School stories

Year 10 učenici nedavno su imali čas biznisa sa nastavnicom Marijom Milić, na kome su se teorija i praksa spojile na najbolji mogući način.

Radeći u timovima, učenici su kreirali nacrt svog prvog biznis plana koristeći Business Canvas Model. Ovaj praktičan okvir pomogao im je da mapiraju ključne elemente poslovne ideje. Uključivanjem u ovu aktivnost, učenici su bili podstaknuti da razmišljaju kao preduzetnici i da svoje znanje iz učionice primene u praksi.

Nastavnica je primenila pristup “učenje kroz praksu“, stavljajući učenike u realnu poslovnu situaciju koja im je omogućila dublje razumevanje ključnih pojmova. Umesto da samo uče definicije, učenici su iskusili šta znači strukturirati i predstaviti poslovnu ideju, vežbajući veštine koje će im biti potrebne u daljem školovanju i profesionalnom životu.

Učenje na ovakav način donosi brojne koristi: podstiče kritičko razmišljanje, razvija sposobnost rešavanja problema, promoviše timski rad i komunikaciju, i neguje kreativnost i inovativnost. Najvažnije od svega, daje učenicima samopouzdanje da proaktivno pristupaju izazovima i da greške posmatraju kao dragocenu priliku za učenje.

Ovaj čas je pokazao da biznis nije samo čitanje studija slučaja ili učenje pojmova napamet – on je ujedno kreativnost, strategija i saradnja, a sve to priprema učenike za dinamičan svet preduzetništva.