школе може да буде изабрано лице:

        1. које има одговарајуће високо образовање;
        2. које има одговарајуће радно искуство на пословима образовања и васпитања;
        3. које има психичку, физичку и здравствену способност за рад са децом и ученицима;
        4. које није осуђивано правноснажном пресудом за кривично дело или привредни преступ утврђен Законом о основама система образовања и васпитања;
        5. за које није, у складу са законом, утврђено дискриминаторно понашање;
        6. које има држављанство Републике Србије;
        7. које зна језик на коме се остварује образовно-васпитни рад.

Образовање и радно искуство за директора Школе

Члан 41

Кандидат за директора Школе има одговарајуће образовање и радно искуство ако је стекао високо образовање за наставника, за педагога и психолога, на студијама другог степена (мастер академске студије, специјалистичке академске студије или специјалистичке струковне студије) по пропису који уређује високо образовање, почев од 10. септембра 2005. године, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године, по пропису који је уређивао високо образовање до 10. септембра 2005. године и има најмање три године рада у установи на пословима образовања и васпитања или најмање пет година рада у установи високог образовања након стеченог одговарајућег образовања и који разуме језик на којем се спроводи настава.

Стечено стручно и научно звање

Члан 42

Предност за избор директора Школе има кандидат који је стекао неко од звања према прописима из области образовања.

Психичка, физичка и здравствена способност

Члан 43

Кандидат за директора Школе мора да има психичку, физичку и здравствену способност за рад са децом и ученицима.

Способност из става 1 овог члана доказује се лекарским уверењем које издаје надлежна здравствена установа.

Услови који се односе на ранију осуђиваност и понашање

Члан 44

Кандидат за директора школе не може да буде лице за које је у поступку и на начин прописан законом утврђено дискриминаторно понашање.

Кандидат за директора школе не може да буде лице које је правноснажно осуђено за привредни преступ у вршењу раније дужности.

Кандидат за директора школе не може да буде лице које је осуђивано правноснажном пресудом за кривично дело за које је изречена безусловна казна затвора у трајању од најмање три месеца.

Кандидат за директора школе не може да буде лице које је осуђивано правноснажном пресудом за кривична дела насиље у породици, одузимање малолетног лица, запуштање и злостављање малолетног лица или родоскрнављење, за кривично дело примање мита или давање мита и друга кривична дела против службене дужности, за кривично дело из групе кривичних дела против полне слободе, против правног саобраћаја и против човечности и других добара заштићених међународним правом – без обзира на изречену кривичну санкцију.

Кандидат за директора школе не може да оствари предност приликом избора ако је у току избора утврђено да је против њега покренут кривични поступак доношењем наредбе о спровођењу истраге, потврђивањем оптужнице којој није претходила истрага или доношењем решења о одређивању притвора пре подношења оптужног предлога – за кривична дела из става 4 овог члана.

Члан 45

Директор Школе бира се на период од једне до четири године.

Кандидат не може бити изабран за директора Школе два пута заредом, уколико је у претходном периоду функцију директора обављао у укупном трајању од четири године. Кандидат у напред наведеном случају може бити изабран за директора Школе уколико је конкурисао за позицију директора након четири годинe од истека претходног мандата.

Мандат директора тече од дана ступања на дужност.

Директору Школе мирује радни однос за време изборног периода на радном месту са кога је изабран.

Директору Школе престаје радни однос ако се у току трајања мандата утврди да не испуњава услове утврђене одредбама овог Статута или одбије да се подвргне лекарском прегледу на захтев Управног одбора.

О правима, обавезама и одговорностима директора одлучује Управни одбор.

Члан 46

Директора Школе бира Управни одбор на основу јавног конкурса, по претходно прибављеном одобрењу Оснивача.

Члан 47

Конкурс за избор директора Школе објављује се у дневном листу или службеном гласилу. Пријава на конкурс за избор директора Школе подноси се у року од 15 дана од дана објављивања конкурса.

Уз пријаву на конкурс, кандидат за директора Школе подноси до­казе о испуњености услова за директора, и то: биографију с прегледом радне биографије и предлогом програма рада Школе, оверену копију дипломе о стеченом образовању, уверење о држављанству Републике Србије, извод из матичне књиге рођених, лекарско уверење да има психичку, физичку и здравствену способност за рад с децом и ученицима, потврду о радном стажу у области образовања и васпитања, остала документа за која кандидат сматра да су релевантна за доношење одлуке о избору.

Члан 48

По истеку рока за подношење пријаве на конкурс, Управни одбор прикупља и разматра конкурсни материјал, утврђује благовременост и потпуност пријаве кандидата, утврђује листу кандидата који испуњавају услове за избор и припрема материјал за седницу.

Непотпуне и неблаговремене пријаве Управни одбор не узима у раз­матрање.

Члан 49

Благовременом пријавом сматра се пријава која је поднета у року утврђеном у конкурсу.

Благовременом пријавом сматраће се и пријава која је предата препорученом поштом, и тада се као дан пријема рачуна дан када је пошта примила пошиљку.

Кад последњи дан за подношење пријаве пада у недељу или дане државног праз­ника, рок за пријаву помера се за следећи радни дан.

Потпуном пријавом сматра се пријава која у прилогу садржи документа којима кандидат доказује да испуњава услове конкурса.

Изузетно, кандидат може потребна документа да поднесе накнадно, након истека рока, под условом да је пријаву поднео у предвиђеном року и да због објективних разлога није могао доставити комплетну доку­ментацију.

Накнадна достава документације је могућа до отварања конкурсне документације, односно до почетка поступка избора кандидата по расписаном конкурсу.

Члан 50

Управни одбор може да одлучује о избору директора ако седници присуствује већина чланова Управног одбора.

Управни доноси одлуку о избору директора тајним гласањем.

Гласање се врши заокруживањем редног броја испред имена кандидата.

Одлука о избору директора Школе донета је уколико је кандидат за директора добио већину гласова од укупног броја чланова Управног одбора.

Уколико у првом кругу гласања ниједан од кандидата не добије потребну већину, два кандидата с највећим бројем гласова улазе у други круг. У случају да се изјашњавање врши само о једном кандидату, који у првом кругу гласања не добије потребну већину, организује се други круг гласања.

У случају да ни после другог круга гласања ниједан кандидат не добије потребну већину гласова седница се прекида, заказује се нова наредног радног дана и приступа се гласању.

Ако и на поновљеној седници не буде донета одлука о избору директора Школе, доноси се одлука о поновном расписивању конкурса.

Члан 51

Ако након пријема обавештења о избору директора, који доставља Управни одбор, Оснивач у року од 30 дана не донесе акт о одбијању сагласности, сматра се да је дао сагласност на одлуку Управног одбора, односно да је одлука Управног одбора донета и да је коначна.

Управни одбор, после протека рока од 30 дана доноси решење о избору директора и доставља га учесницима конкурса. Решењем се утврђују и време ступања на дужност. Обавештење о исходу конкурса доставља се кандидатима који су ушли у ужи круг конкурса.

Члан 52

Осим послова из члана 11 и члана 29 директор школе обавља и следеће послове:

        1. планира и организује остваривање програма образовања и васпитања и свих активности установе;
        2. стара се о осигурању квалитета и унапређивању образовнo-васпитног рада;
        3. стара се о остваривању развојног плана установе;
        4. одлучује о коришћењу средстава утврђених финансијским планом и одговара за одобравање и наменско коришћење тих средстава;
        5. сарађује са органима јединице локалне самоуправе, организацијама и удружењима;
        6. организује и врши педагошко-инструктивни увид и прати квалите образовно-васпитног рада и педагошке праксе и предузима мере за унапређивање и усавршавање рада наставника и стручног сарадника;
        7. планира и прати стручно усавршавање запослених:
        8. предузима мере у случајевима повреда забрана и недоличног понашања запосленог и његовог негативног утицаја на ученике;
        9. предузима мере ради извршавања налога просветног инспектора и просветног саветника, као и других инспекцијских органа;
        10. стара се о благовременом и тачном уносу и одржавању ажурности базе података о установи у оквиру јединственог информационог система просвете;
        11. стара се објављивању и обавештавању запослени, ученика и родитеља односно старатеља, стручних органа и органа управљања о свим питањима од интереса за рад установе и ових органа;
        12. сазива и руководи седницама сручних већа, без права одлучивања;
        13. образује стручна тела и тимове, усмерава и усклађује рад стручних органа у установи;
        14. сарађује са родитељима, односно старатељима ученика;
        15. подноси извeштаје о своме раду и раду школе Управном одбору, најмање два пута годишње;
        16. доноси Правилник о организацији и систематизацији послова у школи и доставља га Управном одбору на сагласност;
        17. одлучује о правима, обавезама и одговорностима ученика и запослених у складу са Законом о раду;
        18. припрема предлог плана стручног усавршавања запослених, доставља га Управном одбору ради доношења и стара се о његовом остваривању;
        19. стара се о наменском коришћењу школског простора и закључује уговоре о давању истог на коришћење, на основу одлуке Управног одбора;
        20. стара се о спровођењу поступка набавки и доноси одлуке о избору најповољније понуде;
        21. предлаже Управном одбору, стручном већу доношење одлука из оквира њихове надлежности;
        22. предлаже Управном одбору распоред часова, именује одељенске старешине на почетку године и у току школске године ако дође до оправданих разлога да се изврши замена;
        23. расписује конкурс и врши избор кандидата за пријем у радни однос;
        24. утврђује статус наставника, стручног сарадника у погледу рада са пуним или непуним радним временом, привремено удаљава запосленог са рада због учињене повреде забране и теже повреде радне обавезе у складу са Законом о раду до окончања дисциплинског поступка;
        25. стара се по очувању пословне тајне и доноси одговарајуће акте;
        26. покреће и води дисциплински поступак, доноси одлуку и изриче меру у дисциплинском поступку против запосленог;
        27. покреће васпитно – дисциплински поступак за ученике;
        28. предлаже Управном одбору Школски календар, и то најкасније 15 дана пре почетка сваке школске године;
        29. обавља и друге послове и одговоран је за њихово извршавање у складу са Законом и општим актом Школе.

Члан 53

Дужност директора Школе престаје:

        1. истеком мандата,
        2. на лични захтев,
        3. стицањем услова за мировање радног односа,
        4. престанком радног односа,
        5. разрешењем.

Одлуку о престанку дужности директора доноси Управни одбор уз сагласност Оснивача школе.

Управни одбор разрешава директора Школе ако је утврђено да:

        1. Школа не остварује програм образовања и васпитања или не предузима мере за остваривање циљева из стандарда постигнућа;
        2. Школа не спроводи мере за безбедност и заштиту ученика;
        3. директор не предузима или неблаговремено предузима одговарајуће мере у случајевима повреда забрана и тежих повреда радних обавеза запослених;
        4. у Школи није обезбеђено чување прописане евиденције и документације;
        5. се у Школи води евиденција и издају јавне исправе супротно закону;
        6. директор не испуњава услове за именовање;
        7. директор не поступа по налогу, односно мери надлежног органа за отклањање утврђених недостатака и неправилности;
        8. директор предлагањем незаконитих одлука, непотпуним, неблаговременим и нетачним обавештавањем или сазивањем седница супротно пословнику омета рад Управног одбора и запослених;
        9. је директор  у радни однос примио или ангажује лице ван радног односа супротно закону и општем акту и у другим случајевима у складу са Законом о раду, као и без сагласности Управног одбора;
        10. је директор намерно или крајњом непажњом учинио пропуст приликом доношења одлуке у дисциплинском поступку, која је правноснажном судском пресудом поништена као незаконита и ако је установа обавезана на накнаду штете у износу који може угрозити редовно пословање установе;
        11. је проценат успешности и пролазности ученика Школе на испитима које полажу по програму Cambridge International Education за све нивое предмета, након спроведене упоредне анализе резултата и пролазности ученика Школе на завршним испитима нижи за 20% и више од резултата успешности полагања и пролазности званично објављених од стране Cambridge International Education;
        12. извештаји које директор доставља Управном одбору садрже нетачне податке;
        13. је смањен упис ученика у текућу школску годину, и то ако је уписано мање од 90% укупног броја ученика у односу на претходну школску годину;
        14. је повећан испис ученика, и  то ако се исписало више од 10% укупног броја ученика;
        15. директор износи информације о пословању у јавности, као и према запосленима и родитељима;
        16. директор неблаговремено извршава послове из свог делокруга одговорности;
        17. се директор није одазвао захтеву Управног одбора за достављање података и информација у датом року;
        18. директор на било који начин сарађује са конкуренцијом;
        19. директор врши неадекватне нарудџбине материјала и услуга без одобрења Управног одбора;
        20. директор лажно приказује податке о ангажовању и извршавању уговорених обавеза запослених и других ангажованих лица, а у вези са исплатама зарада и хонорара;
        21. директор није благовремено обавестио Управни одбор о постојању спорних питања и проблема са запосленима, уценицима и родитељима.

Директор је материјално одговоран за штету коју намерно или непажњом нанесе Школи, у складу са законом.

Управни одбор разрешава директора Школе дужности ако му се у дисциплинском поступку изрекне мера престанка радног односа због утврђене одговорности за тежу повреду радне обавезе прописане за запослене Законом о раду и Правилником о раду или се стекне услов за отказ уговора о раду у складу са општим прописима о раду.

Управни одбор разрешава директора дужности пре истека мандата када је коначним актом надлежног органа утврђено да је Школа, односно директор одговаран за прекршај из закона, привредни преступ или кривично дело у вршењу дужности.

Сматра се да је одлука Управног одбора о разрешењу директора донета, односно да је Оснивач дао на њу сагласност, ако у року од 15 дана од дана њеног достављања не донесе акт којим одбија сагласност.

Акт о одбијању сагласности Оснивач доноси ако се у поступку утврди да одлука није донета у складу са законом или се њеним доношењем доводи у питање несметано обављање делатности Школе.

Ако Управни одбор не донесе одлуку о разрешењу директора у року из става 7 овог члана, може да га разреши Оснивач школе, у року од 15 дана од дана пријема записника о неизвршеном налогу.

Члан 54

Директор Школе коме престане дужност због истека другог и сваког наредног мандата или на лични захтев, може се распоредити на послове који одговарају степену и врсти његовог образовања.

Ако нема одговарајућих послова у Школи или не буде распоређен, директор Школе коме престане дужност остварује права као запослени за чијим радом престане потреба, у складу са законом.

Директору Школе који је материјално одговоран за штету коју намерно или крајњом непажњом нанесе Школи или коме је у дисци­плинском поступку изречена мере престанка радног односа због учињене теже повреде обавезе прописане Законом за запослене, или коме су се стекли услови за отказ уговора о раду, у складу са законом и општим прописима о раду, престаје радни однос без права на отпремнину.

Директору Школе коме у другом и сваком наредном мандату прес­тане дужност разрешењем, без престанка радног односа, а који не може да се распореди на послове који одговарају степену и врсти његовог образовања, престаје радни однос, уз исплату отпремнине, у складу са законом.

Вршилац дужности директора

Члан 55

Управни одбор поставља вршиоца дужности директора до избора директора ако директору Школе престане дужност, а није расписан конкурс или Управни одбор није донео одлуку о избору или је Оснивач школе донео акт којим је одбијено давање сагласности на одлуку Управног одбора.

Ако Управни одбор не постави вршиоца дужности директора у случајевима из става 1 овог члана или не донесе одлуку по поновљеном конкурсу, односно Оснивач не да сагласност на одлуку по поновљеном конкурсу, вршиоца дужности директора поставља Оснивач школе, у року од седам дана од дана сазнања за наступање разлога за постављење.

Мандат вршиоца дужности директора Школе одређује се одлуком Управног одбора.

Вршиоцу дужности директора Школе мирује радни однос на пословима с којих је постављен, за време док обавља ту дужност, уколико је у питању запослени у Школи.

Права, обавезе и одговорности директора Школе односе се и на вршиоца дужности директора.

Помоћник директора

Члан 56

Школа може да има помоћника директора (извршног менаџера) Школе.

Одлуком Управног одбора на послове помоћника директора (извршног менаџера) распоређује се наставник или стручни сарадник који има професионални углед и искуство у Школи. Мандат помоћника директора (извршног менаџера) одређује се напред наведеном одлуком.

Помоћник директора организује, руководи и одговоран је за педагошки рад Школе, координира рад стручних актива и других стручних органа Школе и обавља друге послове, у складу са одредбама овог Статута и општих аката Школе.

Помоћник директора обавља и послове наставника и стручног сарадника, у складу с решењем директора.

3. Надзорни одбор

Члан 57

Надзорни одбор је орган надзора школе.

Надзорни одбор има три члана који се на предлог Управног одбора бирају на рок од 4 године с тим да члан надзорног одбора одликом Оснивача школе може бити биран без ограничења мандата.

Надзорни одбор установе именује и разрешава Оснивач школе.

Надзорни одбор за свој рад одговара Оснивачу школе.

Члан 58

Надзорни одбор установе:

        1. обавља надзор над радом и пословањем установе;
        2. врши надзор над пословањем директора;
        3. прегледа годишње и остале потребне обрачуне и утврђује да ли су сачињени у складу са прописима;
        4. утврђује да ли се пословне књиге и друга документа установе воде уредно у складу са прописима и може их дати на вештачење;
        5. обавља и друге послове утврђене законом, оснивачким актом и Статутом.

Начин рада Надзорног одбора ближе се дефинишу Пословником о раду Надзорног одбора који доноси Надзорни одбор школе.

4. Стручни органи

Члан 59

Школе може имати следеће стручне органе:

        1. Стручно веће за језике (Languages);
        2. Стручно веће за друштвене науке (Humanities and Social Sciences);
        3. Стручно веће за природне науке (Sciences);
        4. Стручно веће за математику (Mathematics);
        5. Стручно веће за уметности и техничке науке (Creative, Technical and Vocational).

Стручни орган школе:

        1. стара се о остваривању циљева и задатака образовања и васпитања;
        2. разматра и усваја извештаје о успеху ученика на крају семестра и школске године;
        3. врши избор савремених метода и средстава у настави, ради подизања ефикасности и квалитета образовно-васпитног рада;
        4. разматра распоред часова наставе;
        5. предлаже одељењска старешинства и распоред задужења наставника и сарадника у извршавању појединих задатака;
        6. разматра резултате образовно-васпитне делатности и одлучује о мерама за њено побољшање;
        7. прати и анализира остваривање наставног плана и програма образовања и предузима мере за његово остваривање;
        8. утврђује програм извођења екскурзија;
        9. планира и организује различите облике ваннаставних активности ученика;
        10. разматра учешће ученика на такмичењима и постигнуте резултате;
        11. на предлог директора разматра план уписа ученика;
        12. додељује похвале и награде ученицима;
        13. доноси одлуку о избору ученика генерације;
        14. утврђује календар школских такмичења;
        15. доноси одлуку о ослобађању ученика од наставе физичког васпитања и о оцењивању на основу предлога изабраног лекара;
        16. обавља и друге послове утврђене законом, овим Статутом и другим општим актима Школе.

Стручна већа из става 1 овог члана одржавају заједничке седнице свих већа на почетку и на крају школске године, а по потреби на крају сваког семестра.

Члан 60

Директор може да образује тим за остваривање одређеног задатка, програма или пројекта који спроводи Школа. Тим могу да чине представници запослених, родитеља, односно стручњака за поједина питања.

Чланови тима за свој рад су одговорни директору Школе, а у случају да члан тима не извршава своје обавезе директор Школе може га заменити о чему доноси посебну одлуку.

Члан 61

Одељењски старешина (Class Teacher) је непосредни организатор рада у одељењу  који у обавља послове у складу са законом и одлуком Директора.

Одељењски старешина дужан је да на почетку школске године уради оперативни план рада одељења и преда га директору Школе.

5. Стручни тимови

Члан 62

Директор Школе може да образује стручни тим за остваривање одређеног задатка, програма или пројекта.

У Школи се могу образовати тимови за:

        1. заштиту ученика од насиља, злостављања и занемаривања, превенције других облика ризичног понашања;
        2. за додатну подршку у образовању и васпитању;
        3. за самовредновање Школе;
        4. за инклузивно образовање;
        5. за здравствену превенцију;
        6. за заштиту и безбедност на раду;
        7. за заштиту животне средине;
        8. за медијску промоцију Школе;
        9. за слободне активности;
        10. за излете и екскурзије;
        11. за културне активности Школе;
        12. за школски спорт;
        13. за каријерно вођење и саветовање ученика;
        14. за сарадњу са локалном самоуправом;
        15. за сарадњу са породицом и други.

Тим могу да чине представници запослених, родитеља, односно стручњака за поједина питања. Циљеви и начин деловања стручних тимова ближе се уређује одлуком о њиховом оснивању.

Чланови тима за свој рад одговарају директору Школе.

6. Секретар Школе

Члан 63

Управне, нормативно-правне и друге правне послове у Школи обавља секретар.

Послове секретара може да обавља лице које испуњава услове прописане законом.

 

V ПРАВА, ОБАВЕЗЕ И ОДГОВОРНОСТ УЧЕНИКА

1. Права ученика

Члан 64

Права ученика остварују се у складу с потврђеним међународним уговорима, Законом и посебним законима, а Школа, односно сви запослени дужни су да обезбеде њихово остваривање, а нарочито право на:

        1. квалитетан образовно-васпитни рад који обезбеђује остваривање принципа и циљева утврђених Законом;
        2. уважавање личности;
        3. подршку за свестрани развој личности, подршку за посебно исказане таленте и њихову афирмацију;
        4. заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања;
        5. благовремену и потпуну информацију о питањима од значаја за његово школовање;
        6. информације о његовим правима и обавезама;
        7. слободу удруживања у различите групе, клубове и организовање ученичког парламента;
        8. подношење приговора и жалбе на оцену и на остваривање других права по основу образовања;
        9. покретање иницијативе за преиспитивање одговорности учесника у образовно-васпитном процесу уколико права из овог члана нису остварена;
        10. остваривање свих права ученика, права на заштиту и на правично поступање школе према ученику и када повреди обавезу утврђену законом;
        11. право на стипендију, кредит, смештај и исхрану у дому ученика, у складу с посебним законом.

Школа је дужна да обезбеди све услове за остваривање права ученика из става 1 овог члана.

Ученик, родитељ, односно старатељ ученика може да поднесе пријаву директору Школе у случају повреде права из става 1 овог члана или непримереног понашања запослених према ученику, у року од 15 дана од наступања случаја.

Директор је дужан да пријаву размотри и да, уз консултацију са учеником, родитељем, односно старатељем ученика и запосленим одлучи о њој и предузме одговарајуће мере, у року од 15 дана од дана пријема пријаве.

Запослени у Школи дужан је да пријави директору, односно Управном одбору кршење права ученика.

2. Одељењска заједница

Члан 65

Ученици једног одељења Школе могу образовати одељењску заједницу. Одељењска заједница има председника и благајника, које бирају ученици већином гласова.

Одељењска заједница:

        1. разматра сарадњу ученика и наставника,
        2. предлаже директору Школе учешће ученика на спортским и другим такмичењима,
        3. даје предлоге и мишљења стручним органима и директору школе о правилима понашања у Школи,
        4. разматра и друга питања од значаја за успех одељења.

3. Упис и испис ученика 

Члан 66

Уписом у Школу стиче се својство ученика.

Својство редовни и ванредних ученика као и њихов упис и испит врши се у складу са одредбама Закона о образовању  (Education act  1996) Велике Британије.

Редован ученик у смислу закона и овог Статута је лице које образовање стиче редовним похађањем наставе и испуњавањем других обавеза који није навршио 19 година чије је знање енглеског језика довољно за праћење наставе. Редован ученик може бити лице које у време уписа у први разред није навршило 14 година.

Ванредан ученик у смислу закона и овог Статута јесте ученик ван узраста обавезног образовања који не стиче образовање у својству редовног ученика, као и ученик који  оправда немогућност редовног похађања наставе, уз сагласност министра, који је ван предвиђеног узраста.

У Школу може да се упише лице које је завршило основну школу, односно за Lower Secondary програм минимум 5. односно 6. разред основне школе, под условом прописаним у члану 355 став 1 тачка 4 Закона о образовању (Education Act 1996, Section 355; Education act 2002, 2011) Велике Британије.

Редован или ванредни ученик који се исписао из Школе у току школске године може да се упише у другу школу у року од седам дана од дана исписа. Школа је у обавези да ученику који се исписује изда сву законом прописану документацију.

4. Оцењивање

Члан 67

Саставни део образовно-васпитног рада у Школи је оцењивање ученика.

Оцењивањем се процењује оствареност прописаних циљева у току савладавања школског програма.

Оцењивање је јавно и свака оцена ученику мора одмах да буде образложена. Уколико наставник не образложи оцену, а ученик то од њега захтева, ученик има право да поднесе приговор на оцену.

Оцењивање ученика се врши на сваких шест до осам недеља у оквиру семестра оценама од А до X.

Добијање Cambridge Checkpoint, IGSCE А и АS Level сертификата, као ICE и AICE дипломе, у току и по завршетку школовања, условљено је успешним полагањем Cambridge Checkpoint, IGSCE, АS и А-levels испита, и Школа ни на који начин не може утицати на издавање истих. Полагање ових испита се врши по правилима Cambridge International Education. Cambridge International Education самостално креира испитна питања и оцењује радове ученика.

5. Обавезе и одговорности ученика

Члан 68

У остваривању својих права ученик не сме да угрожава друге у остваривању права.

Ученик има обавезу да:

        1. редовно похађа наставу и извршава школске обавезе;
        2. поштује школска правила, одлуке директора и органа Школе;
        3. ради на усвајању знања, вештина и вредносних ставова прописаних школским програмом, прати сопствени напредак и извештава о томе наставнике и родитеље, односно старатеље;
        4. у поступку оцењивања покаже своје стварно знање без коришћења разних облика преписивања и других недозвољених облика помоћи;
        5. не омета извођење наставе и не напушта час без претходног одобрења наставника;
        6. поштује личност других ученика, наставника и осталих запослених у школи;
        7. чува имовину Школе и чистоћу и естетски изглед школских просторија;
        8. стара се о очувању животне средине и понаша у складу с правилима еколошке етике.

Ученик, родитељ, односно старатељ ученика, дужан је да у року од осам дана правда изостанак ученика и доставља потпуне и тачне контакт информације.

Члан 69

Са учеником који врши повреду правила понашања или се не придржава одлука директора и органа Школе, неоправдано изостане с наставе пет часова, односно који својим понашањем угрожава друге у остваривању њихових права, Школа може да уз учешће родитеља, односно старатеља ученика, појача васпитни рад активностима: у оквиру одељењске заједнице, стручним радом одељењског старешине, педагога, психолога, посебних тимова, а када је то неопходно да сарађује с одговарајућим установама социјалне, односно здравствене заштите на промени понашања ученика.

Ученик може да одговара за лакшу и тежу повреду обавезе утврђену овим Статутом, законом и Правилником о дисциплинској и материјалној одговорности ученика.

Члан 70

Ученик, родитељ односно старатељ одговара за материјалну штету коју ученик нанесе школи, намерно или из крајње непажње, у складу са законом.

Васпитно-дисциплински поступак и васпитно дисциплинске мере

Члан 71

Правилником о правима, обавезама и одговорности ученика ближе се уређује покретање и вођење васпитно-дисциплинског поступка, лакше и теже повреде обавезa ученика за које се изричу васпитне мере, васпитни и васпитно-дисциплински поступак, органи надлежни за вођење васпитног и васпитно-дисциплинског поступка у складу са законом и одредбама овог Статута.

Члан 72

Ученик који учини материјалну штету, намерно или из крајње непажње, дужан је да исту надокнади, у висини коју утврди директор Школе, у складу са законом.

Штету коју учини ученик, дужан је да надокнади његов родитељ/законски заступник.

Уколико родитељ одбије да надокнади штету, директор Школе је дужан да покрене поступак за накнаду штете код надлежног суда.

Заштита права ученика

Члан 73

На изречену васпитно-дисциплинску меру за учињену тежу повреду обавезе ученика или повреду забране понашања ученика, ученик или његов родитељ, односно старатељ, могу да поднесу жалбу Управном одбору, у року од три дана од дана достављања решења о утврђеној одговорности ученика и изреченој мери.

Члан 74

Управни одбор је дужан да решава по жалби у року од 15 дана од дана достављања.

Жалба одлаже извршење решења директора.

Члан 75

У решењу о изрицању васпитно-дисциплинске мере мора постојати правна поука о праву на жалбу, рок у коме се она подноси и назив органа који о приговору одлучује.

Члан 76

Ученик, његов родитељ или старатељ има право да ради заштите права ученика поднесе приговор Cambridge International Education. Поступак подношења приговора и исход истог није у надлежности Школе и иста не сноси било какву одговорност у наведеном поступку.

 

VI САМОВРЕДНОВАЊЕ И СПОЉАШЊЕ ВРЕДНОВАЊЕ ШКОЛЕ

Члан 77

Ради осигурања квалитета рада у Школи се вреднују остваривање циљева и стандарда постигнућа, програма образовања и васпитања, развојног плана и задовољства ученика и родитеља, односно старатеља ученика.

Вредновање квалитета остварује се као самовредновање и спољашње вредновање.

Самовредновањем Школа оцењује: квалитет програма образо­вања и васпитања и његово остваривање, све облике и начин оствари­вања образовно-васпитног рада, стручно усавршавање и професионални развој, услове у којима се остварује образовање и васпитање, задо­вољ­ство ученика и родитеља, односно старатеља ученика.

У самовредновању учествују стручни органи, директор и орган управљања и надзора установе.

Самовредновање се обавља на захтев оснивача.

Извештај о самовредновању квалитета рада установе подноси директор Управном одбору.

Спољашње вредновање рада установе обавља се стручно-педагошким надзором министарства надлежног за послове образовања и васпитања и Cambridge International Education.

 

VII ШКОЛСКА АКТА

1. Развојни план Школе

Члан 78

 

Развојни план школе је стратешки план развоја који садржи:

 

        • приоритете у остваривању образовно-васпитног рада;
        • план и носиоце активности;
        • критеријуме и мерила за самовредновање планираних активности;
        • мере за унапређивање доступности одговарајућих облика подршке и разумних прилагођавања и квалитета образовања и васпитања за ученике којима је потребна додатна подршка;
        • план рада са талентованим и надареним ученицима;
        • програм заштите од насиља, злостављања и занемаривања, као и повећања сарадње међу ученицима и родитељима, запосленима и ученицима и запосленима;
        • мере превенције осипања броја ученика;
        • друге мере усмерене на достизање циљева образовања и васпитања које превазилазе садржај појединих наставних предмета;
        • план припреме за испите којима се завршава одређени ниво и врста образовања
        • план стручног усавршавања наставника, директора, стручних сарадника и других запослених у школи;
        • план укључивања родитеља, односно старатеља у рад школе;
        • план сарадње са другим школама, привредним друштвима и другим органима и организацијама од значаја за рад Школе;
        • друга питања од значаја за развој Школе.

Развојни план доноси Управни одбор, за период од три до пет година и он је основ за израду школског програма и годишњег плана рада школе.

У поступку осигурања квалитета рада школе вреднује се и остваривање развојног плана установе.

2. Школски програм

Члан 79

Школа може донети Школски програм у складу са програмом Универзитет у Кембриџу, Велика Британија (Cambridge International Education), и усваја га Управни одбор, у складу са развојним планом.

3. Годишњи план рада Школе

Члан 80

Школа може донети Годишњи план рада којим се утврђују време, место, начин и носиоци остваривања програма образовања и васпитања.

4. Општа акта

Члан 81

Општи акти школе су: статут, правилник и пословник.

Статут је основни општи акт школе. Други општи акти морају бити у сагласности са статутом.

Члан 82

Управни одбор доноси Статут и објављује га на огласној табли Школе или сајту Школе.

Школа обезбеђује доступност статута и других општих аката сваком запосленом.

Измене и допуне статута и других општих аката врше се по поступку прописаном за њихово доношење.

Статут и друга општа акта ступају на снагу осмог дана од дана објављивања на огласној табли школе или на сајту Школе.

Аутентично тумачење одредаба статута и других општих аката даје орган који га доноси.

Правилник о организацији и систематизацији послова доноси директор Школе, уз сагласност Управног одбора.

Члан 83

Развојни план, Школски програм, Годишњи план рада, опште правне акте школе доноси Управни одбор, уколико законом није пред­виђено да поједине опште акте доноси директор Школе.

Директор Школе одговоран је за законито и благовремено доно­шење поједи­на­чних и општих аката из његове надлежности и за њихово спровођење у складу са зако­ном, а Управни одбор за благовремено доношење и усклађивање свих других општих аката из његове над­лежности са законом.

Статут Школе и друга општа акта ступају на снагу осмог дана од дана објављивања, на огласној табли и (или) сајту Школе.

Школа обезбеђује доступност општих аката свим запосленима.

 

VIII ВОЂЕЊЕ ЕВИДЕНЦИЈЕ

Члан 84

Школа води прописану евиденцију и издаје јавне исправе у складу са законом.

Члан 85

Јавна исправа издата супротно закону ништава је.

Евиденција се води, а јавне исправе издају на енглеском језику, у складу са одредбама Закона о образовању (Education Act 1996, 2002, 2011).

Веродостојност јавне исправе оверава се великим печатом школе.

Школа издаје дупликат јавне исправе на прописаном обрасцу, након оглашавања оригинала јавне исправе неважећим, у “Службеном гласнику Републике Србије”. Дупликат јавне исправе потписује директор школе и оверава на прописан начин, као и оригинал.

У недостатку прописаног обрасца школа издаје уверење о чињеницама унетим у евиденцију.

Члан 86

Школа води евиденцију о: ученику, односно детету; успеху учени­ка; испитима; образовно-васпитном раду; запосленом, у складу са Законом.

 

Школа води базу података у оквиру јединственог ­ система просвете. База података представља скуп свих евиденција про­писаних посебним законом које установа води у електронском облику.

 

IX ПОСЛОВНА И ДРУГА ТАЈНА

Члан 87

Пословну тајну Школе представљају исправе и подаци утврђени законом, овим Статутом и другим општим актима Школе, чије би саопштавање неовлашћеном лицу било противно пословању Школе и штетило би интересима и пословном угледу Школе, ако законом није другачије одређено.

Исправе и друге податке који су утврђени као пословна тајна, може другим лицима саопштити једино директор Школе или лице које он овласти.

Поред података који су законом проглашени пословном тајном, пословном тајном сматрају се и:

        1. подаци о мерама и начину поступања за време ванредних околности,
        2. план техничког и физичког обезбеђења имовине и објекта Школе, и
        3. други подаци и исправе које Управни одбор прогласи пословном тајном.

Пословну и професионалну тајну дужни су да чувају запослени који сазнају за исправу или податак који се сматра тајним.

Општим актом Школе може се детаљније утврдити чување, обезбеђивање и промет докумената и података који представљају пословну или професионалну тајну.

 

X ОБАВЕШТАВАЊЕ ЗАПОСЛЕНИХ И ДРУГИХ ЗАИНТЕРЕСОВАНИХ ЛИЦА

Члан 88

Запослени у Школи и друга заинтересована лица имају право да буду обавештена о одлукама органа Школе и другим питањима у складу са Законом, овим Статутом и другим општим актима.

Објављивање одлука Управног одбора, директора, стручних органа и стручних тимова врши се на огласној табли и (или) сајту Школе.

Свако заинтересовано лице има право увида у документацију Школе изузев ако је реч о питањима која представљају пословну или другу тајну, у складу са Законом и овим Статутом.

 

XI ПРЕЛАЗНЕ И ЗАВРШНЕ ОДРЕДБЕ

Члан 89

Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana njegovog objavljivanja na oglasnoj tabli ili veb-sajtu Škole.

 

Stupanjem na snagu ovog prečišćenog teksta Statuta prestaje da važi Statut zaveden pod br. 108/2020 od 25. 5.2020. godine.

 

U Beogradu, 10. 6. 2022. godine

Председник Управног одбора

____________________________________________________

Никола Суботић

Register
Upis za generaciju 2024/25. je u toku! Prijavite se ovde »