Erazmusov projekat „Teaching the Future”, u kome učestvuju partnerske škole iz Italije, Grčke, Španije, Srbije i sa Kipra, privodi se kraju. Trenutni fokus usmeren je na implementaciju i korišćenje resursa stvorenih tokom trajanja projekta, sa naglaskom na širenju stečenog znanja i uključivanju u različite aktivnosti.
Značajan događaj u ovom procesu bio je prikaz rezultata projekta u Savremenoj gimnaziji, gde su prisutni pozvani da istraže i koriste veb-sajt koji je posebno kreiran kao deo inicijative. Posebno značajan segment predstavlja uvođenje kontrolne table podataka, koja izvlači informacije o temperaturama širom sveta. Koristeći matematičke modele, ova kontrolna tabla projektuje buduće promene temperatura, pružajući vredne uvide u aktuelne diskusije o klimatskim promenama.
Cilj inicijative „Teaching the Future” je uspostavljanje platforme gde su naučni podaci i izvori o klimatskim promenama dostupni, ažurirani i provereni
Sarađujući sa ostalim partnerima, nastavnici International Schoola Nadežda Šućur i Vladimir Milošević odigrali su ključnu ulogu u stvaranju onlajn-kursa namenjenog nastavnicima. Ovaj kurs, sastavljen od četiri modula, dizajniran je s namerom da unapredi kompetencije nastavnika pružanjem smernica i aktivnosti koje povećavaju angažovanost kako učenika, tako i nastavnika u lokalnoj zajednici. Važno je napomenuti da je cilj kursa podizanje svesti o klimatskim promenama i pružanje informacija o tome šta pojedinci i zajednica mogu preduzeti.
Osnovni cilj projekta „Teaching the Future” jeste uspostavljanje platforme gde su naučni podaci i izvori o klimatskim promenama dostupni, ažurirani i provereni. Istovremeno, cilj inicijative je i obučavanje nastavnika kako bi se podigla svest o klimatskim promenama, omogućavajući im sticanje dodatnih kompetencija i znanja.
U samom središtu projekta je onlajn-obuka za nastavnike, čiji je cilj sažimanje ključnih tema u vezi sa klimatskim promenama, ali i pružanje ideja i saveta o tome kako te teme integrisati u nastavu. Ova obuka je više od običnog rezimea – naime, ona pruža korisne smernice o načinima uspešne integracije ključnih tema o klimi u nastavni proces.
Dok Erazmusov projekat „Teaching the Future” ulazi u svoju završnu fazu, uticaj na nastavnike i učenike obećava dugoročnu posvećenost obrazovanju o životnoj sredini, osnažujući pojedince i zajednice da se suoče sa izazovima koje nameću klimatske promene.