School stories

Year 8 učenici nedavno su učestvovali na interdisciplinarnom času koji su održali nastavnica robotike Maja Milosavljević i nastavnik Soft Skillsa Marko Nikolić, a koji je bio posvećen temi „Roboti i empatija“.

S obzirom na to da je empatija jedna od ključnih tema u okviru Soft Skills programa, čas je započet intrigantnim pitanjem: Mogu li roboti biti empatični?

Kako bi istražili ovu ideju, učenici su najpre ponovili šta je empatija i upoznali se sa različitim vrstama empatije. Potom se diskusija preusmerila na robotiku i veštačku inteligenciju, gde im je demonstrirano kako AI funkcioniše, kao i na razmišljanje o tome koje vrste empatije, ukoliko postoje uopšte, mogu biti povezane sa robotima.

Učenici su takođe analizirali zanimanja iz stvarnog sveta koja zahtevaju visok nivo empatije, poput onih u zdravstvu i obrazovanju, i razgovarali o burnoutu kao negativnoj posledici emocionalno zahtevnog rada. Ovo je prirodno dovelo do razmatranja načina na koje roboti i AI mogu podržati stručnjake u ovim oblastima smanjenjem opterećenja i prevencijom burnout-a.

Kako bi tema bila još bliža učenicima, nastavnici su pomenuli i poznate animirane filmove u kojima se roboti prikazuju kao empatični pomagači ili kao herojski likovi koji nastoje da spasu čovečanstvo od njegovih sopstvenih grešaka.

Kroz ovu zanimljivu kombinaciju tehnologije, psihologije i medija, učenici su stekli dublje razumevanje empatije, i ljudske i veštačke, i razmišljali o tome kako nove tehnologije mogu oblikovati budućnost emocionalne inteligencije.