Odomaćeni francuski
Da li zapravo postoji neki razlog zašto različita interesovanja, hobiji, opuštanje tokom vikenda i vannastavne aktivnosti ne bi bili tretirani kao legitimni izvori materijala za učenje? Au contraire, ubeđeni su u ovoj školi. Recimo, kako bi bolje ulenici mogli da iskuse pravi francuski jezik nego tako što gledaju i slušaju kako njihovi vršnjaci iz Francuske na francuskom govore o interesantnim stvarima – a onda to i sami rade?
Nakon zagrevanja uz onlajn kviz aplikaciju Quizlet, kroz koju su proširili svoj rečnik, i malo rada u grupama i vežbanja izgovora, učenici su gledali video-snimke svojih vršnjaka iz Francuske, u kojima oni pokazuju i opisuju kako provode slobodno vreme, šta vole da rade, kakvu muziku slušaju…
Kako bi odmah i primenili novostečeno znanje reči i gramatike, učenici su dobili kreativne domaće zadatke. Rečeno im je da naprave video u kom predstavljaju svoje hobije. Uputstva nastavnika bila su vrlo jasna – da bi napravili savršen video, bilo je potrebno samo da ih slede. Ključ je bio u tome da u videu moraju da govore francuski. Ovaj domaći bio je pun pogodak, jer su se učenici predstavili kroz širok dijapazon aktivnosti – kulinarstvo, pevanje, slikanje, sport… Ovi snimci su značajni i sa didaktičkog stanovišta, jer su učenici kroz njih proširirili znanje koje su već stekli na času, kombinujući jezičke kompetencije i modernu tehnologiju. Evo jednog od njih.
Savladavanje prošlog vremena kroz biografiju Koko Šanel
Na časovima francuskog jezika, naši učenici savladali su praktičnu upotrebu raznih aspekata jezika i razvijali kritičko mišljenje kroz diskusiju o različitim sferama kulture, umetnosti, politike, sporta, istorije itd.
Na primer, učenici su obradili prošlo vreme pomoću biografskih tekstova o istaknutim francuskim i drugim frankofonim ličnostima poput Koko Šanel i Žaka Prevera. Nakon toga, nastavnica francuskog rekla im je da iskoriste tekstove koje su obradili kao model za sopstvene radove.
Učenici su na taj način postigli nekoliko ciljeva: naučili su kako da koriste prošlo vreme izbegavši dosadni uobičajeni, strogo gramatički pristup, saznali mnogo toga o francuskoj kulturi i dobili nadahnuće da sprovedu sopstvena istraživanja.
Da bi videla kako se učenici snalaze u grupnim aktivnostima, je podelila odeljenje u dve velike grupe. Svaka od njih dobila je zadatak da pripremi prezentaciju o programu razmene studenata.
Učenici su savladali upotrebu prideva koji se odnose na različite nacionalnosti, države, Evropsku uniju, kao i emocije koje se tiču učenja stranih jezika, kroz prozentaciju o programu razmene studenata Erazmus.