U skladu sa članom 34 Statuta International Schoola, Upravni odbor International Schoola na sednici održanoj dana 7.12.2021. godine usvojio je:

PRAVILNIK O OCENJIVANJU

I Opšte odredbe

Član 1

Ovim Pravilnikom utvrđeni su ciljevi ocenjivanja dostizanja obrazovnih ishoda u skladu sa standardima Cambridge International, procedura za ocenjivanje, način evidentiranja ocena, kao i prava i obaveze nastavnika i učenika.

II Ciljevi ocenjivanja

Član 2

Ciljevi ocenjivanja dostizanja obrazovnih ishoda podrazumevaju evaluaciju znanja i kompetencija učenika prema predmetnim i ispitnim zahtevima, a u skladu sa standardima međunarodne organizacije Cambridge International, kao i uspostavljanje preciznog i standardizovanog okvira za formativno praćenje dostizanja obrazovnih ishoda Cambridge International u toku školovanja u International Schoolu.

Ocenjivanje učenika u International School sprovodi se na osnovu kriterijuma uspostavljenih od strane Cambridge International.

III Interno i eksterno ocenjivanje učenika

Član 3

U toku školske godine, ocenjivanje učenika u International School sprovodi se interno, kroz aktivno pohađanje nastave, usmene ili pismene provere znanja, projekte i domaće zadatke, od strane predmetnih nastavnika, a u skladu sa kriterijumima i standardima uspostavljenim od strane Cambridge International.

Ocena koju učenik može dobiti kroz aktivno pohađanje nastave, kroz usmene ili pismene provere znanja, projekte i domaće zadatke, izražena je slovom, a na osnovu uspeha izraženog u procentima:

  • ocenu A* učenik dobija ukoliko ostvari uspeh 90–100%;
  • ocenu A učenik dobija ukoliko ostvari uspeh 80–89%;
  • ocenu B učenik dobija ukoliko ostvari uspeh 70–79%;
  • ocenu C učenik dobija ukoliko ostvari uspeh 60–69%;
  • ocenu D učenik dobija ukoliko ostvari uspeh 50–59%;
  • ocenu E učenik dobija ukoliko ostvari uspeh 40-49%;
  • ocenu F učenik dobija ukoliko ostvari uspeh 30-39% (samo za IGCSE silabus);
    ocenu G učenik dobija ukoliko ostvari uspeh 20-29% (samo za IGCSE silabus);
    ocenu U učenik dobija ukoliko ostvari uspeh ispod 20%, odnosno ispod 40% za silabuse AS i A nivoa.

Ukoliko učenik nije prisustvovao pismenim, odnosno usmenim proverama znanja, odnosno nije uradio domaći, školski ili projektni zadatak, u elektronskom dnevniku će se registrovati oznaka X.

Smatra se da je učenik dobio pozitivnu ocenu ukoliko je ostvario uspeh od minimum 40%, odnosno ocenu E.

Evidencija o gorenavedenim ocenama se redovno vodi u toku školske godine u elektronskim dnevnicima.

Ocena na kraju polugodišta, odnosno na kraju školske godine, predstavlja prosečnu ocenu stečenih ocena u toku školske godine, odnosno oslikava kompletan razvoj kompetencija učenika prema predmetnim zahtevima i obrazovnim ishodima, a u skladu sa regulativama Cambridge International.

Član 4

Eksterno ocenjivanje učenika podrazumeva ocenjivanje zvaničnih Cambridge International ispita koje su učenici polagali u zvaničnim ispitnim rokovima (jun/novembar). Eksterno ocenjivanje je u potpunosti u nadležnosti Cambridge International i Škola ni na koji način ne može uticati na proces ocenjivanja.

Ocena zvaničnih Cambridge International ispita izražena je slovom i procentom, dok se prolazna ocena razlikuje u zavisnosti od Cambridge International kvalifikacije:

%IGCSEAS levelA level
90-100A*aA*
80-89AA
70-79BbB
60-69CcC
50-59DdD
40-49EeE
30-39FUU
20-29G
<20U

Ukoliko učenik nije prisustvovao zvaničnim ispitima Cambridge International, a prijavio je ispit, objavljeni rezultat se označava oznakom X.

Smatra se da je učenik dobio pozitivnu ocenu ukoliko je ostvario uspeh od minimum 20%, odnosno ocenu G na IGCSE nivou, odnosno 40%, ocenu E na AS ili A nivou.

IV Prava i obaveze nastavnika i učenika

Član 5

Nastavnici imaju pravo da samostalno procene tip i obim školskog, domaćeg ili projektnog zadatka koji će dodeliti učenicima, shodno planu i programu i predmetnim zahtevima i obrazovnim ishodima Cambridge International.

Ishodi školskih, domaćih i projektnih zadataka moraju predstavljati obrazovne ishode u skladu sa regulativama i predmetnim zahtevima Cambridge International.

Nastavnici imaju obavezu da kreiraju materijale i održe probne ispite u potpunosti u skladu sa regulativama i kriterijumima Cambridge International, odnosno, probni ispiti moraju predstavljati simulaciju zvaničnih ispita Cambridge International.

Nastavnik je u obavezi da u toku školske godine prati i moderira rad učenika u cilju dostizanja obrazovnih ishoda i predmetnih zahteva Cambridge International.

Nastavnik je u obavezi da u toku jednog polugodišta održi i oceni najmanje:

  • 2 pismena zadatka, odnosno 2 probna ispita za učenike u ispitnim godinama u drugom polugodištu;
  • 2 domaća zadatka ili projekta;
  • 1 test napredovanja;
  • 2 procene aktivnosti na času.

Član 6

Nastavnici su dužni da se pridržavaju sledećih smernica:

  1. svaki predmetni nastavnik ima rok od 5 (pet) dana da pregleda, ispravi i da povratnu informaciju o školskom, domaćem zadatku učeniku ili njegovom roditelju/staratelju, a 7 (sedam) dana kada je u pitanju projektni ili ispitni zadatak;
  2. ukoliko predmetni nastavnik iz opravdanih razloga nije u mogućnosti da pregleda školske, domaće, ispitne ili projektne zadatke u predviđenom roku, u obavezi je da o tome na vreme obavesti učenike;
  3. predmetni nastavnik je u obavezi da u komentaru da povratnu informaciju o kvalitetu rada i smernice za unapređenje, osim kada je u pitanju ispitni zadatak;
  4. nastavnik svojim komentarima ne sme uticati na kvalitet ispitnog zadatka koje učenik predaje kao ispitnu komponentu za Kembridž ispite;
  5. na osnovu lične procene, predmetni nastavnik ima mogućnost da prilagodi težinu i vrstu domaćih ili projektnih zadataka poštujući princip individualizacije i diferencijacije;
  6. svaki predmetni nastavnik u vrednovanju mora da se pridržava Pravilnika o ocenjivanju učenika uz mogućnost korišćenja opisnog ili brojčanog ocenjivanja;
  7. svaki nastavnik je u obavezi da reaguje na uočen plagijarizam u radovima učenika i da iste oceni ocenom U;
  8. u slučaju uočenog plagijarizma na probnim ispitima, nastavnik je dužan da rad oceni ocenom U, kao i da postupi u skladu sa Pravilnikom o ponašanju;
  9. svaki predmetni nastavnik je u obavezi da se pridržava regulativa o ocenjivanju Cambridge International pri ocenjivanju i davanju instrukcija za ispitne zadatke;
  10. svaki predmetni nastavnik može da zada najviše 1 (jedan) domaći zadatak nedeljno, dok je za projektne zadatke maksimum 2 (dva) mesečno;
  11. nastavnik nije u obavezi da prihvati školski, domaći, ispitni ili projektni zadatak ukoliko je predat nakon određenog roka;
  12. broj, način izrade i kriterijume ispitnih zadataka određuje Cambridge International Education.

Član 7

Od učenika se očekuje da razumeju važnost izrade školskih, domaćih, ispitnih ili projektnih zadataka i da poštuju sve instrukcije u vezi sa načinom i rokovima izrade istih.

Učenici imaju obavezu:

  • da se upoznaju usmeno, putem elektronske pošte ili putem školskih platformi sa vrstom domaćih, školskih, ispitnih ili projektnih zadataka, rokovima, načinom izrade i vrednovanja istih;
  • da izrade zadatke u za to predviđenom vremenskom roku;
  • da obaveste predmetnog nastavnika ukoliko nisu u mogućnosti, iz opravdanih razloga, da predaju domaći, ispitni ili projektni zadatak u za to predviđenom roku;
  • da ulože napor da zadati domaći ili projektni zadatak izrade na najbolji mogući način;
  • da se obrate predmetnom nastavniku ukoliko im je potrebna pomoć ili dodatno objašnjenje pre isteka roka zadatog za izradu zadatka;
  • da ostanu na dopunskoj nastavi na zahtev predmetnog nastavnika kako bi radili na školskom, domaćem, ispitnom ili projektnom zadatku;
  • da samostalno izrade zadati školski, domaći, ispitni ili projektni zadatak, jer je to njihova obaveza, a ne obaveza njihovih roditelja/staratelja, braće, sestara, prijatelja ili drugih rođaka;
  • da upoznaju i poštuju pravila izrade zadataka koja će im na početku školske godine biti predstavljena;
  • da upoznaju i poštuju odeljak Pravilnika o školskim, domaćim i ispitnim zadacima, plagijarizmu i kršenju autorskih prava koji se odnosi na sprečavanje plagijarizma i kršenje autorskih prava;
  • da sarađuju sa članovima grupe, ukoliko je školski, domaći, ispitni ili projektni zadatak tog tipa.

Učenici imaju pravo da:

  • dobiju povratnu informaciju o kvalitetu rada i smernice za unapređenje, osim ako je u pitanju ispitni zadatak;
  • traže produženje roka potrebnog za izradu domaćeg ili projektnog zadatka ukoliko su opravdano sprečeni;
  • ulože prigovor predmetnom nastavniku ukoliko nisu zadovoljni vrednovanjem, osim u slučaju ispitnog zadatka, kada se vrednovanje odvija prema Pravilniku o ocenjivanju Cambridge International Education.

Učenicima je zabranjeno da predaju radove u kojima su navedeni plagirani delovi.

Nastavnik je u obavezi da proveri da li je predat rad učenika njegovo originalno delo.

Ukoliko školski, domaći, projektni zadatak ili pismena provera znanja učenika sadrži elemente plagijarizma, nastavnik ima obavezu da odbije rad i dodeli učeniku ocenu U.

Ukoliko probni ispit sadrži elemente plagijarizma, nastavnik ima obavezu da učeniku dodeli ocenu U i da dalje postupi prema odredbama Pravilnika o ponašanju.

Ispitni zadaci koji sadrže elemente plagijarizma neće bti uzeti u obzir, što može rezultirati time da učenik padne ispit.

Ako učenik nije zadovoljan svojim rezultatima, može podneti zvaničan prigovor upravi Škole.

Uprava škole će izvršiti ponovno ocenjivanje rada učenika i prikupiti sve dokaze, u roku od 8 dana od dana kada je učenik podneo prigovor.

Uprava Škole će komunicirati sa učenikom i njegovim roditeljem/zakonskim zastupnikom i doneti odluku na osnovu svih raspoloživih dokaza.

Ako odluka ili ishod nisu zadovoljavajući za učenika ili njegovog/njenog roditelja/ zakonskog zastupnika, mogu uložiti žalbu.

Uprava Škole će formirati odbor za žalbe u koji će biti uključeni: predmetni nastavnik koji u ovom slučaju ne predaje učeniku, direktor škole i koordinatori odeljenja prirodnih odnosno društvenih nauka.

Odbor za žalbe doneće konačnu odluku na osnovu svih raspoloživih dokaza najkasnije 15 dana od dana predaje žalbe školi.

Odluka odbora za žalbe je konačna.

Žalbe i prigovori na ocene završnih ispita mogu se podneti međunarodnoj ispitnoj organizaciji. Žalbe i prigovore podnosi koordinator u Školi i odluka međunarodne ispitne organizacije je konačna.

Član 8

Zabranjeno je slikanje, skeniranje i deljenje pismenih zadataka, probnih ispita i ispitnih komponenti.

Škola je u obavezi da pismene zadatke i komponente za ispite skladišti na sigurnom mestu.

Roditelji, odnosno zakonski zastupnici učenika imaju pravo na uvid u pismene zadatke isključivo u prostorijama škole.

V Prava i obaveze škole

Član 9

Škola je u obavezi da nastavnicima obezbedi materijale za ocenjivanje učenika u skladu sa standardima Cambridge International, koji uključuju, ali nisu ograničeni na:

  • Primere ispitnih zadataka iz prethodnih ispitnih rokova;
  • Ključeve za ocenjivanje zadataka;
  • Silabus predmeta koji nastavnik predaje.

Za sprovođenje procesa ocenjivanja u toku školske godine u skladu sa standardima i zahtevima Cambridge International zaduženi su Koordinatori departmana za prirodne nauke i društvene nauke i jezike.

Član 10

Uoči svakog ispitnog roka, škola je u obavezi da organizaciji Cambridge International dostavi predložene ocene za svakog učenika.

Škola ima pravo i obavezu da formira predviđenu ocenu za učenika na osnovu prosečne ocene koje je učenik stekao na probnim ispitima u predviđenim rokovima.

Predložena ocena, kao i konačna ocena na ispitu, mogu se razlikovati od zaključene ocene na kraju školske godine u Izveštaju o uspehu učenika, na osnovu zaključne ocene koja uključuje i ocene iz domaćih zadataka, projektnih aktivnosti i učešća u nastavi.

VI Završne odredbe

Član 11

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od postavljanja na oglasnu tablu škole, a primenjivaće se počev od 10.1.2022. godine

Predsednik Upravnog odbora

__________________
Nikola Subotić

Register
Upis za generaciju 2025/26. je u toku! Prijavite se ovde »