Na nedavnom času iz Sciencea za učenike iz Year 7, učenici su se upoznali sa fascinantnim svetom ćelija kroz zanimljivu i praktičnu aktivnost. Nastavnica Nađa je podelila odeljenje u timove, a svaki tim je imao zadatak da napravi anatomski korektne modele ćelija koristeći LEGO kocke.
Ovaj pristup učenju ne samo da je oživeo naučne koncepte, već je podstakao i kreativnost učenika. Praveći ove modele, učenici su stekli dublje razumevanje strukture ćelije, poput jedra, citoplazme i ćelijske membrane, i kako ovi delovi funkcionišu zajedno kako bi ćelije opstale.
Snaga timskog rada i kreativnosti
Ovakav način učenja pomaže učenicima da lakše zapamte informacije, jer aktivno učestvuju na času umesto da samo pasivno upijaju znanje. Takođe dodatno podstiče angažovanost, olakšavajući učenicima da se povežu sa složenim temama.
Uključivanje kreativnosti i igre u časove stvara okruženje u kojem učenje deluje kao istraživanje, a ne obaveza. Dok su učenici sarađivali i rešavali probleme prilikom izrade svojih modela, ne samo da su učili o ćelijama, već su razvijali i veštine timskog rada i kritičkog mišljenja. Ova kombinacija obrazovanja i zabave čini učenje prijatnijim i podstiče radoznalost, što je ključno za celoživotno učenje.