School stories

Učenici Year 9 i Year 10 imali su zabavan, ali i koristan zadatak – da kreiraju biznis-plan. Radili su u grupama, u paru ili individualno i svoje ideje predstavili su razredu. Tatjana Vilček, nastavnica biznisa, pobrinula se da svaki biznis-plan sadrži proizvod ili dobro razvijenu ideju spremnu za plasiranje na tržište.

Ideja i biznis-planova je bilo mnogo – od edukativnih aplikacija koje bi pomogle učenicima sa poteškoćama u savladavanju gradiva određenih predmeta, preko razvijanja gluten-free prehrambenih industrija i proizvodnje sportskih rekvizita namenjenih raznim sportskim povredama, pa sve do dronova koji čiste paučinu.

biznis-planSajt za brzo i lako pripremanje obroka, custom-made trotineti i redefinisanje taksi usluga

Biznis-plan Teodore Račić „OnWay Kitchen” i brzo i lako pripremanje obroka privukli su našu pažnju. „OnWay Kitchen” se bavi prodajom paketa namirnica potrebnih za pripremu određenih jela koja se mogu pronaći na sajtu. Da biste pripremili obrok, potrebno je da na sajtu odaberete šta biste jeli, sačekate da vaš paket svežih namirnica stigne na vašu kućnu adresu, pogledate uputstvo za pripremu i uživate.

Biznis-plan Ea Stojadinovića i kompanija „Electrified”, specijalizovana za proizvodnju električnih trotineta, takođe se ističu. Verovatno se pitate u čemu je razlika između njegove i svih ostalih kompanija električnih trotineta koje danas postoje?! Eov „Electrified” izrađuje custom-made trotinete, sa različitim dimenzijama guma, motora i boja. Eovi trotineti su vodootporni, sa ABS kočnicama i mogu se kretati brzinom od 90 km na čas – brzi su, stabilni i imaju ekran za zaključavanje pomoću otiska prsta.

I učenici Year 9 su se potrudili da osmisle biznis-planove, što je neke od njih dovelo do ideje o redefinisanju taksi usluga kako bi zadovoljstvo i korisnika i zaposlenih bilo na visokom nivou. Ana Koceić, Desa Stojičić, Lena Lešnjak i Adam Shapera žele da ljudima pruže taksi usluge kakve do sada nisu imali, dok bi zaposlenima pružili poverenje, autonomiju i zaradu koju zaslužuju.

Sticanje veština koje će ih učiniti boljim vlasnicima preduzeća u budućnosti

Učenici su naučili da je proces pisanja biznis-plana kao putovanje koje ih je navelo da nauče veštine koje će im koristiti kako u ličnom tako i u profesionalnom životu i učiniti ih boljim vlasnicima preduzeća u budućnosti.