U skladu sa članom 34. Statuta International School, Upravni odbor srednje škole International School na sednici održanoj dana 27. 06. 2022. godine jednoglasno je usvojio:

Pravilnik o ponašanju

I Osnovne odredbe

Član 1

Pravilnikom o ponašanju (u daljem tekstu: Pravilnik) uređuje se pona­ša­nje i međusobni odnosi zaposlenih, učenika, roditelja odnosno drugih zakonskih zastupnika učenika (u daljem tekstu: roditelji) i trećih lica u International Schoolu (u daljem tekstu: Škola).

Član 2

Poštovanjem Pravilnika obezbeđuje se uspešno odvijanje obrazovno-vaspitne de­lat­nosti Škole, poboljšavaju se radna disciplina i bezbednost u Školi, čuvanje škol­ske imovine i imovine učenika, zaposlenih, roditelja i trećih lica i do­prinosi se povećanju ugleda Škole.

Pravilnik o ponašanju utemeljen je na osnovnim vrednostima Cambridge International programa koji podrazumevaju integritet, poštovanje, odgovornost i osećaj zajednice za učenike, nastavnike, roditelje i treća lica uključena u obrazovno-vaspitnu delatnost škole.

Član 3

U Školi se neguju odnosi međusobnog razumevanja i uvažavanja ličnosti učenika, zaposlenih i roditelja.

Zaposleni imaju obavezu da svojim radom i ukupnim ponašanjem doprinose razvijanju pozitivne atmosfere u Školi.

Član 4

U Školi su zabranjene diskriminacija i diskriminatorsko postupanje, kojim se na neposredan ili posredan, otvoren ili prikriven način, neopravdano pravi razlika ili nejednako postupa, odnosno vrši propuštanje (isključivanje, ogra­ničavanje ili davanje prvenstva), u odnosu na lice ili grupe lica, kao i na članove njihovih porodica ili njima bliska lica na otvoren ili prikriven način, a koji se zasniva na rasi, boji kože, precima, državljanstvu, statusu migranta, odnosno rase­ljenog lica, nacionalnoj pripadnosti ili etničkom poreklu, jeziku, verskim ili političkim ubeđenjima, polu, rodnom identitetu, seksualnoj orijentaciji, imovnom stanju, socijalnom i kulturnom poreklu, rođenju, genetskim osobenostima, zdravstve­nom stanju, smetnji u razvoju i invaliditetu, bračnom i porodičnom statusu, osuđi­vanosti, starosnom dobu, izgledu, članstvu u političkim, sindikalnim i drugim organizacijama i drugim stvarnim, odnosno pretpostavljenim ličnim svojstvima, kao i po drugim osnovima utvrđenim zakonom kojim se propisuje zabrana diskriminacije.

Ne smatraju se diskriminacijom posebne mere uvedene radi postizanja pune ravnopravnosti, zaštite i napretka lica, odnosno grupe lica koja se nalaze u nejednakom položaju.

Škola je dužna da preduzme sve mere propisane zakonom kada se posumnja ili utvrdi diskriminatorno ponašanje u Školi.

Član 5

U Školi su, prema zaposlenom, učeniku, roditelju ili trećem licu, za­bra­njeni:

  1. diskriminacija i diskriminatorno postupanje;
  2. fizičko, psihičko, socijalno, seksualno, digitalno i svako drugo nasilje;
  3. zlostavljanje i zanemarivanje;
  4. ponašanje koje vređa ugled, čast ili dostojanstvo;
  5. stranačko organizovanje i delovanje.

Član 6

Pod nasiljem i zlostavljanjem podrazumeva se svaki oblik jedanput učinjenog, odnosno ponavljanog verbalnog ili neverbalnog ponašanja koje ima za posledicu stvarno ili potencijalno ugrožavanje zdravlja, razvoja i dostojanstva ličnosti učenika.

Zanemarivanje i nemarno postupanje predstavlja propuštanje Škole ili zaposlenog da obezbedi uslove za pravilan razvoj učenika.

Škola je dužna da odmah podnese prijavu nadležnom organu ako se kod učenika primete znaci nasilja, zlostavljanja ili zanemarivanja.

Član 7

Fizičkim nasiljem smatra se: fizičko kažnjavanje učenika od strane zaposlenog, roditelja ili trećeg lica u Školi; svako ponašanje koje može da dovede do stvarnog ili potencijalnog telesnog povređivanja učenika ili zaposlenog; nasilno ponašanje zaposlenog prema učeniku, kao i učenika prema drugom učeniku ili zaposlenom.

Psihičkim nasiljem smatra se ponašanje koje dovodi do trenutnog ili traj­nog ugrožavanja psihičkog i emocionalnog zdravlja i dostojanstva.

Socijalnim nasiljem smatra se isključivanje učenika iz grupe vršnjaka i različitih oblika aktivnosti Škole.

Seksualnim nasiljem i zlostavljanjem smatra se ponašanje kojim se učenik seksualno uznemirava, navodi ili primorava na učešće u seksualnim aktiv­nostima koje ne želi, ne shvata ili za koje nije razvojno dorastao ili se koristi za prostituciju, pornografiju i druge oblike seksualne eksploatacije.

Digitalnim nasiljem i zlostavljanjem smatra se zloupotreba informaciono-komunikacionih tehnologija koja može da ima za posledicu povredu druge ličnosti i ugrožavanje dostojanstva i ostvaruje se slanjem poruka elektronskom poštom, SMS-om, MMS-om, putem veb-sajta, četovanjem, uključivanjem u forume, socijalne mreže i drugim oblicima digitalne komunikacije.

Škola je dužna da nadležnom organu prijavi svaki oblik nasilja, zlostav­lja­nja i zanemarivanja u Školi počinjen od strane roditelja ili trećeg lica u Školi.

Član 8

U Školi je zabranjen svaki oblik nasilja i zlostavljanja o kojima govori Pra­vilnik, od strane učenika ili roditelja ili nad nastavnikom, stručnim saradnikom i drugim zaposlenim licima.

Zbog povrede zabrane iz stava 1 ovog člana protiv roditelja se podnosi pre­kršajna ili krivična prijava.

Član 9

Postupanje u Školi, kao odgovor na nasilje i zlostavljanje, sprovodi se prema Protokolu postupanja u ustanovi u odgovoru na nasilje i zlostavljanje, koji utvrđuje sadržaj i načine sprovođenja preventivnih i interventnih aktivnosti, uslove i načine za procenu rizika, načine zaštite od nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja.

Član 10

Direktor Škole (u daljem tekstu: direktor) dužan je da u roku od tri dana od dana saznanja za povredu zabrane iz stava 1 ovog člana preduzme odgovarajuće aktiv­nosti i mere u okviru nadležnosti Škole.

Član 11

Prema učenicima koji čine povrede obaveza učenika i povrede zabrana mogu se primenjivati samo one mere koje su utvrđene zakonom ili opštim aktom Škole.

Član 12

U Školi je zabranjeno stranačko organizovanje i delovanje i korišćenje škol­skih prostorija u takve svrhe.

II Ponašanje zaposlenih

Član 13

Zaposleni imaju obavezu da svojim radom, ukupnim ponašanjem i izgledom  doprinose ugledu Škole i razvijanju pozitivne atmosfere u Školi.

Član 14

Svi zaposleni su obavezni:

  1. da redovno i na vreme dolaze na posao i evidentiraju aktivnosti na platformi za zaposlene škole;
  2. da savesno i dosledno obavljaju poslove svog radnog mesta;
  3. da blagovremeno obaveštavaju direktora, izvršnog menadžera ili sekre­ta­ra Škole o sprečenosti za rad;
  4. da se uzdržavaju od radnji kojima se krše prava učenika i/ili drugih lica;
  5. da se staraju o ostvarivanju prava, obaveza i odgovornosti učenika i zaposlenih;
  6. da prijavljuju direktoru putem elektronske pošte, na poslovnu elektronsku adresu kršenje prava učenika i zaposlenih u momentu kada za iste saznaju;
  7. da dolaze na posao prikladno odeveni i nose školsku uniformu i garderobu koja je propisana pravilima škole za vremena nastavnih i nenastavnih aktivnosti tokom radnog vremena;
  8. da pre ili za vreme rada ne uzimaju niti unose alkohol niti druga sredstva koja utiču na sposobnost za rad;
  9. da ne puše u prostorijama Škole;
  10. da poštuju radne obaveze propisane Pravilnikom o radu;
  11. da poštuju Zakon o zaštiti stanovništa od izloženosti duvanskog dima;
  12. da ne unose u Školu niti u školsko dvorište oružje ili druga opasna sred­stva kojima se može ugroziti život i telo učenika, zaposlenih i trećih lica ili se može naneti materijalna šteta;
  13. da za vreme rada ne koriste mobilni telefon niti druga sredstva kojima se može omesti proces rada, osim u slučaju kada se napred navedena sredstva koriste za potrebe rada;
  14. da ne oštećuju imovinu Škole, učenika, drugih zaposlenih, roditelja učenika i trećih lica;
  15. da koriste sredstva Škole i potrošni materijal samo u službene svrhe;
  16. da ne iznose školsku evidenciju, druga dokumenta, sredstva Škole niti potrošni materijal bez odobrenja direktora ili izvršnog menadžera iz prostora Škole;
  17. da ne vrše neovlašćeno snimanje u objektima Škole;
  18. da kontrolišu i da se staraju o tome da oprema i nastavna sredstava koje učenici koriste u nastavi i vannastavnim aktivnostima bude korišćena u skladu sa pravilima i procedurama Škole;
  19. da savesno primenjuju principe ekološke održivosti Škole i racionalno koriste energiju (ugase svetlo kad našuštaju radno mesto, isključe kompjutere kad završe radni dan, isključe projektore na kraju nastavnog dana i sl);
  20. da savesno i blagovremeno pružaju i razmenjuju informacije sa kolektivom;
  21. da doprinese reputaciji Škole odgovornim ponašenjem tokom nastavnih i nenastavnih aktivnosti i da doprinose sprovođenju kulturnog ponašanja i van školske ustanove;
  22. da ostvaruju kvalitetnu komunikaciju u kolektivu, sa učenicima, roditeljima i saradnicima na način kojim doprinose ugledu škole i osnaživanju školskih pravila.

Dodatno, svi nastavnici su obavezni:

  1. da pristupe radnom mestu najmanje 10 minuta pre početka časa;
  2. da na početku časa elektronski evidentiraju čas i odsutne učenike ne kasnije od 10 minuta nakon početka časa;
  3. da na vreme upisuju časove, dodatnu i dopunsku nastavu u sve vrste dnevnika;
  4. da blagovremeno ocenjuju i unose ocene u elektronski dnevnik i školsku dokumentaciju u skladu sa Pravilnikom o ocenjivanju;
  5. da redovno podnose planove i izveštaje u skladu sa školskim kalendarom;
  6. da redovno posećuju radne sastanke, sednice i obuke zaposlenih;
  7. da sarađuju sa ostalim zaposlenima u Školi na poslovima u vezi sa organizacijom školskih i vanškolskih aktivnosti.

Član 15

Nastavniku koji obavlja dežurstvo zabranjeno je da napušta mesto dežurstva do isteka časa predviđenog za dežurstvo.

Osoblje zaduženo za obezbeđenje škole zabranjeno je da napuštaju mesto dežurstva, osim u slučaju obavljanja drugih poslova u prostorijama škole.

Član 16

Dežurstvo se obavlja u Centru za učenje, a po potrebi i na drugim mestima, u skladu sa odlukom direktora.

Osoblje zaduženo za obezbeđenje škole obavlja svoje dežurstvo na predviđenom mestu na ulazu u prostorije škole.

Direktor ili izvršni menadžer utvrđuju prisustvo i odsustvo dežurnih nastavnika i osoblja zaduženog za obezbeđenje škole i o tome vode evidenciju.

Član 17

Za vreme nastavnih i vannastavnih aktivnosti nastavnici i drugi zaposleni su u obavezi da nose propisanu uniformu.

Nastavnici i ostali zaposleni Škole moraju da drže do lične higijene, kao i čistoće svoje odeće i obuće.

Član 18

Neprikladnom odećom za nastavnike smatraju se:

  1. neprimereno kratke suknje ili pantalone, čija je dužina kraća od 5cm iznad kolena,
  2. bluze ili majice sa velikim dekolteom ili tankim bretelama,
  3. izrazito kratke ili providne bluze ili majice,
  4. japanke i papuče,
  5. iscepane farmerke,
  6. providna ili pocepana odeća,
  7. prenaglašen nakit,
  8. kape i/ili marame na glavi,
  9. navijačka i stranačka obeležja.

Smatra se da su nastavnici neprikladno odeveni, ako u Školu dolaze u nekom od gore pomenutih odevnih predmeta.

Osoblje zaduženo za obezbeđenje, održavanje higijene i rad u restoranu ima uniformu propisanu u skladu sa propisima firme sa kojom Škola ima potpisan ugovor o saradnji.

Član 19

Radnik obezbeđenja i spremačice obavezni su da bez odlaganja obaveštavaju dežurnog nas­tav­nika, direktora, izvršnog menadžera ili sekretara Škole o svakoj promeni koja može dovesti do narušavanja reda i bezbednosti u Školi.

III Ponašanje učenika

Član 20

Učenici su obavezni:

  1. da se pridržavaju Pravilnika i drugih opštih akata Škole u prostorijama Škole i školskom dvorištu, na drugom mestu na kojem se izvodi obrazovno-vas­pit­ni rad, kao i na putu između kuće i Škole;
  2. da se pridržavaju odluka organa Škole;
  3. da postupaju po nalogu direktora, izvršnog menadžera, nastavnika i struč­nih saradnika;
  4. da poštuju ličnost drugih učenika, nastavnika i ostalih zaposlenih u Ško­li;
  5. da se uljudno ponašaju prema drugim učenicima, zaposlenima u Školi, roditeljima i trećim licima kako u prostoru Škole tako i na drugom mestu na kojem se izvodi obrazovno-vas­pit­ni rad, kao i na putu između kuće i Škole;
  6. da se za rešavanje problema u odnosima sa drugim učenicima, zaposlenima, roditeljima ili trećim licima obraćaju dežurnom nastavniku ili odeljenj­skom sta­rešini, a po potrebi i drugim licima zaposlenim u Školi;
  7. da savesno prijave bilo kakav oblik nasilja u Školi tako što će se obratiti dežurnom nastavniku, odeljenjskom starešini, stručnom saradniku, sekretaru, izvršnom menadžeru ili direktoru Škole;
  8. da redovno pohađaju nastavu i druge oblike obrazovno-vaspitnog rada i da uredno izvršavaju svoje školske obaveze;
  9. da ne kasne na nastavu niti na druge oblike obrazovno-vaspitnog rada;
  10. da na časove dolaze spremni za rad, koristeći nastavna sredstva neophodna za neometano praćenje nastave;
  11. da savesno rade na usvajanju znanja, veština i vrednosnih stavova propi­sa­nih školskim programom;
  12. da prate sopstveni napredak i da izveštavaju o tome nastavnike i rodite­lje;
  13. da u postupku ocenjivanja pokažu svoje stvarno znanje bez korišćenja raz­nih oblika prepisivanja i drugih nedozvoljenih oblika pomoći;
  14. da ne ometaju izvođenje nastave i usvajanje znanja drugih učenika svojim neprimerenim ponašanjem u učionici ili na drugom mestu na kome se vrši obrazovno-vaspitni rad;
  15. da ne koriste školske kompjutere, ajpede i lične mobilne telefone na časovima za drugu svrhu od onoga što je predviđeno nastavnim planom i programom za navedeni čas;
  16. da ne napuštaju čas ili drugi oblik obrazovno-vaspitnog rada bez prethodnog odobrenja nastavnika;
  17. da redovno nose svoje uniforme tokom nastavnih i vannastavnih aktivnosti, kao i da dolaze pristojno odeveni u suknjama ili pantalonama koje nisu iscepane, kratke ili providne;
  18. da blagovremeno obaveštavaju roditelje da pravdaju izostanke u zakonskom roku uz odgovarajuću dokumentaciju;
  19. da čuvaju imovinu Škole kao i čistoću i estetski izgled školskih prosto­ri­ja;
  20. da se staraju o očuvanju životne sredine i da se ponašaju u skladu s pra­vi­lima ekološke etike;
  21. da ne unose bilo kakve izmene u školsku evidenciju;
  22. da za vreme obrazovno-vaspitnog rada poštuju zabranu upotrebe mobilnog telefona i svih drugih sredstava kojima se može ometati rad osim ako nastavnik to ne dozvoli u nastavne svrhe;
  23. da u zgradi Škole, za vreme obavljanja obra­zov­no-vaspitnog rada van zgrade Škole ili na putu između kuće i Škole, ne nose oružje ili druga opasna sredstva kojima se može ugroziti ži­vot i telo učenika, zaposlenih, roditelja i trećih lica ili se može naneti mate­rijalna šteta;
  24. da ne koriste duvan, alkohol, narkotička i slična sredstva u Školi i na drugim mestima gde se obavlja obrazovno-vaspitni rad, kao i da ne podstiču druge učenike da ih koriste;
  25. da ne izazivaju tuče, učestvuju u tučama ili podstiču druge učenike da uzmu učešće u bilo kakvom obliku nasilja;
  26. da ne izražavaju nacionalnu, rasnu, versku ili bilo koju drugu diskriminatornu netrpeljivost;
  27. da ne napuštaju prostor Škole za vreme časova ili tokom vannastavnih aktivnosti osim ako roditelji za to nisu dali saglasnost;
  28. da koriste rečnik primeren školskom okruženju, bez upotrebe psovki i pogrdnih imena;
  29. da poštuju datume zakazanih pismenih i usmenih provera kao i ostale značajne datume definisane školskim kalendarom, te da ne izostaju namerno.

Član 21

Pet minuta pre početka nastave učenici su obavezni da budu u svojim učionicama, u skladu sa rasporedom časova i da mirno čekaju dolazak nastavnika.

Ukoliko je reč o učionicama koje otključava nastavnik ili drugo lice angažovano u Školi, učenici u redu i miru čekaju nastavnika ispred učionice.

Učenici su dužni da ostanu u učionici 15 minuta nakon početka časa ako predmetni nastavnik nije došao. Učenici su dužni da dežurnog nastavnika obaveste o tome da se predmetni nastavnik nije pojavio, a dežurni nastavnik je dužan da u tom vremenu obezbedi zamenu. Ukoliko se za to vreme predmetni nastavnik ne pojavi ili dežurni nastavnik ne obezbedi zamenu, učenici mogu da napuste taj čas i odu na čas kod dežurnog nastavnika, a čas se evidentira kao neodržan.

Učenici su dužni da poštuju pravila ponašanja Škole i da ne ometaju održavanje nastave u drugim odeljenjima.

Član 22

Učenici koji su zakasnili na čas ne smeju da se zadržavaju u holovima, hod­ni­cima i drugim prostorijama Škole niti da prostor Škole napuštaju bez odobrenja, već da u pratnji dežurnog nastavnika ili obezbeđenja odu na mesto u Školi predviđeno za učenje.

Član 23

Po završetku školskih obaveza, učenici u redu i miru izlaze iz Škole.

Škola ne može biti pravno odgovorna za ono što se dešava van Škole jer je to van njene nadležnosti.

Uniforma učenika

Član 24

Učenici imaju propisanu uniformu.

Uniforma za sastoji se od polo majice sa logom škole kratkih i dugih rukava u bojama prilagođenim razredima

Oprema koju učenici moraju da koriste za vreme trajanja časova fizičkog vaspitanja, a koju dobijaju na početku školske godine sastoji se od:

  • bele majice kratkih rukava sa logom Škole,
  • donjeg dela trenerke u sivoj boji sa logom Škole (devojčice i dečaci),
  • šortsa u sivoj boji sa logom Škole (dečaci),
  • helanki u crnoj boji (devojčice),
  • gornjeg dela trenerke.

Član 25

Učenici moraju da drže do lične higijene, kao i čistoće svoje odeće i obuće.

Član 26

Neprikladnom odećom za učenike/ce smatraju se:

  1. neprimereno kratke suknje ili pantalone, čija je dužina kraća od 5cm iznad kolena,
  2. bluze sa velikim dekolteom ili tankim bretelama,
  3. izrazito kratke i providne bluze,
  4. japanke i papuče,
  5. iscepane farmerice,
  6. providna ili pocepana odeća,
  7. cipele ili sandale sa visokom štiklom ili potpeticom višom od 5cm,
  8. naglašen nakit,
  9. kape i/ili marame na glavi,
  10. navijačka obeležja.

Smatra se da su učenici neprikladno odeveni, ako u Školu dolaze u nekom od gorepomenutih odevnih predmeta.

Član 27

Zabranjeni su simboli koji na bilo koji način vređaju jedan narod, rasu ili veroispovest.

Preko uniforme zabranjeno je nositi bilo koji lični odevni predmet koji ometa vizuelni identitet Škole.

Šminka i nakit bi trebalo da budu diskretni.

Prilikom odevanja nije dozvoljeno da se vidi intimni veš.

Svi učenici moraju da vode računa o ličnoj higijeni.

Član 28

Za vreme nastavnih i vannastavnih aktivnosti učenici su u obavezi da nose propisanu uniformu.

Za vreme časova fizičkog vaspitanja učenici su u obavezi da nose propisanu opremu za fizičko vaspitanje koju im Škola obezbeđuje na početku školske godine.

Za vreme manifestacija (takmičenja i drugi javni nastupi) na kojima učenici i profesori predstavljaju Školu, u obavezi su da nose školsku uniformu, ali su u obavezi da vode računa o pristojnom odevanju, osim ako pravilima manifestacije nije drugačije propisano.

Na ekskurzijama, izletima, studijskim putovanjima, kulturnim i drugim javnim manifestacijama, koje se održavaju po završetku nastavnog dana, učenici nisu u obavezi da nose uniformu, ukoliko nije drugačije dogovoreno odlukom direktora.

Povrede pravila ponašanja

Član 29

Prema učeniku koji vrši povredu pravila ponašanja u školi ili ne poštuje odluke direktora i organa škole, neopravdano izostane sa nastave pet časova, odnosno koji svojim ponašanjem ugrožava druge u ostvarivanju njihovih prava, škola će uz učešće roditelja, odnosno drugog zakonskog zastupnika, pojačati vaspitni rad aktivnostima: u okviru odeljenjske zajednice, stručnim radom odeljenjskog starešine, pedagoga, psihologa, posebnih timova, a kada je to neophodno da sarađuje sa odgovarajućim ustanovama socijalne, odnosno zdravstvene zaštite sa ciljem definisanja i pružanja podrške učeniku u vezi sa promenom njegovog ponašanja.

Član 30

Učenik podleže disciplinskoj i materijalnoj odgovornosti što je definisano ovim Pravilnikom.

Lakše povrede obaveza učenika

Član 31

Izveštaje o lakšim i težim povredama obaveza učenika popunjavaju odeljenski starešina, ili direktor Škole.

Izveštaj o lakšim povredama obaveza učenika čuva se trajno u dosijeu učenika.

Član 32

Lakša povreda obaveza učenika postoji ukoliko učenik:

  1. ne poštuje odluku nadležnih organa škole, pravila ponašanja i drugih opštih akata škole;
  2. ne izvršava nalog, molbu ili instrukciju nastavnika i drugih zaposlenih u školi;
  3. odbije da nosi školsku uniformu u prostoru Škole ili drugom mestu gde se vrši obrazovno-vaspitni rad;
  4. dolazi u Školu i na druga mesta na kojima se odvija obrazovno-vaspitni rad neprimereno odeven za namenske aktivnosti, neurednog izgleda i zanemarene lične higijene;
  5. neprimereno, grubo, agresivno i nekulturno se ponaša prema učenicima, nastavnicima, stručnim saradnicima, zaposlenima i drugim licima u Školi ili drugom mestu gde se vrši obrazovno-vaspitni rad;
  6. ne brine o ličnoj higijeni i urednosti, kao i higijeni i urednosti školskih prostorija;
  7. konzumira hranu i piće u prostorijama u kojima se odvija nastava umesto za to predviđen prostor;
  8. ne čuva od oštećenja školsku imovinu, odnosno imovinu drugih organizacija za vreme posete ili izvođenja dela programa obrazovno-vaspitnog rada van Škole;
  9. namerno oštećuje školsku zgradu, prostorije, inventar, instalaciju i pribor zaposlenih u školi, narušavajući estetski izgled škole i školskog dvorišta;
  10. ne čuva od oštećenja ili namerno prisvaja imovinu i lične stvari drugih učenika, nastavnika i drugih zaposlenih u školi;
  11. ulazi u zbornicu i druge službene prostorije bez poziva i odobrenja;
  12. zadržava se u hodnicima i drugim nenamenskim prostorijama Škole za vreme časa;
  13. ciljano izostaje sa časova pismene ili usmene provere kako bi tražio savetodavnu pomoć stručih saradnika ili drugih nastavnika;
  14. izaziva nered i ostavlja za sobom smeće u prostorijama Škole, školskom dvorištu i neposrednoj okolini Škole;
  15. ističe, skida, pomera i okreće razne plakate ili obaveštenja bez dozvole nadležnih u Školi ili ometa rad monitora na kojima su istaknuta školska obaveštenja;
  16. neopravdano odbija da učestvuje u aktivnostima koje organizuje Škola (javni nastupi, društveno koristan rad, akcije, manifestacije i sl);
  17. za vreme časova, velikog odmora i pauze za ručak, bez saglasnosti roditelja i odeljenjskog starešine napušta prostor Škole;
  18. puši u prostorijama Škole, kao i na mestima gde je pušenje zakonom zabranjeno u okviru aktivnosti koje organizuje škola, uključujući i elektronske cigarete;
  19. odbije da primeni mere zaštite i bezbednosti učenika u Školi, na praktičnoj nastavi, na ekskurziji, izletima, studijskim putovanjima, organizovanoj nastavi ili vannastavnim aktivnostima van Škole;
  20. zloupotrebi lekarsko uverenje ili drugi dokument za pravdanje časova na kojima nije prisustvovao;
  21. na početku nastave se ne nalazi na svom mestu spreman za njen početak, tj. ukoliko zakasni na čas ili ranije napusti čas i druge aktivnosti koje se sprovode u prostoru Škole ili na drugim mestima na kojima se sprovodi obrazovno-vaspitni rad;
  22. nedisciplinovano se ponaša u učionici i drugim prostorijama Škole za vreme trajanja nastave, provere znanja, kao i na drugim oblicima obrazovno-vaspitnog rada u okviru sportskih, kulturnih i drugih aktivnosti;
  23. unosi u učionicu i koristi lasersku tehniku, mobilni telefon ili bilo koji drugi elektronski uređaj kojim remeti rad na času ili privremeno ili trajno oštećuje školske uređaje;
  24. upotrebljava mobilni telefon, ajped ili laptop za aktivnosti koje nisu predviđene planom rada;
  25. neredovno pohađa nastavu, tako da u školskoj godini načini do 10 neopravdanih izostanaka;
  26. povredi obaveze propisane Pravilnikom o sprečavanju plagijarizma i kršenju autorskih prava;
  27. usled grube nepažnje ošteti bilo koji resurs informaciono-komunikacionog sistema (u daljem tekstu IKT*) koji škola koristi u vaspitno obrazovne svrhe;
  28. indirektno učestvuje u aktivnosti koja je dovela do oštećenja bilo kog IKT resursa koji škola poseduje;
  29. ugrozi ili pokuša da ugrozi elektronske komunikacije ometanjem ili onesposobljavanjem IKT resursa škole;
  30. namerno ošteti ili uništava uređaje koji su u sastavu IKT resurasa škole;
  31. planira onesposobljavanje, oštećenje i uništavanje uređaja koji su u sastavu IKT resursa škole;
  32. prikriva oštećenja uređaja u sastavu IKT resursa škole, njihovog onesposobljavanja i uništavanja;
  33. ugrožava i onesposobljava funkcionisanja učeničkog portala;
  34. ugrožava i onesposobljava onlajn platforme za učenje;
  35. ugrožava i onesposobljava nastavničkog portala;
  36. ugrožava i onesposobljava UIS informacionog sistema;
  37. ugrožava i onesposobljava školskih imejl naloga i ostalih naloga koji se koriste u Školi;
  38. ugrožava informacione bezbednosti:
  39. neovlašćeno koristi nalog za učenički portal, platformu za učenje na daljinu, nastavnički portal, UIS drugih učenika i nastavnika;
  40. nesavesno čuva digitalne podatke koji su personalizovani;
  41. neovlašćeno koristi, deli, šalje, prosleđuje, kopira digitalne podatke koji nisu lični;
  42. koristi, deli, šalje, prosleđuje, kopira podatke u svrhu prepisivanja i podmetanja tuđih podataka kao svojih;
  43. neovlašćeno menja i koristi lične podatake drugih lica;
  44. koristi grupne imejl adrese bez dozvole;
  45. prikazuje i objavljuje digitalni sadržaj na internetu kojima se ruži ugled, čast ili dostojanstvo Škole, nastavnika, učenika i drugih zaposlenih;
  46. ugrožava integritet učenika i nastavnika – predstavlja se preko tuđeg naloga;
  47. izaziva incidente u informacionom sistemu: koristi nedozvoljena sredstva u svrhu pristupa informacijama, ometa wi-fi signal, onesposobljava uređaj, koristi radnje kojima se dolazi do informacija koje se mogu zloupotrebiti;
  48. ugrožavanje kriptobezbednosti** mreža i sistema;
  49. korišćenje kriptografskih hardverskih i softverskih proizvoda.

Teže povrede obaveza učenika i disciplinske mere

Član 33

Teže povrede obaveza učenika su:

  1. uništenje, oštećenje, skrivanje, iznošenje, prepravka ili dopisivanje podataka u evidenciji koju vodi Škola ili druga organizacija, odnosno organ;
  2. prepravka ili dopisivanje podataka u javnoj ispravi koju izdaje Škola ili organ, odnosno ispravi koju izda druga organizacija;
  3. uništenje ili krađa imovine Škole, privrednog društva, preduzetnika, učenika ili zaposlenog;
  4. posedovanje, podstrekavanje, pomaganje, davanje drugom učeniku i upotreba alkohola, duvana, narkotičkog sredstva ili psihoaktivne supstance;
  5. unošenje u Školu ili drugu organizaciju oružja, pirotehničkog sredstva ili drugog predmeta kojim može da ugrozi ili povredi drugo lice;
  6. ponašanje učenika kojim ugrožava vlastitu bezbednost ili bezbednost drugih učenika, nastavnika i zaposlenih u Školi, u školskim i drugim aktivnostima koje se ostvaruju van Škole, a koje Škola organizuje i koje dovodi do njihovog fizičkog i psihičkog povređivanja;
  7. upotreba mobilnog telefona, elektronskog uređaja i drugog sredstva u svrhe kojima se ugrožavaju prava drugih ili u svrhe prevare u postupku ocenjivanja;
  8. neopravdano izostajanje sa nastave i drugih oblika obrazovno-vaspitnog rada više od 25 časova u toku školske godine, od čega više od 15 časova nakon pismenog obaveštavanja roditelja, odnosno drugog zakonskog zastupnika od strane Škole;
  9. učestalo činjenje lakših povreda obaveza u toku školske godine.

Ukoliko učenik načini tri lakše povrede obaveza učenika, odeljenski starešina je dužan da sastavi Izveštaj o težoj povredi obaveza učenika na osnovu stava 1 tačke 9. ovog člana.

Izveštaj o težoj povredi obaveza učenika čuva se trajno u dosijeu učenika.

U slučaju postojanja sumnje da je učenik koristio alkohol, narkotička sredstva ili psihoaktivne supstance, škola zadržava pravo da, uz prethodno pribavljenu pismenu saglasnost roditelja/zakonskog zastupnika učenika, uputi učenika na vanredni lekarski pregled, uz pratnju lica iz škole i/ili roditelja učenika.

U slučaju pozitivnog rezultata lekarskog pregleda i u slučaju iz prethodnog stava ovog člana, Odeljenjski starešina dostavlja direktoru predlog za pokretanje vaspitno-disciplinskog postupka u kojem navodi podatke o učeniku, opis teže povrede obaveze učenika, odnosno zabrane, vreme, mesto i način izvršenja povrede i prilaže odgovarajuće dokaze.

Ukoliko učenik odbije da se podvrgne lekarskom pregledu iz prethodnog stava smatra se da je izvršio težu povredu obaveze učenika u smislu stava 1 tačke 4. ovog člana.

 

Vaspitno-disciplinske mere

Član 34

Zabrane za čiju povredu odgovara učenik su:

  1. zabrana diskriminacije,
  2. zabrana nasilja i zlostavljanja,
  3. zabrana ponašanja koje vređa ugled, čast i dostojanstvo.

Član 35

Za lakše povrede obaveza učenika, odeljenski starešina ili direktor Škole unose zabelešku o opomeni i/ili sastavljaju Izveštaj o lakšim povredama obaveza učenika.

Član 36

U slučaju težih povreda obaveza učenika i za povrede zabrana, odeljenski starešina istog dana, a najkasnije sledećeg radnog dana, sačinjava Izveštaj o težoj povredi obaveza učenika i dostavlja direktoru predlog za pokretanje vaspitno-disciplinskog postupka u kojem navodi podatke o učeniku, opis teže povrede obaveze učenika, odnosno zabrane, vreme, mesto i način izvršenja povrede i prilaže odgovarajuće dokaze.

Član 37

Vaspitna ili vaspitno-disciplinska mera izriče se u školskoj godini u kojoj je učinjena povreda obaveze, odnosno zabrane.

Vaspitna ili vaspitno-disciplinska mera može biti:

  1. opomena odeljenskog starešine ili mentora;
  2. Pismena opomena odeljenskog starešine u vidu Izveštaja o lakšim povredama obaveza učenika;
  3. Savetodavni rad sa stručnim saradnikom/psihologom;
  4. Pismena opomena odeljenskog starešine u vidu Izveštaja o težim povredama obaveza učenika;
  5. Društveno-koristan, odnosno humanitarni rad;
  6. Mera suspenzije učenika sa obavezom pohađanja nastave putem platforme za učenje na daljinu;
  7. Mera isključenja učenika iz Škole.

Tačke 4, 5, 6 i 7 iz stava 2 ovog člana odnose se na slučajeve težih povreda obaveza učenika, dok tačke 6 i 7 iz stava 2 ovog člana mogu biti donete isključivo po okončanju vaspitno-disciplinskog postupka, a u skladu sa rešenjem direktora.

Za mere iz tačaka 6 i 7 stava 2 ovog člana direktor odlukom imenuje posebnu komisiju koju čine, pored direktora kao predsednika komisije, predmetni nastavnik i školski psiholog. Komisija donosi odluku o suspenziji ili isključenju učenika iz škole, a direktor potpisuje rešenje.

Član 38

Kada preduzete aktivnosti dovedu do pozitivne promene ponašanja učenika, obus­taviće se postupak, osim ako je učinjenom povredom zabrane ozbiljno ugrožen in­te­gritet drugog lica.

Član 39

Uporedo sa izricanjem vaspitne, odnosno vaspitno-diciplinske mere, Škola može odrediti učeniku i obavezu obavljanja društveno-korisnog, odnosno humanitarnog ra­da, koji se odvija u prostorijama Škole ili van prostorija Škole pod nadzorom na­stav­nika, odnosno stručnog saradnika.

Društveno-koristan, odnosno humanitarni rad iz stava 1 ovog člana Škola određuje učeniku u skladu s težinom učinjene povrede, vodeći računa o psihofi­zič­koj i zdravstvenoj sposobnosti, uzrastu i dostojanstvu učenika, o čemu je dužna da od­mah obavesti njegovog roditelja.

Član 40

Za teže povrede obaveze učenika i za povrede zabrane vaspitno-disciplinska mera se izriče posle sprovedenog vaspitno-disciplinskog postupka i utvrđene odgo­vor­nosti.

Kada preduzete neophodne aktivnosti dovedu do pozitivne promene ponašanja učenika, obustaviće se postupak, osim ako je učinjenom povredom zabrane ozbiljno ugrožen integritet drugog lica.

Učenik, roditelj, odnosno drugi zakonski zastupnik ima pravo da podnese žalbu Upravnom odboru škole na izrečenu vaspitno-disciplinsku meru za izvršenu težu povredu obaveze učenika ili za povredu zabrane u roku od osam dana od dana dostavljanja rešenja o utvrđenoj odgovornosti i izrečenoj meri.

Upravni odbor škole rešava po žalbi iz prethodnog stava ovog člana u roku od 15 dana od dana dostavljanja žalbe od strane učenika, roditelja, odnosno drugog zakonskog zastupnika.

Žalba odlaže izvršenje rešenja direktora.

Protiv drugostepenog rešenja o izrečenoj meri isključenja učenika iz škole, učenik, roditelj, odnosno drugi zakonski zastupnik ima pravo na sudsku zaštitu u upravnom sporu.

Član 41

Izrečena mera može da se ukine na predlog odeljenjskog starešine, kada se proceni da je došlo do pozitivnih promena u ponašanju učenika, a najkasnije na kraju prvog ili trećeg trimestra.

Član 42

Ako se u toku postupka utvrdi da je učenik učinio više povreda obaveza, izriče mu se mera za sve učinjene povrede kumulativno, s tim da tako izrečena mera ne može biti niža od mere predviđene za najtežu utvrđenu povredu obaveze.

Član 43

Prilikom izricanja vaspitnih i vaspitno-disciplinskih mera naročito se uzima u obzir:

  1. težina učinjene povrede obaveze i njene posledice;
  2. uslovi pod kojima je povreda učinjena;
  3. olakšavajuće i otežavajuće okolnosti;
  4. postupnost u kažnjavanju učenika;
  5. stepen uračunljivosti i krivice učenika (umišljaj, nehat);
  6. uzrast i psihofizičko stanje učenika;
  7. kajanje zbog učinjene povrede;
  8. ranije činjenje povreda obaveze – uzroci činjenja povreda obaveze.

Član 44

Izrečene vaspitne i vaspitno-disciplinske mere unose se u dosije učenika.

Izrečene vaspitne i vaspitno-disciplinske mere važe za školsku godinu u kojoj su izrečene, ali se trajno čuvaju u dosijeu učenika.

Član 45

Izrečene vaspitne i vaspitno-disciplinske mere važe za školsku godinu u kojoj su izrečene, ali se trajno čuvaju u dosijeu učenika.

 

Postupak utvrđivanja odgovornosti i izricanje mera

Vaspitno-disciplinski postupak

Član 46

Za lakše povrede obaveza učenika predviđena je vaspitno-obrazovna mera u vidu opomene odeljenskog starešine, zabeleške u izveštaju o lakšoj povredi obaveza učenika ili rad sa stručnim saradnikom/psihologom.

Za teže povrede obaveza učenika i za povrede zabrane škola vodi vaspitno-disciplinski postupak o kojem obaveštava roditelja, odnosno drugog zakonskog zastupnika učenika i svedoke o danu saslušanja, ukoliko nisu o istom obavešteni putem dostavljanja zaključka o pokretanju vaspitno-disciplinskog postupka i Izveštaja o težoj povredi obaveza učenika.

Odeljenjski starešina, nastavnik ili drugo lice koje ima saznanje o izvršenoj težoj povredi obaveštava Direktora škole da postoji osnovana sumnja da je učenik izvršio težu povredu obaveze ili povredu zabrane. Ukoliko su razlozi navedeni u predlogu za pokretanje vaspitno- disciplinskog postupka opravdani, Direktor zaključkom pokreće vaspitno-disciplinski postupak.

Direktor vodi postupak i okončava ga rešenjem.

U vaspitno-disciplinskom postupku učenik, uz prisustvo roditelja, odnosno drugog zakonskog zastupnika, kao i svi ostali učesnici i svedoci moraju biti saslušani i dati pisanu izjavu. Disciplinska komisija prikuplja dokazna sredstva (prikuplja izjave učenika i zaposlenih, tačnu evidenciju neopravdanih izostanaka i sl.). Disciplinska komisija vodi postupak u skladu sa pravilima opšteg upravnog postupka. Disciplinsku Komisiju čine: direktor škole koji je obavezni član i predsednik komisije, odeljenjski starešina ili stručni saradnik – član komisije i nastavnik koji predaje učeniku – član komisije. Komisija je dužna da učenika sasluša, obavezno u prisustvu roditelja ako je maloletan, da mu pročita izjave svedoka, da mu omogući da se o tim izjavama izjasni, a ako je to neophodno i da suoči svedoke sa učenikom.

O vođenju vaspitno-disciplinskog postupka vodi se zapisnik. Zapisnik sadrži podatke o učeniku, opis teže povrede obaveze učenika, odnosno zabrane, vreme, mesto i način izvršenja povrede, utvrđenu odgovornost i stepen utvrđene odgovornosti za izvršenu povredu teže obaveze, postojanje olakšavajućih, odnosno otežavajućih okolnosti i slično.

Zaključak komisije sadrži podatke o učeniku, opis teže povrede obaveze učenika ili povrede zabrane, vreme, mesto i način izvršenja povrede i odgovarajuće dokaze.

Zaključak o pokretanju vaspitno-disciplinskog postupka dostavlja se učeniku, odnosno njegovom rodi­te­lju/zakonskom zastupniku.

Ukoliko se roditelj, odnosno drugi zakonski zastupnik učenika, koji je uredno obavešten, ne odazove da prisustvuje vaspitno-disciplinskom postupku, direktor škole postavlja odmah, a najkasnije narednog radnog dana psihologa, odnosno pedagoga ustanove da u ovom postupku zastupa interese učenika, o čemu odmah obaveštava roditelje.

Ukoliko je roditelj ili zakonski staratelj sprečen da prisustvuje saslušanju u okviru vaspitno-disciplinskog postupka u roku od tri zakazana termina, ili se ne odaziva na pozive, odluka o vaspitno-disciplinskoj meri će biti dostavljena roditeljima ili zakonskim starateljima i u roku od tri radna dana od donošenja smatraće se izrečenom.

Za učinjenu težu povredu obaveze učenika direktor zaključkom pokreće vaspitno-disciplinski postupak najkasnije u roku od osam dana od dana saznanja,a za učinjenu povredu zabrane pokreće postupak odmah, a najkasnije u roku od dva dana od dana saznanja, o čemu odmah, a najkasnije narednog radnog dana obaveštava roditelja, odnosno drugog zakonskog zastupnika.

Vaspitno-disciplinski postupak okončava se, nakon vođenja pojačanog vaspitnog rada sa učenikom, donošenjem rešenja u roku od 30 dana od dana pokretanja.

Pre donošenja rešenja moraju se utvrditi sve činjenice koje su od značaja za odlučivanje.

Ukoliko se u toku trajanja vaspitno-disciplinskog postupka učenik ispiše iz škole, škola je u obavezi da u ispisnicu unese napomenu da je protiv navedenog učenika pokrenut vaspitno-disciplinski postupak.

Član 47

Učenik protiv koga je pokrenut vaspitno-disciplinski postupak ili ima izrečenu bilo koju vaspitno-disciplinsku meru ne može da ide na ekskurziju ili studijsko putovanje do okončanja istog.

Član 48

Primer odluke, odnosno rešenja o izricanju vaspitno-disciplinske mere ili rešenja kojim se učenik oslobađa od odgovornosti, u pismenoj formi se dostavlja roditelju, odnosno staratelju učenika, i to lično, ili preporučenom pošiljkom u roku od 8 dana od dana donošenja iste.

 

Okolnosti koje isključuju disciplinsku odgovornost

Član 49

Dve vrste okolnosti isključuju postojanje povrede obaveza učenika:

  1. radnja učenika izvršena u nužnoj odbrani;
  2. radnja izvršena u krajnjoj nuždi.

Nužna odbrana je ona odbrana koja je neophodno potrebna da učinilac od svog dobra, ili dobra drugoga, odbije istovremeni protivpravni napad.

Krajnja nužda postoji kada je radnja izvršena da bi učinilac od svog dobra, ili dobra drugoga otklonio istovremenu opasnost koja se na drugi način nije mogla otkloniti, a pri tome, učinjeno zlo nije veće od zla koje je pretilo.

Prekoračenje nužne odbrane i krajnje nužde ne isključuje disciplinsku odgovornost. Prekoračenje nužne odbrane postoji ako se u odbijanju istovremenog protivpravnog napada pređe granica odbrane koja je neophodo potrebna da bi se taj napad odbio.

Materijalna odgovornost učenika

Član 50

Učenik, njegov roditelj, odnosno drugi zakonski zastupnik odgovara za materijalnu štetu koju učenik nanese Školi, namerno ili iz krajnje nepažnje, u skladu sa zakonom.

Postupak sporazumnog rešavanja spora koji nastane zbog materijalne štete ko­ju Školi pričini učenik uređuje se pravilnikom o disciplinskoj i materijalnoj od­govornosti učenika.

U slučaju da se sporazum ne postigne, Škola pokreće sudski postupak za nak­nadu štete.

Odgovornost roditelja učenika

Član 51

Roditelj učenika je odgovoran:

  1. za redovno pohađanje nastave i vannastavnih aktivnosti;
  2. za redovno pohađanje pripremne nastave;
  3. da odmah, a najkasnije u roku od 48 sati od momenta nastupanja sprečenosti učenika da prisustvuje nastavi o tome obavesti Školu;
  4. da pravda izostanke učenika, najkasnije u roku od osam dana od dana pre­stan­ka sprečenosti učenika da prisustvuje nastavi odgovarajućom lekarskom ili dru­gom relevantnom dokumentacijom;
  5. da na poziv Škole aktivno učestvuje u svim oblicima vaspitnog rada sa učenikom;
  6. za povredu zabrane učinjenu od strane učenika;
  7. za teže povrede obaveze učenika;
  8. da poštuje pravila Škole.
  9. Roditelj je dužan da nadoknadi materijalnu štetu koju učenik nanese Školi, namerno ili iz krajnje nepažnje, u skladu sa zakonom.

Škola podnosi zahtev za pokretanje prekršajnog postupka, odnosno krivičnu prijavu radi utvrđivanja odgovornosti roditelja iz razloga propisanih stavom 1. ovog člana.

 

Pravna zaštita učenika

Član 52

Učenik/njegov roditelj ima pravo da podnese žalbu Upravnom odboru škole na izrečenu vaspitno-disciplinsku meru za izvršenu težu povredu obaveze učenika ili za povredu zabrane u roku od tri dana od dana dostavljanja rešenja o utvrđenoj odgovornosti i izrečenoj meri.

Član 53

Upravni odbor škole rešava po žalbi iz člana 52 ovog Pravilnika u roku od 15 dana, od dana dostavljanja. Žalba odlaže izvršenje rešenja direktora.

Član 54

Upravni odbor, u drugom stepenu, dužan je da donese rešenje o ukidanju rešenja o isključenju učenika iz Škole ili da potvrdi, o čemu donosi posebno rešenje.

Član 55

Učenik koji smatra da su mu izricanjem vaspitno-disciplinske mere, na osnovu konačnih odluka ili nedonošenjem odluka organa Škole, povređena prava utvrđena Zakonom ili zabrana (a koja utiču na status učenika), može da podnese zahtev za zaštitu prava Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja u roku od 8 dana od saznanja za povredu svojih prava.

Protiv drugostepenog rešenja o izrečenoj vaspitno-disciplinskoj meri, učenik odnosno njegov roditelj ima pravo na sudsku zaštitu u upravnom sporu.

 

Evidencija o izrečenim vaspitno-disciplinskim merama

Član 56

Odeljenjski starešina vodi evidenciju o vaspitnom radu sa učenicima u sklopu dosijea učenika. Evidencija sadrži sledeće podatke:

  • ime i prezime učenika,
  • datum izricanja, vrsta i razlog izricanja vaspitne mere,
  • savetodavani rad sa učenikom (datum i sadržaj rada),
  • savetodavni rad sa roditeljem (datum i sadržaj rada).

Psiholog škole vodi evidenciju o savetodavnom radu sa učenicima i roditeljima učenika kojima su izrečene vaspitne kao i vaspitno-disciplinske mere kao i evidenciju o saradnji sa ustanovama socijalne i zdravstvene zaštite u cilju promene ponašanja učenika.

Menadžment škole vodi evidenciju o izrečenim vaspitno-disciplinskim merama.

Podaci koji su sadržani u navedenoj evidenciji su strogo poverljive prirode i mogu biti dostupni samo Menadžmentu škole i nadležnim inspekcijskim službama.

 

Naknada materijalne štete nanete školi

Član 57

Učenik/njegov roditelj odgovaraju za materijalnu štetu koju učenik nanese školi namerno ili krajnjom nepažnjom, u skladu sa zakonom.

Postupak za utvrđivanje materijalne odgovornosti učenika pokreće direktor, a vodi komisija koju formira direktor. Odeljenjski starešina je član komisije.

Visina štete utvrđuje se na osnovu cenovnika ili knjigovodstvene vrednosti stvari, odnosno procenom vrednosti oštećene stvari.

Procenu štete vrši Komisija.

Za štetu koju je prouzrokovalo više učenika, odgovornost je solidarna ukoliko nije moguće utvrditi stepen odgovornosti za štetu svakog od učenika.

Direktor donosi rešenje o materijalnoj odgovornosti učenika, visini štete i obavezi učenika, odnosno njegovog roditelja da štetu nadoknadi u određenom roku, a na osnovu predloga Komisije.

Naknada štete uplaćuje se na žiro račun Škole, odnosno preduzeća kojem je šteta naneta.

Direktor može doneti odluku o oslobođenju učenika/njegovog roditelja materijalne odgovornosti za štetu, zbog teške materijalne situacije.

Na rešenje direktora o materijalnoj odgovornosti učenik/njegov roditelj može izjaviti žalbu Upravnom odboru škole, u roku od 15 dana od dana prijema rešenja.

Upravni odbor škole donosi odluku u roku od 15 dana od dana prijema žalbe.

Odluka Upravnog odbora škole je konačna.

Školski udžbenici i druga literatura

Član 58

Učenik na početku svake školske godine zadužuje komplet udžbenika za tekuću školsku godinu ili na period predviđen planom i programom predmeta.

Član 59

Učenik ima pravo besplatnog korišćenja školske biblioteke, a zaposleni u biblioteci vode ažurnu evidenciju o zaduživanju udžbenika i pozajmljivanju i izdavanju lektire i ostale bibliotečke građe. Učenici Škole mogu pozajmljivati i vraćati literaturu kojom raspolaže biblioteka svakog radnog dana, u periodu od 08:30 do 15:30 časova.

Učenik može da uzme na čitanje jednu publikaciju ili više, ukoliko predstavljaju celinu. Preuzetu literaturu učenik ne može zadržati duže od 14 dana, uz mogućnost produženja roka korišćenja od 14 dana, a najkasnije do isteka tekuće školske godine.

Član 60

Svaki učenik je dužan da se o udžbenicima stara s dužnom pažnjom koju bi posvetio svojim knjigama i da na kraju školske godine ili nivoa za koji su udžbenici zaduženi taj komplet udžbenika i razduži u istom stanju u kojem su udžbenici zaduženi na početku školske godine. Za vreme korišćenja udžbenika, učeniku je zabranjeno podvlačenje teksta u udžbeniku, pisanje po koricama i stranama udžbenika, savijanje listova, kao i bilo koje drugo oštećenje udžbenika.

Svaki učenik je dužan da se o pozajmljenoj literaturi stara s dužnom pažnjom koju bi posvetio svojim knjigama i da nakon korišćenja, u roku predviđenom članom 59, pozajmljenu literaturu vrati u istom onom stanju u kojem je preuzeta.

Za vreme korišćenja pozajmljene literature, učeniku je zabranjeno podvlačenje teksta, pisanje po koricama i stranama knjiga, kao i bilo koje drugo oštećenje knjiga.

Član 61

Ukoliko se na kraju školske godine prilikom razduživanja udžbenika utvrdi da je učenik neki od udžbenika tokom korišćenja izgubio, oštetio ili uništio, roditelj je dužan da Školi nadoknadi celokupnu štetu u visini tržišne vrednosti udžbenika u trenutku naknade štete, a ukoliko se radi o udžbeniku kojeg nema na tržištu, roditelj je dužan da nadoknadi novčanu štetu u visini po kojoj je Škola udžbenik pribavila u trenutku kada je udžbenik bio raspoloživ na tržištu.

Član 62

Ukoliko učenik pozajmljenu knjigu ili drugu publikaciju iz člana 59 izgubi, ošteti ili uništi, roditelj je dužan da Školi nadoknadi celokupnu štetu u visini tržišne vrednosti pozajmljene knjige ili druge publikacije u trenutku naknade štete, a ukoliko se radi o knjizi ili drugoj publikaciji koje nema na tržištu, roditelj je dužan da nadoknadi novčanu štetu u visini po kojoj je Škola knjigu ili drugu publikaciju pribavila u trenutku kada je ista bila raspoloživa na tržištu.

Ukoliko učenik pozajmljenu knjigu ili drugu publikaciju ne vrati u roku iz člana 59 stav 2, roditelj je dužan da Školi plati kaznu, i to u iznosu od 5 evra u dinarskoj protivvrednosti na dan plaćanja po prodajnom kursu Narodne banke Srbije, za svaku započetu nedelju nakon isteka napred navedenog roka.

IV Ponašanje roditelja i trećih lica

Član 63

Roditelji i treća lica (u daljem tekstu: ostala li­ca) obavezni su da poštuju Pravila i druge opšte akte Škole.

Član 64

Ostala lica obavezna su da se prilikom ulaska u školsku zgradu jave radniku obezbeđenja, radi evidentiranja posete.

Član 65

Ostala lica obavezna su da se prema učenicima, zaposlenima i drugim lici­ma koja se zateknu u školskoj zgradi ponašaju uljudno.

Član 66

Roditelji, pored obaveza koje su zajedničke za sva ostala lica, imaju i sledeće obaveze:

  1. da blagovremeno obaveštavaju Školu o sprečenosti svog deteta da prisustvuje nastavi i da pravdaju izostanke svog deteta u zakonskom roku;
  2. da na poziv organa Škole, pedagoga, psihologa ili nastavnika dođu u Školu;
  3. da na poziv organa Škole učestvuju u pojačanom vaspitnom radu koji se sprovodi nad učenikom;
  4. da redovno izmiruju ugovornu obavezu plaćanja školarine prema Školi;
  5. da redovno dolaze na roditeljske sastanke i da se interesuju za učenje i vla­danje svog deteta.

Član 67

Roditelji imaju obavezu da se putem platforme za roditelje redovno informišu o rasporedu časova, gradivu, izostancima učenika, kao i o ocenama učenika.

Član 68

Roditeljima učenika i trećim licima zabranjeno je:

  1. unošenje oružja, oruđa i drugih sredstava kojima se mogu naneti ozlede, ugroziti život učenika i zaposlenih, odnosno naneti šteta imovini Škole;
  2. pušenje u prostoru Škole, što podrazumeva: svaki zatvoreni radni i javni prostor, svaki drugi zatvoreni prostor koji je sa tim prostorom povezan (hodnici, stepeništa, zajedničke prostorije, toaleti, čekaonice, učenički klub, pomoćni objekti, prostor koji je izdat drugim korisnicima i dr), dvorišni prostor;
  3. unošenje, odnosno korišćenje alkohola, opijata, narkotičkog sredstva i drugih sredstava sa psihoaktivnim dejstvom;
  4. da borave neprikladno odeveni u prostorijama Škole (u kratkim pantalonama, bermudama, 3/4 pantalonama, majicama bez rukava, majicama koje ne pokrivaju stomak, u providnoj odeći, mini-suknjama, papučama ili na drugi način neprikladno odeveni) i da svojim načinom odevanja ne izražavaju svoju političku, versku ili drugu ličnu pripadnost;
  5. neovlašćeno snimanje u prostorijama Škole i objektima u kojima se obavlja nastava.

U slučajevima od 1 do 4 roditeljima učenika i trećim licima zabranjen je ulazak u Školu.


V Završne odredbe

Član 69

Pravila stupaju na snagu osmog dana od dana objavljivanja na oglasnoj tabli Škole.

 

Predsednik Upravnog odbora

________________________________________

Nikola Subotić

 

 

* IKT sistem je tehnološko-organizaciona celina koja obuhvata: elektronske komunikacione mreže u smislu elektronske komunikacije; uređaje ili grupe međusobno povezanih uređaja, takvih da se u okviru uređaja, odnosno u okviru barem jednog iz grupe uređaja, vrši automatska obrada podataka korišćenjem računarskog programa; podatke koji se čuvaju, obrađuju, pretražuju ili prenose pomoću napred navedenih sredstava, a u svrhu njihovog rada, upotrebe, zaštite ili održavanja; organizacionu strukturu putem koje se upravlja IKT sistemom.

** Kriptobezbednost je komponenta informacione bezbednosti koja obuhvata kriptozaštitu, upravljanje kriptomaterijalima i razvoj metoda kriptozaštite. Kriptozaštita je primena metoda, mera i postupaka radi transformisanja podataka u oblik koji ih za određeno vreme ili trajno čini nedostupnim neovlašćenim licima.

Register
Upis za generaciju 2024/25. je u toku! Prijavite se ovde »