School stories

International School je učestvovao u Global Education Weeku, koji se održao od 16. do 20. novembra, kroz brojne aktivnosti!

Uz pomoć nastavnika fizike, matematike i računarstva i informatike, učenici su kreirali niz stranica na društvenim mrežama čiji je cilj širenje svesti o zagađenju vazduha.

Učenici International Schoola protiv zagađenja vazduha

Tokom nedelje učenici su uz pomoć nastavnika geografije i hemije sproveli istraživanje kako bi prikupili podatke o zagađenju vazduha u našem gradu i regionu koristeći podatke dostupne na internetu i uporedili ih sa podacima na globalnom nivou. Slični podaci prikupljeni su i pomoću prečišćivača vazduha u školi. Ovo istraživanje biće podeljeno onlajn sa ciljem podizanja svesti ljudi izvan školske zajednice.
Učenici International Schoola svesni su da zagađenje vazduha nije samo pitanje nauke. Uz pomoć nastavnika psihologije, sociologije i globalnih perspektiva, učenici su poslednjeg dana Global Education Weeka učestvovali u debati kako bi odgovorili na pitanje: „Da li je briga o zagađenju vazduha odgovornost vlade neke zemlje ili njenih građana?”
Naši debatni timovi istraživali su izvore zagađivača vazduha i razne načine za njihovo regulisanje. Istraživanje je bilo detaljno i marljivo, a njihovi argumenti vrlo dobro oblikovani i potkrepljeni podacima. Svoje nalaze su predstavili pred nezavisnim žirijem, koji su činili:

  • Marija Kovački, nastavnica hemije,
  • Uroš Jež, učenik Year 13,
  • Ana Vlašić, STEAM koordinator i nastavnica fizike,
  • Andrej Bunjac, nastavnik matematike i moderator debate.

Prezentaciji je prisustvovala i odabrana publika koju su činili učenici i nastavnici, a koja je imala priliku da glasa za tim sa ubedljivijim argumentima.
Veliki broj poena postigle su obe ekipe. Tim koji je raspravljao o odgovornosti vlade istakao je da bi se porez na zagađenje mogao primeniti na kupovinu goriva i proizvoda koji su glavni uzroci zagađenja, povećavajući tako njihove cene i čineći ih manje privlačnim za građane. S druge strane, tim koji se zalaže za odgovornost pojedinaca istakao je da vladu čine pojedinci, a oni su ti koji, pre svega, treba da donose odluke u korist ostalih.
Timovi su imali skoro isti broj poena. Tim koji se zalagao za odgovornost vlade u regulisanju zagađenja vazduha pobedio je zahvaljujući jednom bodu žirija, dok je glasanje posmatrača debate bilo podjednako raspodeljeno.

Takođe smo veoma ponosni na naše učenike i nastavnike, koji su tokom svojih redovnih časova razgovarali o mogućim rešenjima problema zagađenja vazduha u Beogradu. Na ovaj način su pokazali da je zagađenje vazduha ozbiljno pitanje sa globalnim posledicama.

O Global Education Weeku

Global Education Week je svetska inicijativa za podizanje svesti i poziv na zajedničko preispitivanje sveta, koja koristi globalno obrazovanje kao sredstvo za širenje solidarnosti i promena. International School je odlučio da doprinese održivijem i pravednijem svetu uvođenjem školskih aktivnosti i projekata u vezi sa programom Ujedinjenih nacija „Ciljevi održivog razvoja”, među kojima su okončanje ekstremnog siromaštva, smanjenje nejednakosti i borba protiv klimatskih promena do 2030. godine.

Nakon Global Education Weeka sigurni smo da će naši učenici i ostatak školske zajednice preispitati svoje navike i nastaviti da doprinose održivijem svetu!