U skladu sa članom 34 Statuta International Schoola, na sastanku održanom 09.07.2021. godine, Upravni odbor International Schoola usvojio je:

Pravilnik o ocenjivanju

Osnovne odredbe

Član 1

Ocenjivanje je proces vrednovanja rada i postignuća učenika prema određenim ciljevima ocenjivanja i učenja i postavljenim kriterijumima.

Svrha ocenjivanja je u:

  • Osnaživanju učenika da postižu bolje rezultate;
  • Merenju postignuća učenika;
  • Praćenju razvoja učenika;
  • Pružanju povratne informacije;
  • Promociji procesa učenja kod učenika;
  • Pružanju povratne informacije o podučavanju nastavnicima.

Iako je odgovornost za ishode ocenjivanja na samim učenicima, proces ocenjivanja takođe uključuje nastavnike i roditelje.

Principi ocenjivanja

Član 2

Ocenjivanje podrazumeva upućivanje na kriterijume, što znači da se veštine, znanja i kompetencije učenika ocenjuju prema unapred utvrđenom skupu standarda. Na ovaj način, International School podstiče svoje učenike da postignu odlične rezultate i steknu kvalitetno međunarodno obrazovanje.

Budući da je cilj ocenjivanja praćenje, vrednovanje i unapređivanje kompetencija učenika, International School predstavlja sledeće principe ocenjivanja:

  • Koriste se odgovarajuće forme za ocenjivanje;
  • Kriterijumi, ciljevi ocenjivanja i ciljevi učenja su jasno predstavljeni učenicima;
  • Komponente ocenjivanja mogu se razlikovati kako bi se poboljšale kompetencije i rezultati učenika;
  • Ocenjivanje i evaluacija mogu se vršiti u različitim formama;
  • Proces ocenjivanja i evaluacije je pravedan prema svim učenicima;
  • Ishodi ocenjivanja smatraju se smernicama za poboljšanje, kako za nastavnike, tako i za učenike;
  • Određene modifikacije u procesu ocenjivanja mogu se izvršiti kako bi se podržala politika inkluzije;
  • Uspeh učenika ocenjuje se u skladu sa ciljevima procene u okviru predmeta i u sladu sa kriterijumima.

Načini ocenjivanja

Član 3

Ocenjivanje može biti formativno i sumativno.

Formativno ocenjivanje predstavlja dnevnu ili nedeljnu proveru nivoa postignuća učenika, dok se učenicima istovremeno pružaju i povratne informacije o njihovim kompetencijama. Formativno ocenjivanje može da uključuje, ali nije ograničeno na:

  • Kvizove;
  • Domaći zadatak;
  • Školski rad ili vežbu;;
  • Timske projekte u grupama;
  • Diskusije na času;
  • Eksperimente.

Sumativno ocenjivanje predstavlja vrednovanje znanja i veština učenika, obično na kraju celine ili modula. Ovakve provere znanja se rade u kontrolisanom okruženju i uključuju, ali nisu ograničene na:

  • Pismene zadatke;
  • Testove;
  • Završne ispite;
  • Eseje;
  • Probne ispite;
  • Komponente za završne ispite.

International School podstiče nastavnike da pružju jasne i pravovremene povratne informacije nakon sumativnog ocenjivanja kroz reviziju zadataka, osim ako samo ocenjivanje nije sprovedeno eksterno.

Za sve provere znanja primenjuju se Pravilnik o akademskom poštenju i Pravilnik o izradi školskih radova, domaćih i ispitnih zadataka, plagijarizmu i kršenju autorskih prava.

Raspored provera znanja

Član 4

Nastavnicima je dozvoljeno da sprovedu onoliko formativnih provera znanja koliko smatraju da je potrebno kako bi učenici unapredili svoje kompetencije.

Kako International School podstiče i vreme prilikom kog učenici reflektivno razmišljaju o svom radu i razvoju, učenik može imati samo dva domaća zadatka po predmetu u periodu od mesec dana.

Član 4a

Nastavnici su obavezni da prate napredak svojih učenika nedeljno, koristeći različite oblike formativnih provera znanja tokom predavanja, osim domaćih zadataka, koji se mogu dodeliti po predmetu samo dva puta mesečno.

Pismeni zadaci zakazani su u školskom akademskom kalendaru i objavljeni na zvaničnoj veb stranici Škole. Učenici su obavezni da rade svoje pismene zadatke tokom zakazanih nedelja za pismene zadatke.

Ako je učenik sprečen da prisustvuje pismenom zadatku tokom perioda namenjenog za pismene zadatke, roditelj/ zakonski zastupnik je dužan da obavesti upravu škole i zatraži odlaganje pismenog zadatka za učenik.

International School može zatražiti dokaz koji potkrepljuje ovaj zahtev, poput medicinskog izveštaja, pisma sportskog kluba ili pisma obrazloženja.

Nakon pismenog zadatke, nastavnici su dužni da izvrše reviziju proverenog gradiva u saradnji sa učenicima i pruže im jasne i afirmativne povratne informacije.

Ako je više od polovine učenika u odeljenju dobilo nezadovoljavajuću ocenu (F or 1), nastavnik je dužan da zakaže ponovni rad pismenog zadatka tek nakon perioda revizije, ali najkasnije dve nedelje nakon nedelje predviđene za izradu pismenih zadataka.

Član 4b

Nastavnicima je dozvoljeno da zakazuju testove i dodeljuju eseje ako smatraju da bi to moglo pomoći učenicima u procesu učenja.

Član 4c

Probni ispiti su zakazani u školskom akademskom kalendaru tokom nedelje za probne ispite. Učenici su dužni da polože sve probne ispite pre serije ispita. Studenti imaju pravo da polažu međunarodne ispite pod uslovom da na probnim ispitima pređu prag od 40% za Kembridž međunarodne ispite i 50% za ispite u okviru međunarodne mature.

Ako je učenik sprečen da polaže probne ispite tokom perioda predviđenog za probne ispite, roditelj/zakonski zastupnik dužan je da obavesti upravu škole i zatraži dodatni vremenski interval za polaganje probnog ispita.

International School može zatražiti dokaz koji potkrepljuje ovaj zahtev, poput medicinskog izveštaja, pisma sportskog kluba ili pisma obrazloženja.

International School može na osnovu diskrecionog prava da odbije ovaj zahtev. Odluka International Schoola je konačna.

Član 4d

Zvanični međunarodni ispiti se održavaju u rokovima: maj/jun i oktobar/novembar.

Raspored polaganja ispita određuju međunarodne ispitne organizacije.

International School je dužna da obavesti učenike i njihove zakonske zastupnike o rasporedu međunarodnih ispita putem mejla najkasnije 10 dana pre prvog ispita u ispitnom roku.

Raspored iz stava 2. objavljen je na veb stranicama međunarodnih ispitnih organizacija i ne može se menjati na zahtev učenika ili njihovih zakonskih zastupnika.

Ako se učenik ne pojavi na zvaničnom međunarodnom ispitu u zakazano vreme, smatra se da je student bio odsutan sa ispita.

Očekivane ocene koje zahtevaju međunarodne ispitne organizacije biće izračunate na osnovu uspeha učenika na probnim ispitima.

Međunarodni ispiti se ocenjuju u skladu sa regulativama međunarodnih ispitnih organizacija. Škola ni na koji način ne može uticati na ocenjivanje.

Izveštaj o uspehu učenika

Član 5

Izveštaj o uspehu učenika u International Schoolu biće:

  • Afirmativan;
  • Iskren i pravedan;
  • Dosledan i standardizovan u skladu sa kriterijumima i propisima međunarodnih ispitnih organizacija;
  • Redovan i blagovremen;
  • Jasan i razumljiv;
  • Sa jasnim povratnim informacijama o propustima i kako poboljšati budući rad.

Prigovori i žalbe

Član 6

Ako učenik nije zadovoljan svojim rezultatima, može podneti zvaničan prigovor upravi Škole.

Uprava škole će izvršiti ponovno ocenjivanje rada učenika i prikupiti sve dokaze, u roku od 8 dana od dana kada je učenik podneo prigovor.

Uprava Škole će komunicirati sa učenikom i njegovim roditeljem/zakonskim zastupnikom i doneti odluku na osnovu svih raspoloživih dokaza.

Ako odluka ili ishod nisu zadovoljavajući za učenika ili njegovog/njenog roditelja/ zakonskog zastupnika, mogu uložiti žalbu.

Uprava Škole će formirati odbor za žalbe u koji će biti uključeni: predmetni nastavnik koji u ovom slučaju ne predaje učeniku, direktor škole i školski psiholog.

Odbor za žalbe doneće konačnu odluku na osnovu svih raspoloživih dokaza najkasnije 15 dana od dana predaje žalbe školi.

Odluka odbora za žalbe je konačna.

Žalbe i prigovori na ocene završnih ispita mogu se podneti međunarodnoj ispitnoj organizaciji. Žalbe i prigovore podnosi koordinator u Školi i odluka međunarodne ispitne organizacije je konačna.

Ocenjivanje na Diploma programu međunarodne mature

Član 7

Na Diploma programu međunarodne mature, (12. i 13. godina) učenici se ocenjuju formativno i sumativno prema kriterijumima organizacije za međunarodnu maturu.

Ocene su izražene u brojevima i predstavljaju uspeh na sledeći način:

OcenaProcenat %
7 - Odličan uspeh92 - 100%
6 - Veoma dobar uspeh84 - 91%
5 - Dobar uspeh76 - 83%
4 - Zadovoljavajuć uspeh68 - 75%
3 - Osrednji Uspeh60 - 67%
2 - Loš uspeh50 - 59%
1 - Veoma loš uspeh0 - 49%

Matrica osnovnih predmeta uključuje kreativnost, aktivnost i službu, prošireni esej i teoriju znanja. Teorija znanja i prošireni esej se ocenjuju na sledeći način:

OcenaProcenat %
A80 - 100%
B70 - 79%
C60 - 69 %
D50 - 59 %
E1 - 49 %
U0%

Matrica osnovnih predmeta doprinosi konačnoj oceni na sledeći način:

TOK/EEABCDE
A3322Nije položeno
B3221
C2210
D2100
ENije položeno

Kreativnost, aktivnost i služba se formalno ne ocenjuju, ali je izvršenje ovih obaveza preduslov za dobijanje Diplome.

Član 7a

Pored sumativnih i formativnih ocenjivanja u toku školske godine, koji se sprovode u skladu sa pravilnicima o ocenjivanju Organizacije za međunarodnu maturu i zahtevima predmeta, za konačnu ocenu na završnom ispitu, učenik mora predati i predispitne komponente.
Predispitne komponente ocenjuje nastavnik, u skladu sa pravilnicima o ocenjivanju Organizacije za međunarodnu maturu i zahtevima predmet. Ovi radovi se dostavljaju organizaciji za međunarodne ispite u cilju skaliranja od strane eksternog ispitivača.

Ovi radovi mogu uključivati:

  • Istraživanje istorijski podataka;
  • Rad u laboratoriji;
  • Oralne komponente ispita;
  • Rad na terenu;
  • Timski projekat.

Skaliranje interno ocenjenih radova se vrši u cilju postizanja pravednog ocenjivanja.

Odluku o konačnoj oceni donosi organizacija za međunarodne ispite.

Interno i eksterno ocenjivanje se u potpunosti sprovodi u skladu sa pravilnicima o ocenjivanju organizacije za međunarodne ispite.

Član 7b

Diploma međunarodne mature se može dobiti kada se saberu ocene iz 6 izabranih i položenih predmeta (3 predmeta na višem nivou i 3 predmeta na standardnom nivou) i poeni dobijeni na osnovu matrice osnovnih predmeta.

Maksimalan broj poena je 45.

Da bi učenik dobio Diplomu međunarodne mature, potrebno je da ispuni sledeće uslove:

  1. Najmanje 12 poena iz predmeta na višem nivou;
  2. Najmanje 9 poena iz predmeta na standardnom nivou;
  3. Najmanje 24 poena ukupno;
  4. Minimalna ocena D iz predmeta u okviru matrice osnovnih predmeta;
  5. Nema ocene 1 iz bilo kog predmeta;
  6. Nema više od dve ocene 2;
  7. Nema više od tri ocene 3 ili niže;
  8. Učenik nije izvršio akademsko nedolično ponašanje .

Završne odredbe

Član 8

Pravilnik o ocenjivanju je uspostavljen od strane Odbora za primenu pravilnika o ocenjivanju, koji čine:

  • Ljubica Krstić – koordinator Odeljenja za društvene i humanističke nauke;
  • Ana Vlašić – koordinator Odeljenja STEAM;
  • Zorana Živanović – koordinator programa.

Pravilnik o ocenjivanju stupa na snagu osmog dana nakon objavljivanja na oglasnoj tabli škole.

Nastavno osoblje, koordinatori International Schoola, direktor škole i Upravni odbor će zajedno izvršiti ponovni pregled Pravilnika u avgustu 2022, dok će o ishodima obavestiti roditelje i učenike putem zvaničnog mejla u septembru iste godine.

 

Predsednik Upravnog odbora
_____________________________
Nikola Subotić

Register
Upis za generaciju 2025/26. je u toku! Prijavite se ovde »