U skladu sa članom 34 Statuta International Schoola, na sastanku održanom 09.07. 2021. godine, Upravni odbor International Schoola usvojio je:

Pravilnik o akademskom poštenju

Osnovne odredbe

Član 1

Akademski integritet je etički kodeks, kojim student garantuje da je celokupan predati rad njegovo autorsko delo.

Akademsko poštenje je ključ nastave i učenja i od suštinske je važnosti za akademski integritet učenika i profesionalnu etiku nastavnika.

Plagijarizam je korišćenje ideja, rečenica i stavova drugih autora, sa ili bez namere, u sopstvenom delu, bez odgovarajuće reference na naslov dela ili ime autora.

Sudelovanje je neovlašćena saradnja na delu koje se ocenjuje (pismenom, usmenom ili praktičnom) sa drugim ljudima ili omogućavanje drugim ljudima da predaju tuđe delo kao svoje.

Udvostručavanje rada je podnošenje istog dela za različite predmete ili ispitne komponente.

Akademsko nedolično ponašanje je ponašanje koje bi moglo rezultirati sticanjem nepravedne prednosti u ocenjivanju, što uključuje, ali nije ograničeno na: posedovanje neovlašćenih predmeta tokom ocenjivanja ili ispitivanja, podnošenje plagiranog ili dupliranog dela, sudelovanje, fabrikacija podataka i sl.

Da bi zadržali akademsku iskrenost, studentima je zabranjeno da:

  • Predaju radove bilo koje vrste koji nisu njihovi autorski radovi;
  • Plagiraju u bilo kom radu (pismenom, multimedijalnom, usmenom, kreativnom itd.);
  • Postavljaju ocene, zadatke, odgovore na zadatke ili bilo koji drugi školski ili ispitni materijal na bilo kom mediju koji mogu videti drugi učenici ili treća lica;
  • Poseduju i/ili koriste bilo kakve neovlašćene predmete tokom ocenjivanja ili ispitivanja;
  • Daju ili primaju neovlašćenu pomoć pri ocenjivanju;
  • Predaju isti rad za različite predmete ili ispitne komponente;
  • Predaju nastavniku fabrikovane dokumente.

Da bi pomogli studentima da održe akademsko poštenje, mentori, nastavnici, roditelji ili treća lica ne smeju pružati pomoć pri ocenjivanju ili tokom izrade rada za ocenu. Školski Pravilnik o ponašanju će se primenjivati ukoliko se učenik ne pridržava stava 6. ovog člana. Ispitni materijal ili ispitne komponente za završne međunarodne ispite koji nisu u skladu sa ovim članom neće se uzimati u obzir. To može dovesti do toga da student ne položi ispit ili da bude suspendovan.

International School nastoji da odgaja principijelne učenike koji se ponašaju u skladu sa moralnim načelima. Predstavljajući odgovornosti učenika i zaposlenih i posledice njihovih postupaka, osnažujemo naše učenike da budu pouzdani, iskreni i pošteni, kako prema drugima, tako i prema sebi.

Odgovornosti International Schoola i nastavnika

Član 2

U cilju uspostavljanja i održavanja etičke kulture i poverenja u školsku zajednicu, tim pedagoškog rukovodstva će:

  • Uspostaviti Pravilnik o akademskom poštenju;
  • Osigurati da su svi nastavnici, zakonski zastupnici i učenici svesni sadržaja i implikacija Pravilnika o akademskom poštenju;
  • Sprovesti odgovarajuće mere za akademsko nepoštenje;
  • Uspostaviti etičko okruženje za nastavu i učenje;
  • U slučaju ispitne komponente, prijaviti bilo koji nedoličnog akademskog ponašanja međunarodnoj ispitnoj organizaciji.

Nastavnici imaju ključnu ulogu u pomaganju učenicima da razumeju osnove akademskog poštenja. Nastavnici International Schoola će:

  • Predstaviti učenicima koncept plagijarizma, sudelovanja i nedoličnog akademskog ponašanja;
  • Pružiti smernice za pravilno parafraziranje, citiranje i referenciranje (Harvard stil referenciranja);
  • Obratiti se upravi škole ukoliko posumnjaju na bilo kakav oblik nedoličnog akademskog ponašanja;
  • Koristiti pretraživače za plagijarizam pri proceni rada učenika (PlagScan ili Turnitin);
  • Ponašati se u skladu sa uputstvima za sprovođenje ispita i uputiti učenike u zahteve ispita ukoliko su dežurni nastavnici;
  • Biti uzor za akademsko poštenje.

Nastavniku je zabranjeno da:

  • Sprovodi istraživanje umesto učenika;
  • Radi bilo koji deo ispitnog zadatka umesto učenika;
  • Ispravlja ili unapređuje rad učenika nakon što učenik preda rad.

Da bi se uspostavili odgovornost i akademski integritet učenika, nastavnicima je dozvoljeno da:

  • Zamole učenike da potpišu izjavu o autentičnosti rada;
  • Zamole učenike da dostave beleške, radove na koje su referisali ili bilo koji dokaz koji bi mogao ukazati na autentičnost rada učenika.

Odgovornosti učenika

Član 3

Učenici su odgovorni za sprovođenje akademskog integriteta i poštenja. Učenici će:

  • Pročitati i usvojiti implikacije Pravilnika o akademskom poštenju;
  • Prijaviti akademsko nepoštenje drugih učenika nastavnicima ili upravi škole;
  • Održavati iskren i pošten odnos prema sopstvenom radu i učenju;
  • Izbegavati plagijarizam, sudelovanje ili bilo koji drugi oblik nedoličnog akademskog ponašanja;
  • Pravilno referencirati, parafrazirati ili citirati dela drugih autora koristeći Harvard stil referenciranja;
  • Izbegavati davanje ili primanje pomoći u izvršenju školskih ili ispitnih zadataka;
  • Biti odgovorni prema tuđem delu;
  • Ponašati se u skladu sa instrukcijama dežurnog nastavnika tokom ispita.

Učenici ne smeju:

  • Kopirati, prepisivati ili na drugi način koristiti dela i/ili delove dela drugih učenika u njihovim zadacima;
  • Predstaviti, kopirati i distribuirati nastavni materijal trećim licima;
  • Predstavljati, kopirati i deliti školske zadatke sa trećim licima;
  • Kopirati i deliti domaće zadatke, zadatke projekata ili ispitne zadatke sa trećim licima;
  • Koristiti tuđa dela zaštićena autorskim pravima bez odobrenja ili bez odgovarajuće reference na naslov dela i ime autora:
  • Deliti sa drugim učenicima dodatne materijale tokom ispita (kalkulatori ili rečnici).

Učenici imaju pravo da:

  • Dobiju povratne informacije o kvalitetu rada i smernice za poboljšanje, osim ako nije u pitanju komponenta za ispit;
  • Zatraže produženje roka potrebnog za pripremu domaćeg zadatka ili projektnog zadatka ako su opravdano sprečeni;
  • Ulože žalbu predmetnom nastavniku ako nisu zadovoljni ocenom, osim u slučaju ispitne komponente, kada se ocenjivanje sprovodi u skladu sa propisima međunarodne ispitne organizacije.

Odgovornosti roditelja i zakonskih zastupnika

Član 4

Roditelji i zakonski zastupnici imaju važnu ulogu u procesu učenja učenika.

Od roditelja/zakonskih zastupnika se očekuje da:

  • Prate pripremu školskih zadataka, domaćih zadataka, ispitnih i projektnih zadataka putem elektronskog dnevnika, platforme i obaveštenja putem elekstronske pošte na nedeljnom nivou;
  • Podstiču unapređenje gorepomenutih zadataka;
  • Pomažu u organizaciji vremena potrebnog za obavljanje domaćih zadataka, ispitnih i projektnih zadataka;
  • Podržavaju školu u ostvarivanju principa rada koji podrazumeva da se svi domaći zadaci i projektni zadaci rade u školi u predviđenom vremenu;
  • Izbegavaju da pomažu učenicima u izvršavanju njihovih zadataka;
  • Stupaju u kontakt sa predmetnim nastavnikom ako postoje opravdani razlozi za produženje roka potrebnog za pripremu domaćeg zadatka, ispitnog ili projektnog zadatka;
  • Podstiču zahtev za dodatnom pomoći nastavnika predmetne nastave ako postoji potreba za njom.

Posledice akademskog nepoštenja

Član 5

Svrha održavanja akademskog poštenja je naučiti učenike kako da budu odgovorni, pouzdani i pošteni. Svrha primene adekvatnih mera za akademsko nepoštenje nije kazna, već pedagoška mera koja treba da pomogne učenicima da postanu aktivni učesnici u procesu učenja i odgovorni ljudi.

Ako nastavnik posumnja na bilo kakav oblik nedoličnog akademskog ponašanja, učenik će se smatrati odgovornim i od njega će se zahtevati da pruži dokaze koji potvrđuju autentičnost njegovog rada.

Ako se akademsko nepoštenje utvrdi nakon pažljive analize učenikovog rada i pruženih dokaza, nastavnik ima pravo da odbije rad učenika i dodeli mu ocenu U. Ispitni zadaci ili ispitne komponente koji sadrže elemente plagijarizma neće se uzimati u razmatranje, što može dovesti do toga da učenik ne položi ispit. U ovom slučaju, obaveštavaju se roditelji i/ili zakonski zastupnici i primenjuje se školski Pravilnik o ponašanju.

Nastavnici mogu dozvoliti ponovnu predaju rada učenika na osnovu diskrecionog prava.

Ako se posumnja u akademsko poštenje učenika pri radu ispitnog zadatka ili komponente ispita nakon predaje rada međunarodnoj ispitnoj organizaciji, međunarodna ispitna organizacija ima pravo da istraži nedolično akademsko ponašanje, što bi moglo dovesti do toga da učenik ne položi ispit ili mu se zabrani polaganje tog ispita do daljnjeg.

Završne odredbe

Član 6

Pravilnik o akademskom poštenju je uspostavljen od strane Odbora za primenu pravilnika o akademskom poštenju, koji čine:

  • Ljubica Krstić – koordinator Odeljenja za društvene i humanističke nauke;
  • Ana Vlašić – koordinator Odeljenja STEAM;
  • Tatjana Koluvija – koordinator Osnova diploma programa;
  • Zorana Živanović – koordinator programa.

Pravilnik o akademskom poštenju stupa na snagu osmog dana nakon objavljivanja na oglasnoj tabli škole.

Nastavno osoblje, koordinatori International Schoola, direktor škole i Upravni odbor će zajedno izvršiti ponovni pregled Pravilnika u avgustu 2022, dok će o ishodima obavestiti roditelje i učenike putem zvaničnog mejla u septembru iste godine.

Predsednik Upravnog odbora

_____________________________

Nikola Subotić

Register
Upis za generaciju 2025/26. je u toku! Prijavite se ovde »