School stories

Year 12 učenici nedavno su imali priliku da na praktičan i zanimljiv način iskuse dinamiku ponude i potražnje tokom časa Ekonomije sa profesorkom Marijom Milić. Umesto da uče samo iz udžbenika, učionica je pretvorena u živopisnu berzu na kojoj su mogli da primene ekonomske teorije u praksi.

Za potrebe simulacije, učenici u ulozi prodavaca dobili su šarene bombone – crvene, plave, narandžaste, zelene i ljubičaste – dok su kupci na raspolaganju imali „novac“ za trošenje. Kao prodavci i kupci, suočavali su se sa izazovima stvarnog tržišta. Prodavci su morali da formiraju cene, prilagođavaju se konkurenciji i pokušaju da maksimizuju profit, dok su kupci donosili odluke u okviru svojih budžeta, uzimajući u obzir oskudicu, lične preferencije i oportunitetni trošak.

Kako je trgovina počela, atmosfera u učionici je postala sve uzbudljivija. Cene su oscilirale, pregovori su se zaoštravali, a tržište se smenjivalo između trenutaka viška tražnje i viška ponude. Vežba je pokazala učenicima koliko su vreme, strategija i podsticaji važni u donošenju odluka na realnim tržištima.

Na kraju aktivnosti, najuspešniji prodavci – oni koji su ostvarili najveći profit – proglašeni su pobednicima, dok su kupci nagrađeni za postizanje najboljih dogovora. Pored zabave, učenici su iz ove simulacije poneli i dublje razumevanje funkcionisanja tržišta i značaja ekonomskih sila u svakodnevnom životu.