International School od samog osnivanja ispunjava i sprovodi visoke kriterijume i zvanične standarde po kojima je prepoznata kao obrazovna ustanova visokog kvaliteta.

Standardi koji se koriste u nastavi u International Schoolu rezultat su sveobuhvatne i stručne analize najkvalitetnijih savremenih nastavnih metoda, iskustva u upotrebi tehnologije u nastavi, težnje ka što efektivnijem nastavnom procesu i potrebe za usklađenošću rada sa definisanim i zakonski uspostavljenim standardima i regulativama.

Ovi standardi čvrsto su utemeljeni na dugogodišnjem iskustvu uspešnog rada i oslanjanju na proverene prakse koje se primenjuju u najboljim svetskim školama, uz implementaciju visokih evropskih obrazovnih standarda. Zahvaljujući tome, International School sa uspehom primenjuje ove principe u svakodnevnom radu.

Visoki standardi izvrsnosti glavni su razlog zbog koga je International School kod nas i u regionu prepoznat kao škola koja svojim učenicima pruža vrhunski kvalitet nastave i savremene pristupe. Njeni učenici bez problema nastavljaju obrazovni put u najboljim svetskim školama i na fakultetima širom sveta. Implementacija i ostvarivanje standarda u International Schoolu pažljivo se i redovno nadgledaju i unapređuju kako bi se osiguralo da učenici uvek dobijaju najkvalitetnije znanje.

10 načela standarda ostvarenih u International Schoolu

1. Kvalitetno obrazovanje je univerzalno ljudsko pravo i, kao takvo, predstavlja preduslov za uspešno funkcionisanje pojedinca i društva.

2. Za kvalitetno obrazovanje neophodan je kvalitetan rad obrazovne ustanove u svim okolnostima.

3. Za sprovođenje kvalitetnog rada obrazovne ustanove zadužen je obrazovani, kvalifikovani i kompetentni stručni kadar, u skladu sa definisanim i zakonski uspostavljenim standardima i regulativama.

4. Standardi i prakse obrazovne ustanove moraju odgovarati potrebama obrazovne ustanove, pravnim zahtevima, savremenim potrebama i zahtevima pojedinca i društva.

5. Kvalitetan rad obrazovne ustanove predstavlja preduslov za usvajanje vrednosti, donošenje adekvatnih odluka i izbora, kao i preduslov za uspeh u privatnom, društvenom i profesionalnom životu pojedinca.

6. Kvalitetan rad obrazovne ustanove podrazumeva efektivnu, etičku, društveno odgovornu i ekološku praksu.

7. Svi članovi zajednice obrazovne ustanove imaju zajednički cilj uspostavljanja kvalitetnog obrazovanja za sve učenike i međusobno sarađuju i neguju komunikaciju baziranu na poštovanju i razumevanju.

8. Obrazovne ustanove koriste Priručnik za samoevaluaciju obrazovnih ustanova u svrhu samoprocene, moderacije praksi i aktivnosti i podrške svim članovima zajednice obrazovne ustanove.

9. Kvalitet rada obrazovne ustanove ogleda se u etičkim, ekološkim i profesionalnim aktivnostima, uz poštovanje opštih principa i pravila ponašanja i sprovođenje aktivnosti koje doprinose opštem dobru svih članova društva.

10. Svi članovi zajednice obrazovne ustanove konstantno ocenjuju, moderiraju i unapređuju sopstvenu praksu i aktivnosti, obezbeđujući kvalitet rada obrazovne ustanove u službi svih učenika, nastavnika, roditelja i društvene zajednice, bez obzira na to kakve su okolnosti.

Dokumenti na osnovu kojih se sprovode standardi u International Schoolu

1) Standardi za nastavnike

Nastavnici u International Schoolu ispunjavaju visoke standarde koji podrazumevaju sinergiju profesionalnih kompetencija, poštovanje etičkih načela i primenu inovativnih nastavnih praksi.

Standardi obuhvataju:

  • unapređenje kompetencija i inovativnost u nastavi,
  • odgovornost za napredak učenika,
  • profesionalnost i negovanje radne etike.
standardi_za_nastavnike

2) Standardi za pedagoške lidere

Pedagoški lideri imaju ključnu ulogu u unapređenju nastavnih procesa i podizanju kvaliteta obrazovne ustanove.

Standardi definišu:

  • razvoj kompetencija i veština efektivnog upravljanja,
  • odgovornost za unapređenje rada obrazovne ustanove,
  • kontinuirano profesionalno usavršavanje.
standardi_za_uprave_obrazovnih_ustanova

3) Standardi za učenike

Standardi za učenike predstavljaju spoj vrednosti, načela, akademskih kompetencija i aktivnosti koje promovišu celoživotno učenje, razvoj socioemocionalnih, digitalnih i akademskih kompetencija i odgovoran odnos prema radu i sopstvenom napretku.

Fokus je na tri ključne oblasti:

  • akademski razvoj,
  • socioemocionalni razvoj,
  • psihofizički razvoj.
standardi_za_ucenike

4) Priručnik za samoevaluaciju obrazovnih standarda

Proces samoevaluacije predstavlja važan mehanizam za praćenje i unapređivanje kvaliteta nastave. Ovaj proces obuhvata:

  • misiju, viziju i etos obrazovne ustanove,
  • kvalitet organizacije i upravljanja,
  • kvalitet obrazovno-vaspitnog rada,
  • sisteme podrške učenicima, nastavnicima i roditeljima,
  • razvoj i unapređenje kvaliteta rada škole.

Evaluaciju sprovodi stručni tim koji proverava ispunjenost ključnih indikatora kvaliteta i identifikuje oblasti za dalji razvoj.

prirucnik_za_samoevaluaciju_skola

5) Priručnik za nastavnike

„Priručnik za nastavnike” pruža smernice za izvođenje nastave u skladu sa najvišim savremenim obrazovnim standardima.

Sadrži:

  • savremene pristupe nastavi,
  • načine integracije tehnologije u obrazovanje,
  • nove paradigme kompetencija savremenog nastavnika.

Savremeni nastavnik 21. veka poseduje sposobnost prilagođavanja standardima škola budućnosti, razvija kreativne i digitalne kompetencije i oblikuje nastavu tako da odgovori zahtevima savremenog društva.

prirucnik_za_nastavnike
Register
Upis za generaciju 2026/27. je u toku! Prijavite se ovde »