U skladu sa odredbama Statuta International Schoola, Upravni odbor International Schoola (u daljem tekstu: Škola), na sastanku održanom 19.08.2020., usvojio je:

Pravilnik o merama, načinu i postupku zaštite i bezbednosti učenika za vreme obrazovnovaspitnog rada i drugih aktivnosti koje organizuje International School

Osnovne odredbe

Član 1

Pravilnikom o merama, načinu i postupku zaštite i bezbednosti učenika propisuju se mere, način i postupak zaštite i bezbednosti učenika Škole za vreme boravka u Školi i za vreme izvođenja svih aktivnosti koje organizuje Škola, način njihovog sprovođenja i odgovornost zaposlenih i učenika za neizvršavanje odredaba ovog pravilnika.

Zaštita i bezbednost učenika obezbeđuju se u skladu sa bližim uslovima, oblicima, merama, načinu, postupku i smernicama za zaštitu i bezbednost učenika, koje propisuje ministar prosvete.

Član 2

Ovim pravilnikom učenicima se obezbeđuje pravo na zaštitu i bezbednost:

  • u školskoj zgradi i školskom dvorištu;
  • van školske zgrade i školskog dvorišta – za vreme ostvarivanja obrazovnovaspitnog rada ili drugih nastavnih i vannastavnih aktivnosti koje organizuje Škola.

Član 3

Učenici imaju pravo na zaštitu i bezbednost od:

  • postupaka drugih lica;
  • bolesti i povreda;
  • opasnosti i štetnosti u toku obrazovnovaspitnog rada u Školi;
  • požara, poplave, elementarnih nepogoda i drugih prirodnih pojava koje mogu ugroziti bezbednost.

Član 4

Nastavnik razredne nastave, odeljenjski starešina i predmetni nastavnici u obavezi su da u svakodnevnom kontaktu sa učenicima učenike upoznaju sa opasnostima sa kojima se mogu suočiti za vreme boravka u Školi i izvođenja drugih aktivnosti koje organizuje Škola, kao i sa načinom ponašanja kojim se te opasnosti mogu izbeći ili otkloniti.

Član 5

Odredbe ovog pravilnika dužni su da poštuju svi zaposleni u Školi, učenici, roditelji, odnosno zakonski zastupnici učenika (u daljem tekstu: roditelji) i treća lica kada se nalaze u školskoj zgradi, školskom dvorištu ili na drugom mestu na kojem se ostvaruje obrazovnovaspitni rad ili druga aktivnost u organizaciji Škole.

Član 6

Nesprovođenje i nepridržavanje mera, načina i postupka zaštite i bezbednosti od strane zaposlenih, propisanih ovim pravilnikom, smatra se težom povredom radnih obaveza, za koju se vodi disciplinski postupak, u skladu sa Zakonom.

Disciplinska odgovornost zaposlenih ne isključuje krivičnu i materijalnu odgovornost.

Svesno nepridržavanje pravila i mera bezbednosti od strane učenika, propisanih ovim pravilnikom, smatra se težom povredom obaveza učenika, za koju se vodi vaspitno-disciplinski postupak, u skladu sa Zakonom.

Član 7

Zaposleni, roditelji i učenici obavezni su da direktoru, sekretaru Škole, dežurnom nastavniku, psihologu škole ili drugom ovlašćenom licu prijave svaku pojavu za koju posumnjaju da bi mogla da ugrozi bezbednost učenika.

Član 8

Posebna obaveza direktora je da povremeno, bez prethodne najave, a najmanje jedanput mesečno, proverava da li se sprovode mere za ostvarivanje zaštite i bezbednosti učenika.

Nesprovođenje mera bezbednosti i zaštite učenika, propisanih ovim pravilnikom, predstavlja razlog za razrešenje direktora, u skladu sa Zakonom.

Član 9

Škola sarađuje sa državnim organima, organima opštine i drugim subjektima i nadležnim institucijama sa kojima je takva saradnja potrebna u postupku obezbeđivanja i sprovođenja mera utvrđenih ovim pravilnikom.

Član 10

Na materiju koju uređuje ovaj pravilnik shodno se primenjuju odredbe drugih opštih akata Škole čija je primena od značaja za ostvarivanje zaštite i bezbednosti učenika.

Zaštita i bezbednost u školskoj zgradi i u školskom dvorištu

Član 11

Za vreme trajanja nastave i drugih aktivnosti, stalno su otključana ulazna vrata Škole.

Za otključavanje ulaznih vrata ovlašćeno je obezbeđenje Škole.

Obezbeđenje otključava ulaz za učenike pola sata pre početka nastave, proverava stanje školskih prostorija i o tome obaveštava direktora, ili sekretara, a u slučaju potrebe preduzima neophodne mere.

Član 12

Kada se u Školi ne izvodi nastava i druge aktivnosti, sve kapije na školskom dvorištu i sva ulazna vrata na školskoj zgradi su zaključana.

Za otključavanje kapije i ulaznih vrata na početku radnog vremena zaduženo je obezbeđenje Škole, a za zaključavanje kapije i ulaznih vrata na kraju radnog vremena zaduženo je obezbeđenje Škole, a u njihovom odsustvu – drugo lice, po ovlašćenju direktora.

Član 13

Ponašanje učenika pre, za vreme i posle održavanja nastave i drugih aktivnosti u Školi, ulaz i izlaz iz Škole, dežurstva, odnosi sa drugim učenicima i zaposlenima i druga prava, obaveze i odgovornosti učenika koje se odnose na njihovo ponašanje uređeni su aktom kojim se propisuju pravila ponašanja u Školi.

Obaveze dežurnih nastavnika pre početka nastave, za vreme odmora i nakon završetka nastave, za vreme boravka učenika u Školi uređene su aktom kojim se propisuju pravila ponašanja u Školi.

Obaveze nastavnika, odeljenjskih starešina, predmetnih nastavnika i svih zaposlenih, kao i roditelja za vreme boravka u školi i prijem i kretanje lica koja dolaze u školu, zabrana pušenja, unošenja eksplozivnih materija i drugih opasnih predmeta, uređeni su aktom kojim se propisuju pravila ponašanja u Školi.

Zaštita od bolesti i povreda

Član 14

Radi ostvarivanja zaštite i bezbednosti učenika od bolesti i širenja zaraze, Škola:

  1. se stara o urednosti i čistoći školskih prostorija i školskog dvorišta, u skladu sa sanitarno-higijenskim propisima i merama;
  2. organizuje obavljanje propisanih periodičnih sistematskih lekarskih pregleda učenika;
  3. postupa po merama nadležnih organa naloženim u skladu sa propisima u oblasti zdravstva;
  4. u slučaju promena kod učenika koje se odnose na njegovo zdravstveno stanje obaveštava roditelja, preduzima hitne mere ukoliko su neophodne, odnosno pruža neodložnu prvu pomoć učeniku, a po potrebi obaveštava nadležnu zdravstvenu instituciju;
  5. obaveštava roditelja učenika čije zdravstveno stanje, prema proceni direktora, pomoćnika direktora, nastavnika ili stručnog saradnika, može predstavljati opasnost za druge učenike i zaposlena lica;
  6. u saradnji sa zdravstvenom ustanovom za bolesti zavisnosti, sa kojom ima zaključen ugovor, vrši nenajavljeno testiranje učenika Škole na prisustvo narkotičkih sredstava i/ili psihoaktivnih supstanci u organizmu tokom cele školske godine, u prostorijama Škole, uz prisustvo medicinskog osoblja napred navedene zdravstvene ustanove;
  7. u saradnji sa nadležnom ustanovom/laboratorijom, vrši nenajavljeno testiranje učenika Škole na prisustvo alkohola u organizmu učenika, tokom cele školske godine;
  8. sprovodi časove praktične nastave u skladu sa regulativana Cambridge International i zakonima Republike Srbije.

Član 15

Radi ostvarivanja zaštite i bezbednosti učenika od povreda, Škola:

  1. obezbeđuje nabavku i korišćenje školskog nameštaja, nastavnih i drugih sredstava koji su bezbedni za upotrebu i odgovaraju psihofizičkim svojstvima učenika;
  2. primenjuje standarde i normative koji se odnose na školski prostor, broj učenika u odeljenju i druge uslove za obavljanje delatnosti;
  3. obezbeđuje stalni nadzor nastavnika ili stručnog saradnika za vreme rada na uređajima ili sa predmetima koji mogu izazvati povredu, kao i za vreme izvođenja aktivnosti koje predstavljaju potencijalnu opasnost za nastanak povrede.

Član 16

Obaveza roditelja je da učenika, čije je zdravstveno stanje takvo da može da predstavlja opasnost za druge učenike i zaposlene, odvedu na odgovarajući zdravstveni pregled i ne šalju ga na nastavu i druge aktivnosti koje organizuje Škola dok ne dobije odgovarajuću potvrdu lekara o zdravstvenoj sposobnosti.

Zaštita od požara, poplave, električne struje, udara groma i drugih opasnih pojava

Član 17

Radi ostvarivanja zaštite od požara, zaposleni i učenici su dužni da sprovode mere propisane Zakonom o zaštiti od požara, drugih propisa koji uređuju ovu materiju, planova zaštite od požara, odluka nadležnog organa jedinice lokalne samouprave, Školskog odbora i drugih organa, kao i opšteg akta Škole kojim se uređuju način, postupak i mere u oblasti protivpožarne zaštite.

Član 18

Radi ostvarivanja zaštite i bezbednosti od poplave i/ili izlivanja fekalija, stručno lice koje angažuje Škola proverava ispravnost vodovodnih i kanalizacionih instalacija i preduzima potrebne mere u slučaju uočenih promena koje mogu ugroziti bezbednost učenika i zaposlenih u Školi.

Svi zaposleni i učenici obavezni su da bez odlaganja obaveste direktora ili sekretara o uočenim promenama na vodovodnim i kanalizacionim instalacijama koje mogu ugroziti bezbednost učenika i zaposlenih u Školi.

Član 19

Radi ostvarivanja zaštite i bezbednosti od električne struje, stručno lice koje angažuje Škola proverava ispravnost električnih instalacija i preduzima potrebne mere u slučaju uočenih promena koje mogu ugroziti bezbednost učenika i zaposlenih u Školi.

Svi zaposleni i učenici obavezni su da bez odlaganja obaveste direktora ili sekretara o uočenim promenama na električnim instalacijama koje mogu ugroziti bezbednost.

Član 20

Uređaji, drugi predmeti i materije koji se koriste u nastavnom procesu, za održavanje higijene ili u druge svrhe moraju se držati van domašaja neovlašćenih lica, ako mogu predstavljati opasnost po život i zdravlje učenika.

Član 21

Radi ostvarivanja zaštite i bezbednosti od udara groma, stručno lice koje angažuje Škola redovno proverava ispravnost gromobranskih instalacija, u skladu sa propisima u toj materiji.

Svi zaposleni i učenici obavezni su da bez odlaganja obaveste direktora, pomoćnika direktora ili sekretara o uočenim promenama na gromobranskim instalacijama koje mogu dovesti u pitanje njihovo funkcionisanje.

Član 22

Zaštita i bezbednost od drugih opasnih stvari i pojava ostvaruje se shodnom primenom članova 18–21 ovog pravilnika.

Zaštita i bezbednost na putu između kuće i škole

Član 23

Škola ne preuzima i ne snosi odgovornost za zaštitu zdravlja i bezbednosti učenika na putu od kuće do škole i obrnuto, kao i na putu od kuće do mesta na kome se održavaju određeni sadržaji obrazovnovaspitnog rada sa učenicima, a za koje Škola ne obezbeđuje usluge prevoza.

Odgovornost za zaštitu zdravlja i bezbednosti učenika u slučajevima iz stava 1 u nadležnosti je učenika i roditelja.

Škola, odnosno nastavno osoblje, u obavezi je da u saradnji sa zaposlenima ustanova, odnosno objekata u prostorijama u kojima se organizuje deo sadržaja iz obrazovnovaspitnog rada sa učenicima, preduzima sve potrebne mere zaštite zdravlja i bezbednosti učenika.

Član 24

Škola pred nadležnim organima pokreće inicijative radi poboljšanja bezbednosti u saobraćaju na prilazima Školi (postavljanje „ležećih policajaca”, semafora i drugih uređaja, organizovanje dežurstva saobraćajnih policajaca i tako dalje).

Član 25

Zaštita učenika u saobraćaju obezbeđuje se organizovanjem predavanja saobraćajnih stručnjaka, prikazivanjem filmova o saobraćaju, razgovorom na časovima odeljenjske zajednice i roditeljskim sastancima.

Zaštita i bezbednost van zgrade škole i školskog dvorišta za vreme ostvarivanja obrazovnovaspitnog rada i drugih aktivnosti koje organizuje Škola

Član 26

Na ostvarivanje zaštite i bezbednosti učenika za vreme boravka na ekskurziji, kao i za vreme izvođenja neke druge aktivnosti van zgrade Škole i školskog dvorišta, primenjuju se osnovne odredbe Pravilnika, a shodno tome se primenjuju njegove odredbe o ostvarivanju zaštite i bezbednosti učenika u zgradi Škole i školskom dvorištu.

Zaštita i bezbednost učenika za vreme izvođenja ekskurzija/studijskog putovanja

Član 27

Ekskurzija, izlet i nastava u prirodi, kao oblik obrazovnovaspitnog rada, izvodi se u skladu sa Godišnjim planom rada škole i programom za organizovanje ekskurzije, izleta i nastave u prirodi.

Ekskurzija i izlet mogu se izvoditi nakon dobijene saglasnosti roditelja.

Član 28

Prilikom izbora ponuđača za izvođenje ekskurzije i izleta, Škola će posebnu pažnju posvetiti njegovoj osposobljenosti za ostvarivanje zaštite i bezbednosti učenika za vreme aktivnosti koja se organizuje.

Ugovor koji se zaključuje za izvođenje ekskurzije i izleta mora da sadrži posebne stavke koje se odnose na preduzimanje mera zaštite i bezbednosti učenika.

Osposobljenost ponuđača za ostvarivanje zaštite i bezbednosti učenika odnosi se naročito na:

  • posedovanje odgovarajuće licence za rad;
  • kadrovsku i tehničku opremljenost za organizovanje putovanja učenika;
  • kadrovsku i tehničku opremljenost za ostvarivanje zaštite i bezbednosti učenika u objektu u kojem su smešteni (fizičko i tehničko obezbeđenje objekta, obezbeđena medicinska pomoć i tako dalje);
  • kvalitet ishrane učenika;
  • kvalitet i tehničke karakteristike autobusa.
  • Smeštaj učenika na ekskurziji i izletu mora se obezbediti samo u objektima koji ispunjavaju uslove za izvođenje ovih oblika obrazovnovaspitnog rada.

Obaveze škole u zaštiti od diskriminacije, zlostavljanja, zanemarivanja, stranačkog organizovanja i delovanja

Član 29

Ostvarivanju ovog vida zaštite i bezbednosti učenika služi poštovanje odredaba pravila ponašanja u Školi i aktivnosti stručnog tima za zaštitu od diskriminacije, nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja.

Član 30

U Školi su zabranjeni diskriminacija i diskriminatorno postupanje, kojim se na neposredan ili posredan, otvoren ili prikriven način, neopravdano pravi razlika ili nejednako postupa, odnosno vrši propuštanje (isključivanje, ograničavanje ili davanje prvenstva), u odnosu na lice ili grupe lica, kao i na članove njihovih porodica ili njima bliskih lica, na otvoren ili prikriven način, a koji se zasniva na rasi, boji kože, precima, državljanstvu, statusu migranta, odnosno raseljenog lica, nacionalnoj pripadnosti ili etničkom poreklu, jeziku, verskim ili političkim ubeđenjima, polu, rodnom identitetu, seksualnoj orijentaciji, imovnom stanju, socijalnom i kulturnom poreklu, rođenju, genetskim osobenostima, zdrav­stve­nom stanju, smetnji u razvoju i invaliditetu, bračnom i porodičnom statusu, osuđi­vanosti, starosnom dobu, izgledu, članstvu u političkim, sindikalnim i drugim organizacijama i drugim stvarnim, odnosno pretpostavljenim ličnim svojstvima, kao i po drugim osnovima utvrđenim zakonom kojim se propisuje zabrana diskriminacije.

Ne smatraju se diskriminacijom posebne mere uvedene radi postizanja pune ravnopravnosti, zaštite i napretka lica, odnosno grupe lica, koja se nalaze u nejed­nakom položaju.

Škola je dužna da preduzme sve mere propisane Zakonom o osnovama sistama obrazovanja i vaspitanja kada se posumnja ili utvrdi diskriminatorno ponašanje u Školi.

Član 31

Pod nasiljem i zlostavljanjem podrazumeva se svaki oblik jedanput učinjenog, odnosno ponavljanog verbalnog ili neverbalnog ponašanja koje ima za posledicu stvarno ili potencijalno ugrožavanje zdravlja, razvoja i dostojanstva ličnosti učenika.

Zanemarivanje i nemarno postupanje predstavlja propuštanje Škole ili zaposlenog da obezbedi uslove za pravilan razvoj učenika.

Škola je dužna da odmah podnese prijavu nadležnom organu ako se kod učenika primete znaci nasilja, zlostavljanja ili zanemarivanja.

Član 32

Fizičkim nasiljem smatra se: fizičko kažnjavanje učenika od strane zapo­sle­nog, roditelja ili trećeg lica u Školi; svako ponašanje koje može da dovede do stvar­nog ili potencijalnog telesnog povređivanja učenika ili zaposlenog; nasilno ponaša­nje zaposlenog prema učeniku, kao i učenika prema drugom učeniku ili zapo­slenom.

Psihičkim nasiljem smatra se ponašanje koje dovodi do trenutnog ili trajnog ugrožavanja psihičkog i emocionalnog zdravlja i dostojanstva.

Socijalnim nasiljem smatra se isključivanje učenika iz grupe vršnjaka i različitih oblika aktivnosti Škole.

Seksualnim nasiljem i zlostavljanjem smatra se ponašanje kojim se učenik seksualno uznemirava, navodi ili primorava na učešće u seksualnim aktivnostima koje ne želi, ne shvata ili za koje nije razvojno dorastao ili se koristi za prosti­tuciju, pornografiju i druge oblike seksualne eksploatacije.

Digitalnim nasiljem i zlostavljanjem smatra se zloupotreba informaciono-komunikacionih tehnologija koja može da ima za posledicu povredu druge ličnosti i ugrožavanje dostojanstva i ostvaruje se slanjem poruka elektronskom poštom, SMS-om, MMS-om, putem veb-sajta (web site), četovanjem, uključivanjem u forume, socijalne mre­že i drugim oblicima digitalne komunikacije.

Škola je dužna da nadležnom organu prijavi svaki oblik nasilja, zlostav­lja­nja i zanemarivanja u Školi počinjen od strane roditelja ili trećeg lica u Školi.

Član 33

U Školi je zabranjeno svako ponašanje kojim se vređa ugled, čast ili dosto­janstvo – zaposlenog prema učeniku, učenika prema zaposlenom, roditelja ili trećeg lica prema zaposlenom, zaposlenog prema roditelju, učenika prema drugom učeniku.

Direktor Škole (u daljem tekstu: direk­tor) dužan je da u roku od tri dana od dana saznanja za povredu zabrane iz stava 1 ovog člana preduzme odgovarajuće aktivnosti i mere u okviru nadležnosti Škole.

Član 34

U Školi je zabranjeno stranačko organizovanje i delovanje i korišćenje prostora Škole u te svrhe.

Član 35

Prema učenicima koji čine povrede obaveza učenika i povrede zabrana mogu se primenjivati samo one mere koje su utvrđene Zakonom ili opštim aktom Škole.

Završne odredbe

Član 36

Izmene i dopune ovog pravilnika vrše se na isti način i po postupku propisanom za njegovo donošenje.

Član 37

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja na oglasnoj tabli Škole.

Predsednik Upravnog odbora

____________________________

Nikola Subotić

Register
Upis za generaciju 2024/25. je u toku! Prijavite se ovde »