Na osnovu člana 34 Statuta International Schoola, na sednici održanoj dana 25.08.2020. Upravni odbor International Schoola usvojio je:

Pravilnik o tutorskom programu podučavanja učenika

Osnovne odredbe

Član 1

Učenici tutori (u daljem tekstu: tutori) su učenici koji su se svojim znanjem i zalaganjem istakli u školi, u akademskim i vannastavnim aktivnostima.

Tutori promovišu vrednosti Škole i predstavljaju uzore za druge učenike.

Tutori

Član 2

Učenici tutori se u 11, 12 i 13 godini biraju na za obavljanje dužnosti u toku školske godine. Mandat tutora u 11, 12 i 13 godini počinje 1.oktobra i završava se poslednjeg dana školske godine u mesecu junu.

Za učenike Year 10 mandat počinje 1.novembra i završava se poslednjeg dana školske godine u junu.

Učenici se mogu prijaviti na poziciju tutora svake godine tokom svog školovanja u Školi.

Izbor predmeta

Član 3

Na početku školske godine, u septembru, supervizori programa (u daljem tekstu: supervizori) sprovode upitnik o zainteresovanosti učenika škole za ulogu tutora.

Učenici Year 10 će popunjavati upitnik u oktobru.

Upitnik za odabir tutora se zatvara pretposlednjeg radnog dana u mesecu septembru, odnosno pretposlednjeg radnog dana u mesecu oktobru za učenike Year 10.

Upitnik pomenut u stavu 1 i 2 ovog člana sadrži opis pozicije i obaveze tutora, kao i izbor predmeta iz kojih učenici žele da podučavaju druge učenike.

Učenici Year 12 i Year 13 mogu izabrati i predmete sa IGCSE i AS/A nivoa, dok učenici Year 10 i Year 11 mogu birati samo IGCSE predmete.

Učenici mogu birati jedan ili više predmeta iz kojih su postigli najviši akademski uspeh.

Izbor učenika za poziciju tutora

Član 4

Upitnik za odabir tutora, pomenut u paragrafu 1 i 2 člana 3, se zatvara pretposlednjeg radnog dana u mesecu septembru, odnosno mesecu oktobru za Year 10 učenike.

Odabir se vrši javnim glasanjem nastavnika i potrebna je prosta većina glasova za odabir. Ukoliko je glasanje izjednačeno, konačnu odluku o odabiru donosi razredni starešina.

Nastavnici imaju pravo da odluče o izboru tutora prilagođavajući broj predmeta popunjenih u upitniku. Lista konačnih tutora se objavljuje sledećeg radnog dana na školskoj oglasnoj tabli i/ili putem e-mejla i sadrži imena učenika i predmete koje će podučavati.

Mandat tutora

Član 5

Učenici tutori u 11, 12 i 13 godini se biraju na dužnost u toku školske godine. Mandat tutora u 11, 12 i 13 godini počinje 1og oktobra i završava se poslednjeg dana školske godine u mesecu junu.

Za učenike Year 10 mandat počinje 1. novembra i završava se poslednjeg dana školske godine, u junu.

Učenici se mogu prijaviti na poziciju tutora svake godine u toku svog školovanja.

Mandat tutora se može prekinuti ako:

  1. tutor pokaže inicijativu za prekid mandata.
  2. roditelji tutora pokažu inicijativu za prekid mandata.
  3. tutor izvrši težu povredu školskog pravilnika.
  4. supervizor predloži prestanak mandata.
  5. nastavnici donesu odluku da se mandat određenog tutora prekine.
  6. usled prestanka statusa učenika škole;
  7. na kraju školske godine

Ukoliko je prestanak mandata nastupio usled teže povrede pravilnika škole ili po odluci nastavnika, supervizor je dužan da pismeno obavesti roditelje tutora najkasnije 3 dana nakon što je odluka doneta.

Nakon prestanka mandata tutora, supervizor uklanja njegovo ime iz baze podataka tutora.

Podučavanje

Član 6

Tutor podučava druge učenike u školskom Learning Centre-u koji je dostupan svakog radnog dana od 08:00 do 16:00 časova, osim za vreme državnih praznika i tokom letnjeg raspusta.

Minimalno trajanje podučavanje sa jednim učenikom je jedan školski čas (45 minuta), a maksimalno dva školska časa, u toku jednog dana i za jedan isti predmet.

Podučavanje se izvodi van vremena održavanja redovnih časova nastave. Izuzetno, podučavanje se može izvoditi za vreme trajanja redovne nastave uz saglasnost razrednog starešine i premetnog/ih nastavnika sa čijeg/ih časa/ova tutor i učenik izostaju. Jedino izostanak sa časa/ova u navedenoj situaciji smatraće se opravdanim.

Tutor ima obavezu da održi minimum dva podučavanja svakog meseca za vreme
trajanja njegovog mandata.

Tutor je dužan da svako podučavanje unese u tabelu predviđenu za tu namenu.

Tabela sadrži podatke o imenima tutora i učenika, nastavni predmet, datum i vremensko trajanje podučavanja.

Uvid u tabelu imaju direktor, školski psiholog, nastavnici i tutori.

Učenici u programu podučavanja

Član 7

Tutor ima pravo da ne prihvati da podučava učenike koji su im se za pomoć obratili. U tom slučaju, učenik kome je potreban dodatni, individualni rad, se za pomoć može obratiti predmetnom nastavniku ali ne zadržava status učenika u programu podučavanja.

Kada učenik/učenica izabere tutora za određeni predmet, sa njim/njom nastavlja podučavanje do naredne kontrolne provere znanja za taj predmet.

Učenik ne može biti podučavan iz istog predmeta od strane različitih tutora. U slučaju da izabrani tutor nije slobodan za individualni rad, učenik se za dodatnu pomoć može obratiti predmetnom nastavniku, koji preuzima obaveze tutora.

Izuzetno, učenik može zameniti tutora uz saglasnost supervizora i priloženo pismeno obrazloženje.

Nadzor

Član 8

Rad tutora u toku školske godine prate supervizori, a evaluaciju vrše nastavnici na kraju školske godine, u skladu sa mišljenjem supervizora. Rad tutora se može oceniti kao zadovoljavajući ili nezadovoljavajući.

Supervizor je predmetni nastavnik koji je zadužen za kontrolu rada tutora u toku školske godine.

Na početku školske godine nastavnici biraju dva supervizora na predlog direktora.

Mandat supervizora traje jednu školsku godinu.

Mandat supervizora se može prekinuti:

  1. na ličnu inicijativu supervizora.
  2. na predlog direktora
  3. usled prestanka radnog odnosa
  4. usled povrede školskog pravilnika
  5. usled nastupanja duže sprečenosti za rad

Ukoliko mandat supervizora prestane u toku školske godine, direktor ima obavezu da organizuje sastanak nastavnika, najkasnije 7 dana od dana prestanka mandata, na kojoj će predložiti novi supervizor biti izabran.

Supervizor ima sledeće odgovornosti:

  • organizuje proces odabira tutora
  • predlaže tutore
  • prati rad tutora
  • redovno ažurira bazu podataka sa tutorima
  • pomaže tutorima u radu
  • evaluira rad tutora uz pomoć predmetnih nastavnika
  • predlaže ocenu rada tutora
  • predlaže prestanak mandata tutora
  • podnosi izveštaj o radu tutora na kraju školske

Evaluacija

Član 9

Supervizor je odgovoran za evaluaciju rada tutora.

Zadovoljavajućim se ocenjuje rad tutora ukoliko je većina učenika u programu podučavanja ostvarila akademski napredak nakon završenog podučavanja. U suprotnom, rad tutora se može oceniti nezadovoljavajućim ili zadovoljavajućim uz posebno obrazloženje supervizora.

Takođe, učenici vrše evaluaciju rada tutora na kraju školske godine i ocenjuju njihov uspeh.

Evaluacija pomenuta u stavu 1 i 2 ovog člana čini finalnu ocenu o zalaganju tutora za tu školsku godinu.

Prema evaluaciji, rad tutora će se ocenjivati na sledeći način:

  1. 40-60% – tutoru se dodeljuje bronzani sertifikat
  2. 61-80% – tutoru se dodeljuje srebrni sertifikat
  3. 81-100% – tutoru se dodeljuje zlatni sertifikat

Evaluacija rada tutora ispod 40% će se smatrati nezadovoljavajućom.

Kako bi sertifikat moga biti dodeljen tutor mora da ispuni uslove vezane za ulogu tutora tokom u trajanju punog mandata.

Prekid mandata tutora u toku školske godine automatski podrazumeva nezadovoljavajuću evaluaciju.

Završne odredbe

Član 10

Pravilnik stupa na snagu osmog dana po objavljivanju na oglasnoj tabli Škole.

Predsednik Upravnog odbora

__________________________
Nikola Subotić

Register
Upis za generaciju 2025/26. je u toku! Prijavite se ovde »