The International Baccalaureate (IB) Diploma program ocenjuje učenike na osnovu stečenog znanja i usvojenih veština koje će moći da upotrebe u kasnijem školovanju i životu uopšte. IB Diploma kurikulum i specifičan način predavanja su ono što će napraviti veliku razliku u životu svakog učenika, a ocena je zasluženo priznanje koje je ujedno svedočanstvo uspešno završenog IB Diploma programa.
IB ispiti proveravaju koliko je dobro učenik razumeo sadržaj konkretnog predmeta i koliko je spreman da to znanje iskoristi za svoj dalji napredak i razvoj u prevazilaženju izazova u budućnosti.
Sveobuhvatna procena i globalno prepoznati standardi uspeha
IB Diploma program procenjuje učeničke rezultate kroz direktno upoređivanje postignuća i ciljeva svakog predmeta sa IB Diploma programa pojedinačno.
DP procena (DP Assessment) utvrđuje do kog nivoa su učenici savladali napredne akademske veštine poput:
- analize i prezentovanja informacija,
- procene i građenja argumenata i
- kreativnog rešavanja problema.
Takođe se procenjuju i osnovne akademske veštine poput:
- zadržavanja znanja,
- razumevanja ključnih koncepata i
- primene standardnih metoda.
Pored ovih važnih akademskih veština, DP procenjuje internacionalne i globalne veštine koje učenicima pomažu da se uspešno snađu u bilo kom kraju sveta.
Ispiti uključuju:
- eseje,
- strukturisane probleme,
- short response pitanja i
- data response pitanja.
- textual response pitanja,
- case-study pitanja i
- pitanja sa više ponuđenih odgovora.
Osim ispita, i nastavnik ima svoju ulogu u proceni učeničkih dostignuća (unutrašnja procena) poput:
- govorne kulture,
- terenskog rada i laboratorijskog rada,
- istraživanja i
- umetnosti.
IB edukacija pomaže učeniku u ostvarenju njegovog punog potencijala
IB Diploma kurikulum pomaže učenicima da usvoje veštine analize, pisanja, komunikacije i prezentovanja. Učenici takođe putem njega stiču pravo istraživačko iskustvo, razvijaju organizacione sposobnosti, ovladavaju upravljanjem vremenom i dobijaju vrednu sposobnost da obrade odgovarajuću temu iz različitih perspektiva.
Zbog ove sveobuhvatnosti koju IB Diploma program donosi, teško je proceniti učenikovo znanje i veštine samo na osnovu ispita. Upravo zato IB predviđa i unutrašnje procene koje nastavnik vrši na osnovu utiska, rada i zalaganja koje je učenik pokazao u učionici. Ta procena ulazi u konačnu ocenu.
Visoki akademski zahtevi kao temelj uspeha u budućnosti
IB Diploma program podstiče učenike da ostvare svoje potencijale i da uvek teže boljem. To znači da pred njih postavlja visoke zahteve akademske izvrsnosti, ali im istovremeno pruža alate i sveobuhvatnu podršku da te zahteve uspešno ispune. Zbog toga su učenici koji steknu IB diplomu i sertifikate opremljeni savremenim znanjima i vrednim veštinama koji će im pomoći da se lako snađu u različitim akademskim i profesionalnim okruženjima.