Na osnovu člana 34 Statuta International Schoola, na sednici održanoj dana 25.08.2020. Upravni odbor International Schoola usvojio je:
Pravilnik o tutorskom programu podučavanja učenika
Osnovne odredbe
Član 1
Učenici tutori (u daljem tekstu: tutori) su učenici koji su se svojim znanjem i zalaganjem istakli u školi, u akademskim i vannastavnim aktivnostima.
Tutori promovišu vrednosti Škole i predstavljaju uzore za druge učenike.
Tutori
Član 2
Učenici tutori se u 11, 12 i 13 godini biraju na za obavljanje dužnosti u toku školske godine. Mandat tutora u 11, 12 i 13 godini počinje 1.oktobra i završava se poslednjeg dana školske godine u mesecu junu.
Za učenike Year 10 mandat počinje 1.novembra i završava se poslednjeg dana školske godine u junu.
Učenici se mogu prijaviti na poziciju tutora svake godine tokom svog školovanja u Školi.
Izbor predmeta
Član 3
Na početku školske godine, u septembru, supervizori programa (u daljem tekstu: supervizori) sprovode upitnik o zainteresovanosti učenika škole za ulogu tutora.
Učenici Year 10 će popunjavati upitnik u oktobru.
Upitnik za odabir tutora se zatvara pretposlednjeg radnog dana u mesecu septembru, odnosno pretposlednjeg radnog dana u mesecu oktobru za učenike Year 10.
Upitnik pomenut u stavu 1 i 2 ovog člana sadrži opis pozicije i obaveze tutora, kao i izbor predmeta iz kojih učenici žele da podučavaju druge učenike.
Učenici Year 12 i Year 13 mogu izabrati i predmete sa IGCSE i AS/A nivoa, dok učenici Year 10 i Year 11 mogu birati samo IGCSE predmete.
Učenici mogu birati jedan ili više predmeta iz kojih su postigli najviši akademski uspeh.
Izbor učenika za poziciju tutora
Član 4
Upitnik za odabir tutora, pomenut u paragrafu 1 i 2 člana 3, se zatvara pretposlednjeg radnog dana u mesecu septembru, odnosno mesecu oktobru za Year 10 učenike.
Odabir se vrši javnim glasanjem nastavnika i potrebna je prosta većina glasova za odabir. Ukoliko je glasanje izjednačeno, konačnu odluku o odabiru donosi razredni starešina.
Nastavnici imaju pravo da odluče o izboru tutora prilagođavajući broj predmeta popunjenih u upitniku. Lista konačnih tutora se objavljuje sledećeg radnog dana na školskoj oglasnoj tabli i/ili putem e-mejla i sadrži imena učenika i predmete koje će podučavati.
Mandat tutora
Član 5
Učenici tutori u 11, 12 i 13 godini se biraju na dužnost u toku školske godine. Mandat tutora u 11, 12 i 13 godini počinje 1og oktobra i završava se poslednjeg dana školske godine u mesecu junu.
Za učenike Year 10 mandat počinje 1. novembra i završava se poslednjeg dana školske godine, u junu.
Učenici se mogu prijaviti na poziciju tutora svake godine u toku svog školovanja.
Mandat tutora se može prekinuti ako:
- tutor pokaže inicijativu za prekid mandata.
- roditelji tutora pokažu inicijativu za prekid mandata.
- tutor izvrši težu povredu školskog pravilnika.
- supervizor predloži prestanak mandata.
- nastavnici donesu odluku da se mandat određenog tutora prekine.
- usled prestanka statusa učenika škole;
- na kraju školske godine
Ukoliko je prestanak mandata nastupio usled teže povrede pravilnika škole ili po odluci nastavnika, supervizor je dužan da pismeno obavesti roditelje tutora najkasnije 3 dana nakon što je odluka doneta.
Nakon prestanka mandata tutora, supervizor uklanja njegovo ime iz baze podataka tutora.
Podučavanje
Član 6
Tutor podučava druge učenike u školskom Learning Centre-u koji je dostupan svakog radnog dana od 08:00 do 16:00 časova, osim za vreme državnih praznika i tokom letnjeg raspusta.
Minimalno trajanje podučavanje sa jednim učenikom je jedan školski čas (45 minuta), a maksimalno dva školska časa, u toku jednog dana i za jedan isti predmet.
Podučavanje se izvodi van vremena održavanja redovnih časova nastave. Izuzetno, podučavanje se može izvoditi za vreme trajanja redovne nastave uz saglasnost razrednog starešine i premetnog/ih nastavnika sa čijeg/ih časa/ova tutor i učenik izostaju. Jedino izostanak sa časa/ova u navedenoj situaciji smatraće se opravdanim.
Tutor ima obavezu da održi minimum dva podučavanja svakog meseca za vreme
trajanja njegovog mandata.
Tutor je dužan da svako podučavanje unese u tabelu predviđenu za tu namenu.
Tabela sadrži podatke o imenima tutora i učenika, nastavni predmet, datum i vremensko trajanje podučavanja.
Uvid u tabelu imaju direktor, školski psiholog, nastavnici i tutori.
Učenici u programu podučavanja
Član 7
Tutor ima pravo da ne prihvati da podučava učenike koji su im se za pomoć obratili. U tom slučaju, učenik kome je potreban dodatni, individualni rad, se za pomoć može obratiti predmetnom nastavniku ali ne zadržava status učenika u programu podučavanja.
Kada učenik/učenica izabere tutora za određeni predmet, sa njim/njom nastavlja podučavanje do naredne kontrolne provere znanja za taj predmet.
Učenik ne može biti podučavan iz istog predmeta od strane različitih tutora. U slučaju da izabrani tutor nije slobodan za individualni rad, učenik se za dodatnu pomoć može obratiti predmetnom nastavniku, koji preuzima obaveze tutora.
Izuzetno, učenik može zameniti tutora uz saglasnost supervizora i priloženo pismeno obrazloženje.
Nadzor
Član 8
Rad tutora u toku školske godine prate supervizori, a evaluaciju vrše nastavnici na kraju školske godine, u skladu sa mišljenjem supervizora. Rad tutora se može oceniti kao zadovoljavajući ili nezadovoljavajući.
Supervizor je predmetni nastavnik koji je zadužen za kontrolu rada tutora u toku školske godine.
Na početku školske godine nastavnici biraju dva supervizora na predlog direktora.
Mandat supervizora traje jednu školsku godinu.
Mandat supervizora se može prekinuti:
- na ličnu inicijativu supervizora.
- na predlog direktora
- usled prestanka radnog odnosa
- usled povrede školskog pravilnika
- usled nastupanja duže sprečenosti za rad
Ukoliko mandat supervizora prestane u toku školske godine, direktor ima obavezu da organizuje sastanak nastavnika, najkasnije 7 dana od dana prestanka mandata, na kojoj će predložiti novi supervizor biti izabran.
Supervizor ima sledeće odgovornosti:
- organizuje proces odabira tutora
- predlaže tutore
- prati rad tutora
- redovno ažurira bazu podataka sa tutorima
- pomaže tutorima u radu
- evaluira rad tutora uz pomoć predmetnih nastavnika
- predlaže ocenu rada tutora
- predlaže prestanak mandata tutora
- podnosi izveštaj o radu tutora na kraju školske
Evaluacija
Član 9
Supervizor je odgovoran za evaluaciju rada tutora.
Zadovoljavajućim se ocenjuje rad tutora ukoliko je većina učenika u programu podučavanja ostvarila akademski napredak nakon završenog podučavanja. U suprotnom, rad tutora se može oceniti nezadovoljavajućim ili zadovoljavajućim uz posebno obrazloženje supervizora.
Takođe, učenici vrše evaluaciju rada tutora na kraju školske godine i ocenjuju njihov uspeh.
Evaluacija pomenuta u stavu 1 i 2 ovog člana čini finalnu ocenu o zalaganju tutora za tu školsku godinu.
Prema evaluaciji, rad tutora će se ocenjivati na sledeći način:
- 40-60% – tutoru se dodeljuje bronzani sertifikat
- 61-80% – tutoru se dodeljuje srebrni sertifikat
- 81-100% – tutoru se dodeljuje zlatni sertifikat
Evaluacija rada tutora ispod 40% će se smatrati nezadovoljavajućom.
Kako bi sertifikat moga biti dodeljen tutor mora da ispuni uslove vezane za ulogu tutora tokom u trajanju punog mandata.
Prekid mandata tutora u toku školske godine automatski podrazumeva nezadovoljavajuću evaluaciju.
Završne odredbe
Član 10
Pravilnik stupa na snagu osmog dana po objavljivanju na oglasnoj tabli Škole.
Predsednik Upravnog odbora
__________________________
Nikola Subotić